Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Design buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dank jullie wel voor de reactie's....

    Ik zat inderdaad al te denken aan een hoger geheel,.. een kweker vertelde mij vandaag dat de ara's het liefst 5.0 matten hebben,.. en dan ook op 2 meter hoogte willen zitten!
    Dus is het mooier om de voliere hoger te maken met minimaal 2.50....
    Ik woon heel erg afgelegen maar we hebben wel een bewonersvereniging,.. deze hebben mijn aanvraag ontavangen en ik krijg dinsdag 8 Februari uitsluitsel...
    Bij de gemeente is voor wat ik weet 'n vergunningvrij geheel tot drie meter hoog?

    Er zijn hier mensen in de buurt die vier palen in de grond hebben geslagen en met gaas een reuze kippenhok hebben van 400 x400,.. zij hebben niets aangevraagd en er is nooit over gezeurd,... ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen van het eerlijke aanvragen!
    Ik heb de ruimte echt nodig om de ara's te plezieren......

    En bij handelsondernemingdevogel.nl had ik ook al prachtige matten gezien,.. en nog voor een leuke prijs ook! ik moest even ontdekken wat verzinkt en gegalvaniseerd is? het is hetzelfde van wat ik nu weet!

    Nogmaals bedankt! (ik ga het even vragen over de krielkippies)

    Comment


    • #17
      Hallo

      Je woont afgelegen maar wel mensen in de buurt vergeet niet dat hoe hoger je de kooi maakt de ara`s verder kunnen kijken en ze ook meer zien en reageren over het algemeen hoor ik dat met hoge kooien het schreeuwen aanziendelijk toeneemt. Weet dan weer niet of je buurtgenoten dat zo op prijs stellen.

      Comment


      • #18
        Hoi Hummel,..

        De ara's zaten al vaak buiten (gewiekt op hun boom),... ze hebben nooit een geluidsprobleem veroorzaakt,... alleen als ik met de auto weg ga willen ze nog wel eens schreeuwen,... het is hier erg rustig met bewoners e.d.

        Ik heb nu een hele stapel tekeningen liggen, soorten gaas en vele prijzen... pffff
        nu nog de juiste keuze maken!
        Ik probeer een hoogte van 2.50 te realiseren met een maaswijdte van 5.0,... en we willen toch een veilige (niet giftige) beplanting te nemen,.. het zal niet lang mooi groeien maar het oog wil ook wat!

        nu nog even wachten op toestemming....

        Comment


        • #19
          Gewiekt in een hoge boom zitten is niet hetzelfde als vliegend in een ruime volière. Hoe ze zich ook amuseren op zo'n boom, in die volière zullen ze zich meer in hun element en vrijer voelen. Ze zullen actiever zijn en daarmee samenhangend is er zeker reeele kans (het hangt natuurlijk nog altijd van de vogels zelf af) dat ze ook luidruchtiger zijn. Dat is prachtig natuurlijk, tenzij de buren beginnen moelijk doen.

          Ik heb nog wel gehoord van ara's die in een voli van 3 m hoog zaten en enorm veel lawaai maakten, die mensen verhuisden ze naar een voli van 2 meter en het was meteen een groot verschil.
          Ergens enorm jammer dat het soms nodig is ze in een lagere voli te huisvesten - want tenslotte is het de vogels benadelen, aangezien ze zich meer amuseren in een hogere - maar ruzie en miserie met de buren is ook niet meteen aantrekkelijk en kan er op uitdraaien dat je geen vogels meer kunt houden.

          Van de blauwkeeltjes hier (die in die hoge voli) vind ik niet dat ze veel schreeuwen, maar alle vogels hier roepen wel eens en we hebben daar helemaal geen last van, zijn dat gewoon. En buren hebben we niet.

          Comment


          • #20
            Hallo

            Ik hoop voor je dat het goed gaat maar heb het best veel gehoord dat ze behoorlijk gingen schreeuwen doordat ze vanalles zagen en soms lees je dat ze dan de kooi verlagen en dat het probleem opgelost is. Vaak zie bij volieres met ara`s dat ze struiken voor zetten of bomen zodat het zicht belemerd wordt. Hier heb ik ze zomers ook lekker buiten en gaat goed maar ze kunnen dan ook niet verder kijken dan de tuin. Maar misschien valt het bij jullie mee hoop dat je gauw groen licht krijg en dat je kan beginnen. Ben wel benieuwd na je planten keuze misschien als het goed gaat dat het voor hier ook iets is

            Comment


            • #21
              Hallo Ann en Hummel,..

