Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Design buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ziet er mooi uit Patrick! Ik ben eens benieuwd hoe het er uit ziet als het af is! Ik denk inderdaad ook dat het mooier is met hout!
    Pablo en Luna zullen je eeuwig dankbaar zijn!!!

    Groetjes!!

    Comment


    • #47
      Ziet er netjes uit, is het hout wel ara bestendig haha?
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

      Comment


      • #48
        Ik heb als test een stuk (afgezaagd) hout gegeven,.... nee dit is toch echt té hard voor mijn sloper! Ik heb me suf geboord op dit hout,.. veel boortjes gebroken, veel boordjes bot!!

        Nee,.. de gaasmatten daar maak ik mij meer zorgen over! hij heeft ook in het verleden wat 5mm tralies (de lassen) in zijn kooi losgekregen (Montana)

        Ik ga morgen weer verder, ik zal lekker slapen pffffff

        Comment


        • #49
          even ter info (bron Wikipedia)

          Azobé is een bijzonder harde, zeer duurzame houtsoort, met een paarsbruine kleur. Het wordt vooral gebruikt voor zware constructies die niet alleen weer en wind moeten doorstaan, maar ook grote krachten moeten opvangen zoals sluisdeuren en palen waar schepen tegenaan kunnen varen (dukdalven, remmingwerken e.d.). In Nederland en België wordt azobé niet aangevreten door paalworm.
          Azobé is zwaar: meestal zal het in water zinken. Er kan veel spanning in het hout zitten: dit is met name merkbaar (kromtrekken) bij dunnere planken en palen dunner dan 50 mm, bij dikkere palen speelt dit geen rol.
          Het hout wordt geleverd door Lophira alata (familie Ochnaceae), een boom uit tropisch West-Afrika die tot maximaal 50 meter hoog wordt.
          Andere namen waaronder deze houtsoort bekend is zijn onder andere Ekki (Engels sprekende landen) en Bongossi (Duitsland). In het Engels wordt ook de term Red Ironwood gebruikt.

          Comment


          • #50
            Hmmm dat klinkt veelbelovend! Dat moet ik onthouden Waar heb je dat hout kunnen krijgen?

            Comment


            • #51
              Ik ben vandaag druk geweest met een deur zoeken,.. en hem sterk en passend in het geheel te plaatsen, maar het is gelukt incl. 3 punts veiligheids sluiting!
              Ook zitten de dakspanten in hun dragers en ik kan op de balken lopen.....

              Wupzie ik kan via de groothandel inkopen (eigen bedrijfje) jij komt toch aankomende zomer bij ons langs, dan gooi ik jouw auto gelijk even vol met balken hahaha!

              Morgen ga ik de staalmatten monteren en wat afwerken etc.
              Zondag hoop ik op een mooie dag dan laat ik de ara's even kennis maken met hun nieuwe toekomst..

              uiteraard zal ik veel foto's plaatsten.............
              Bijgevoegde Bestanden

              Comment


              • #52
                Ow kijk, zo komen we ergens haha nee dat is goed. Ik kom van de zomer
                Inderdaad langs, en dan neem ik romantische muziek voor Luna en Pablo mee

                Ziet er goed uit! Ga je wel nog een sluis maken?

                Comment


                • #53
                  Zo het gaas zit erin!
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • #54
                    Je bent goed bezig geweest!

                    Comment


                    • #55
                      De ara's hebben vandaag voor het eerst kennis gemaakt met hun nieuwe domein,.. tja,.. het is nog een beetje kaal maar ze vonden het geweldig!

                      Nu mijn vrouw ook zo in de kooi stond had ik een dubbel blij gevoel ehehehe!

                      Nu nog de dakplaatjes erop, de waterval maken, stenen plaatsen en eigenwijs vol stoppen met planten e.d.
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Comment


                      • #56
                        Hallo

                        Ziet er tof uit dus toch planten hihi ik zou er wel gaas omheen maken zodat de planten het kunnen overleven en het mooi blijft wat er uitgroeid kunnen ze lekker slopen

                        Comment


                        • #57
                          Looks good!!

                          Comment


                          • #58
                            Ach ja,... wat kosten nou wat bamboe struikjes e.d...... 'n bananen plantje...
                            ik heb het afgelopen jaar een fortuin uitgegeven aan speelgoed wat maar 5 min. heel blijft!
                            Ik gooi nog wat centjes stuk aan struiken en ze mogen het gewoon slopen hoor!
                            Ik ga nu van klei en cement iets heel moois maken,.. de waterval, het is jammer dat ik geen verbinding kan maken met mijn koivijver die bacterieel 100% zuiver water bied (incl. ozon)
                            Maar misschien trek ik nog wel een vijverslang naar de voliere!

                            Deze week zal de uitgeholde populier ook wel klaar zijn,....

                            Wij proberen het zo natuurlijk als mogelijk te maken, wat de ara's ermee gaan doen zien we wel hahahaha!
                            Wat zou ik eens tussen de planten kunnen strooien? boomschors? beukensnippers?

                            Comment


                            • #59
                              Hallo

                              Dat is zo maar dan was het misschien mooi voor het oog gebleven ik heb in de voliere ook een waterval die na de vijver loopt altijd een leuk gezicht. beukensnippers hmm niet bang dat het gaat schimmelen ik heb buiten niks liggen alleen bestratingen en keien maar misschien is zeoliet iets ook een natuur produkt dat heb ik de binnenverblijven liggen en schimmelt bijna niet. Zelf zit ik weleens te denken om gras soorten er in te zetten weet alleen niet of dat kan of giftig zijn

                              Comment


                              • #60
                                Jaaaa Hummel, goed idee van je zeoliet.... dat is mooi en past bij mijn idee, daar ga ik wat mee doen!
                                En onder bij de stam van de struik zal ik wat gaas plaatsen en dat weer grotendeels wegwerken met grove ruwe stenen,..

                                En water,.... hummel dat vinden ze geweldig dat weet ik nu al! om de beek maak ik ook gras, en en kruiden tuintje,..

                                Hier nog even een foto van een zeer kale voliere met onwennige ara's hahahaha gezellige boel.... (ff tijdelijk voor n eerste kennismaking en wat foto's)

                                't was echt geweldig!
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse

                                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                                Working...
                                X