Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Design buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Het was een beetje mistig vandaag, maar de ergste kou is verdwenen!
    De ara's hebben 2 uur lekker in de voliere gezeten,.. ze vinden het geweldig!

    Excuses voor de kwaliteit van de foto's (met gsm gemaakt)
    Nu ik ze niet meer "wiek" "wing clip" e.d. moeten ze alvast leren om via het reiskooitje mee naar buiten te gaan,.. dit was in drie dagen aangeleerd en duid op iets leuks, dit viel mij 100% mee! Morgen kan ik het natuurbroedblok halen,... ik ben benieuwd...
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • #62
      http://s1142.photobucket.com/albums/...t=IMG_0663.mp4

      Comment


      • #63
        ..........
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • #64
          Leuk hoor
          Word het touw alleen niet heel vies als het regent?
          http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

          Comment


          • #65
            Hallo Robin dit touw heeft altijd al buiten gehangen, het zal je verbazen hoe het er nog uit ziet.
            Ik heb leistenen gekregen van iemand van dit forum en hiermee ga ik proberen een hoge beekloop te maken..... ook weer 'n project
            Ben ook al aan het zoeken gegaan naar bamboe soorten,.. nu ik een beetje zie hoe ze zich gedragen in de voliere, durf ik het wel aan om op bepaald plaatsen wat te gaan aanplanten.
            op zo'n dag als vandaag genieten ze nu uren in huis nieuwe ruimte,... mijn buren hoor ik lachen om het zingen en slap kletsen van mijn groenvleugel man..
            tot nu toe geen schreeuw gehoord,.. zelfs niet bij het wegrijden met de auto....
            Ik mag niet klagen denk ik.

            Comment


            • #66
              Nice! Ziet er goed uit, en klinkt allemaal goed!!!

              Comment


              • #67
                Ziet er echt super uit!!!
                Wij zijn ook bezig nu met de tuinvoliere en een vijver(niet in de voliere natuurlijk).
                Weet alleen nog niet welk houtsoort we gaan gebruiken enzo maar vin dhet er van jou SUPER uit zien hoor!!
                Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                sigpic

                http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

                Comment


                • #68
                  Wow wat een gave voliere!! ziet er heel mooi uit...de ara's zullen het wel geweldig vinden zo hihi
                  Groetjes Yeala, Noah, Croky

                  sigpic

                  Comment


                  • #69
                    Patrick wat vooor gaassoort heb je nou genomen?
                    Heb er denk ik overheen gelezen.. Ik bedoel het materiaal heb je gegalvaniseerd?
                    EN heb je het behandeld met azijn of iets dergelijks? Vraag mij af hoe het in de regen houd ivm roesten of iets. En natuurlijk als de vogels eraan proeven of het schadelijk kan zijn.
                    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                    sigpic

                    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

                    Comment


                    • #70
                      Het is (gepuntlast)gegalvaniseerd staalmat 5.0x5.0x 3mm.
                      Ik heb het een keer met wat emmers water en azijn afgespoeld voor de zekerheid, maar ik zie de ara's weinig met hun bekkies aan het gaas zitten hoor, tot nu toe zie ik geen roest e.d. ik maak me eigenlijk niet zo druk meer om eventuele gifstoffen....

                      Vandaag ga ik eens een hele dag weg terwijl de ara's buiten zijn!
                      Het is een mooie dag ervoor!

                      bedankt voor de complimenten!

                      Comment


                      • #71
                        Ziet er goed uit.

                        Gratis tip

                        Kijk goed uit met de beekloop. Menig een heeft daar al vervelende ervaring mee. Ziektekiemen in het water en verdrinking vogels. Nu ben ik daar bij Ara's (verdrinking) niet zo bang voor.

                        gr

                        Henk

                        Comment


                        • #72
                          Hoi Henk,.. idd ziektekiemen zijn iets om in de gaten te houden!
                          Ik zit eraan te denken om via mij vijver het nitrificerende filter (incl ozon gen.) te gaan gebruiken, of anders een eigen filter opstarten aan de beekloop..
                          Het verdrinken in diep water zal niet gebeuren ik houd alles vrij ondiep!

                          Nou dag kerel! keep on smiling! (blijven lachen!)

                          Comment


                          • #73
                            Het ziet er echt geweldig mooi uit patrick !!! Prachtig he om je ara's zo mooi de ruimte te geven.

                            (waar heb je die mooie bomen vandaan? gewoon uit het bos geplukt?)
                            Chester en Samba
                            Yoda en Navy

                            Comment


                            • #74
                              Ziet er echt mooi uit!
                              Houdt de azobé goed stand tegen de snavel van je groenvleugel?
                              Ik heb ook liggen denken om dat soort hout te gebruiken voor mijn binnenkooi. (Ook met buitenskelet zoals jij gedaan hebt). Hoe heb je de gaas aan het hout bevestigd? met krammen?

                              Zorg wel dat die Thuja naast je volière niet bereikbaar is voor je ara's! anders kan je een op een dag een onaangename verrassing krijgen. :-( (ook hulst en klimop trouwens, maar dat is niet duidelijk te zien op de foto)

                              Beplanting in de volière gaat moeilijk worden, maar je kan wel werken met snelgroeiende planten langs de kant, gewone wilg en populier zijn gezond en kan je makkelijk planten, gewoon een stok in de grond steken en wachten!
                              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                              Papegaaienpsychologie:
                              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                              Comment


                              • #75
                                Joh... Rhadamantis je hebt helemaal gelijk,... de levensboom is idd erg giftig! ik zag de boom altijd als een erg grote conifeer,... mijn ara's knippen al jaren mijn coniferen (en ze leven nog steeds) maar deze Thuja ga ik even flink terug snoeien aan de kant van de voliere! bedankt voor je oplettendheid.... waardeer ik!
                                De klimop... de een zegt man ze zijn niet giftig, de ander zegt van wel... ook deze planten behoren tot de giftige soorten! dus hier was ik al voorzichtig mee...

                                Dat Azobé hout is toch net even iets te hard voor de ara's,.. en bij mij knagen ze totaal niet aan dit hout,... ze verkiezen het appel en wilgenhout (althans op dit moment!!!)
                                Het gaaswerk heb ik met prachtige klemmen vast gemaakt,.. ik was een vermogen aan deze klemmen kwijt hahaha ff 75,- euri's (ik heb nog over)

                                Tja,... en de beplanting (Bamboe) is vrij duur,.. maar ik mag niet zeggen dat het mij veel heeft gekost, ik koop er geen fatsoenlijk papegaaien speelgoed voor!
                                Ik kom al 22 jaar bij de zelfde boomkweker,.. en dan gaat het zo "hey Pat hoe'st met de vogels" dus nadat ik op mijn manier de mannen had verteld hoe de voliere was geworden... ook weer met wat foto's (op Iphone) werd mijn auto lachend volgeladen met plantjes uit de serie Bamboe.... ah Pat doe maar 5 tientjes!
                                geen geld toch?

                                Bamboe Fargesia Rufa
                                Bamboe Fargesia mur. Jumbo
                                Bamboe Fargesia robusta Wolong
                                Bamboe Phyllostachys bissetil
                                (en nog wat kleine stekken)

                                Een goede vriend van me, komt binnenkort de bananenplanten plaatsen (Puraverde.nl)
                                en ook zal er een grote winterharde palmboom (buitenzijde voliere) komen!

                                Nou laat de zomer maar komen zou ik zeggen...
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse

                                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                                Working...
                                X