              Tja,.. inderdaad lekker fladderen...lekker bezig zijn....lekker schreeuwen!
              het hoort idd in het zelfde rijtje thuis!,.... mijn buren wonen niet aangrenzend en ze hebben een hond die zo'n 300x blaft per dag..... dus ze komen maar klagen ehehehe!

              Nee even zonder dollen,... mijn buren zijn vrij makkelijk en uiteraard horen ze de ara's wel eens,... maar de ara's zijn altijd vrij rustig geweest...
              Ik moet maar even kijken hoe de "bouw" uitvalt..

              En over de beplanting moet ik me nog even inlezen,..
              (bananplanten? bamboeachtige planten? etc.)

              ideeën?

              Comment


              • #22
                Hallo

                Planten weet ik niks van kan je daar niet bij helpen maar ga het volgen hihi voor ideeen

                Comment


                • #23
                  Vlierstruiken, wilg, hibiscus en wilde kamperfoelie kan allemaal, maar je zou al moeten kunnen starten met grote struiken, en dan nog zullen ze waarschijnlijk niet lang heel blijven ...

                  Mooie takken kunnen ook decoratief zijn. Takken van notelaar bv zijn erg grillig, niet gewoon rechte stokken. En bovendien hard, daardoor niet meteen in frieten geknaagd. Een paar boomstronken in de voli vind ik ook mooi. En dik sisaltouw is ook eens iets anders.

                  Comment


                  • #24
                    Beplanting is leuk voor een week, daarna heb je weer een nieuwe laag houtsnippers op de bodem.
                    Een paar meter dik sisaltouw is ook erg mooi, paar boomstammen met stevige kettingen en wat vaste zitstokken maken het al snel mooi natuurlijk, ook een grote boomstam op de bodem waar je bijvoorbeeld de voerbak op kan zetten is een leuk idee, lijkt mij dan
                    Je kan wel de buitenkant van de voliere beplanten, zodat het alsnog een beetje tropisch oogt. als je grote palmen hebt kun je ze misschien oplichten met spots, leuk voor in de avond als je buiten zit. Misschien kun je zelfs wel wat grote stenen in de voliere plaatsen en doe je daartussen wat (sloop)struiken
                    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                    Comment


                    • #25
                      Kijk we komen er wel!

                      bedankt!

                      Comment


                      • #26
                        Q/maar 4x4 meter met een waanzinnige beplanting en inrichting/Q

                        En beplanting kan je wel vergeten , die hebben ze binen de kortste keren kort,

                        mvg Frank

                        Comment


                        • #27
                          Ach ja ,.. de beplanting, we gaan het gewoon proberen!
                          ze hebben dan wel even wat te doen,.. al is het waarschijnlijk voor korte tijd!

                          Mijn schoonzoon werkt in een tuincentrum dus de kosten voor wat struiken vallen wel mee voor mij. De afmeting kan helaas niet groter,.. hier moet het maar echt mee!

                          groetjes

                          Comment


                          • #28
                            Als alles doorgaat zoals het hier beschreven is denk ik dat ze het niet slecht zullen krijgen. En 4 x 4 meter is echt niet klein hoor, denk dat behoorlijk wat ara's er slechter bij zitten
                            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                            Comment


                            • #29
                              Hallo

                              Misschien is het een idee als je plant daat een koker met gaas omheen te maken kunnen ze er niet bij en wat er uit groeit kunnen ze lekker slopen ja ik denk maar mee

                              Comment


                              • #30
                                Nu zit er een vriend van mij hier die timmerman is,.. hij vraagt of het gehele frame niet van hardhout gemaakt kan worden,.. mooiere uitstraling in onze tuin en gemakkelijker in gewenst model te bouwen (puntdak)! de binnenzijde's worden immers bekleed met de gaasmatten.....

                                Het bouwwerk wat ik nu bezit als klimboom (buiten) is trouwens ook gemaakt van dit hout en bekleed met touwen en allerlei fruithout,.. ik ben net even buiten wezen inspecteren samen met hem en in de 7 jaar dat dit "frame" buitenstaat is er inderdaad zeer weinig aan geknaagd...........
                                Hij zit even te rekenen maar dat zou mij zeker de +/- de helft aan kosten besparen!
                                Desnoods zou hij de binnenkant van het hardhouten frame van de voliere kunnen bekleden met stroken D. groene trespa waarmee ook de achterzijde dicht zal worden gemaakt.... tis maar een idee?

                                Ik heb dan voor rond de 800,- euro mijn materialen.... mmmmm is ook wel lekker uiteraard!

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse

                                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                                Working...
                                X