Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
Binnenkort ook eens starten aan een nieuwe kooi, mn groenvleugelpop is begonnen met de vernieling van de gaas. ze bijt de staaldraad stuk, daar waar ze is vastgemaakt aan het geraamte van de kooi.... Geen idee waarom ze net dáármee speelt. ze krijgen genoeg andere dingen om af te breken. Maar blijkbaar is staaldraad kauwen nét dat tikkeltje leuker.
Nu eens starten met ook zo een azobé skelet.
Heb je speciale boorkoppen nodig om dit hout te bewerken? Moet je ze op voorhand laten zagen, of kan je dat eventueel zelf?
Hey Nick,.. ik zou iig kwaliteits boortjes nemen! bij mij was dat het probleem, het zagen kan je makkelijk zelf met een electrische afkortzaag met aardig vermogen.
Het is jammer dat je zover weg woont je mag van mij evt. de zaag lenen hoor!
Echt er is geen splinter afgebeten van het Azobé hout, de gaas matten houden het ook prima.... De ara's zijn bovenverwachting super stil en zelfs alle planten staan er nog!
Dus bamboe kan in mijn geval prima in de voliere,.. ik haal de ara's alleen voor de nacht naar binnen!
Als ik dit had geweten had ik jaren geleden al een voliere genomen....
Ik kan het je echt aanraden, de ara's zijn zéér tevreden!
Ik heb met 'n budget van 1500,- (is 1800,-geworden) een aardig buitenverblijf kunnen bouwen.
Ik heb trouwens wel veel geluk met mijn kontakten met het staatsbosbeheer, deze bossen met wilgenhout zijn vandaag weer achter mijn schuur gegooid...
Echt lekkere dikke takken... hier kunnen we wat mee, ja toch?
Alles gaat naar wens, wij hebben geen last van geschreeuw en ondertussen staan er wat bananenplanten en 'n stam van een palmboom in de voliere.
Onze tuin is verder aangepast met meerdere bananenplanten en palmbomen (Trachycarpus Fortunei, via Puraverde.nl) om het geheel een tropisch tintje te geven!
Wou !!!, mooi hoor.
Mooie voliere, en tuin, en mooie ara's, zien er goed uit.
Enne, hier is het wilgenhout nog al schaars, dus als je een bosje kunt missen hahaha
Wel de bananenplanten vorstvrij zetten, als het gaat vriezen, anders gaan ze dood, die zijn niet winterhard.
Comment