Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe houden jullie de ara('s)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe houden jullie de ara('s)

    Hallo,

    Ik ben wel benieuwd hoe andere mensen hun ara houden, in wat voor kooi/voliere.

    Bij ons zit Yoda onze ara severa in een voliere van 1m bij 2m bij 2m

    Onze maracana Navy zit in een standaard jockkooi waar hij natuurlijk elke dag uit mag.

    Groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

  • #2
    Onze Ara zit overdag op zijn speelboom of schommel.
    Daar is hij druk met het maken van lucifers van zijn houten speelgoed
    's Nachts slaapt hij in een grote kooi.

    Comment


    • #3
      Onze Ara zit de gehele dag op zijn standaard, gewoon los en ook als we er niet zijn.
      Hij komt er niet vanaf tenzij je hem ophaalt.
      Heel soms schrikt hij wel ergens van en beland op de bank maar sloopt absoluut niets.

      Dus ze kan lekker de hele dag vrij bewegen.

      Comment


      • #4
        onze groenvleugelara chico van 13 wk oud

        zit op een klimboom in de kammer
        hij zit aleen in ze kooi als ik naar me werk ga
        ze kooi is groot 2 meter lang 2 meter hoog 1 meter diep

        heeft i in de tuin nog een kooi van
        3 meter lang 3 meter hoog 2 half meter diep

        en nog een grijzeroodstaart van 13 jaar oud
        zit ook op de klimboom
        en heeft een kooi van 1 meter hoog 1 meter lang 1 meter diep

        mvgr: lourentia en leendert

        Comment


        • #5
          tja die van mij zit in een kooi van 2 bij 2 meter ofzo.

          Overdag zit die vaak op z,n stoel maar ik neem ,m ook veel mee naar m,n kantoor, hier komt een dezer dagen ook een klimboom te staan.
          Verder wil ik binnenkort een volliere laten bouwen met een binnenhok erbij alleen daarvoor ben ik nu nog informatie voor aan het inwinnen.
          Dus als iemand een goede vollierebouwer kan aanbevelen.........

          Comment


          • #6
            Gut dit is al een oud bericht er is bij ons ondertussen ook wat veranderd.
            Onze dwergara's zitten nu 1 x 2 x 2,50 en ook onze groenvleugel chester heeft deze maat voliere. Het is nog de bedoeling dat er buiten volieres aan komen.
            Onze voliere is gebouwd door voliere bouw van mierlo
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

            Comment


            • #7
              Mijn ara's zitten in een gehele RVs kooi met geissolleerd nachthok. (buiten dus)
              Deze kooi met hok was erg duur, achteraf veelste duur.
              Ik ben nu op zoek naar een nieuwe volliere van antreciet aluminium.
              Wie o wie weet een goede bouwer?

              MVG

              Comment


              • #8
                Hoi Robinson,

                Mag ik je de brutale vraag stellen wat dit grapje gekost heeft (en de maten van het hok)

                Groeten Richard

                Comment


                • #9
                  Een standaard aluminium paneel kost rond de 30 a 40 euro.
                  Mijn kooi alleen het rvs werk kosten 1000 euro terwijl als ik aluminium had gepakt ik een paar honderd euro kwijt was geweest. Hij is 3,5 bij 2 m schat ik. De kwaliteit is natuurlijk super. Ik heb deze ook door een kennis laten bouwen anders was hij vast nog een stuk duurder geweest.
                  Ik heb een kennis die in de unit bouw zit dus die heeft voor een leuke prijs een compleet nachthok gebouwd die ik eraan heb gezet, deze is van antreciet sandwichpanelen gebouwd met invliegluik en verwarming een ribbuiskachel. HEt hok is 2,5 bij 1 m opzich best groot maar voor in de toekomst wanneer ik wil gaan kweken heb ik dat wel nodig.

                  Voor mijn nog aan te schaffen groenvleugel ben ik dus nu ook een kooi aan het ontwerpen.
                  Deze kooi komt vooraan in mijn tuin te staan zodat ik hem vanuit binnen (keuken) kan zien daarom wil ik hem van antreciet alluminium laten maken met een niet te groot nachthok.
                  OMdat er ook maar voorlopig 1 vogel in komt maak ik hem 2,5 bij 1,5 half overdekt want mijn ara's houden er wel van wanneer het regent lekker te douche.

                  Richard waar heb jij eigenlijk jou ara gekocht?

                  Gr Robbert

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb mijn groenvleugel destijds bij ene vogelspeciaalzaak in Rijswijk gekocht.
                    Ik hoorde later wat mindere verhalen over deze zaak maar wellicht heb ik geluk gehad want die van mij is echt in topconditie en als ik ,m zo vergelijk met veel andere groenvleugels op dit board durf ik te zeggen dat die er echt mooi uit ziet.
                    destijds toen ik ,m ging halen hadden ze 3 jongen. 2 blauwgele van eigen kweek en Mr Ed van een kweker ingekocht. Die blauwgele waren net van die ADHD patientjes en waren echt grappig. Mr ed zat stil in een hoekje maar liet zich door mijn zoontje gelijk helemaal aaien. En zo is die altijd gebleven, enorm aanhankelijk en niet weg te slaan.
                    Voor de buitenvoilliere wil ik twee twee blauwgele en in de toekomst twee hyacinthen. De bedoeling is dat de volliere zi,n 6 bij 4 meter wordt met binnenhok.
                    Enfin we zien wel, de vollierre. Mr Ed blijft voor altijd bij ons binnen.

                    Comment


                    • #11
                      Ben wel benieuwd naar fotooo´s
                      Chester en Samba
                      Yoda en Navy

                      Comment


                      • #12
                        Oh Richard bij die Enne? winkel in Rijswijk haha.
                        Heb je Mr Ed wel laten testen????

                        Je bent wel wat van plan dan als je een koppel hyacinthen wil gaan aanschaffen.

                        Je wil ook een flinke volliere gaan maken. Wanneer denk je dat plan te gaan realiseren?

                        gr

                        Comment


                        • #13
                          Mijn 2 grote ara's zitten in een volieredeel van 1.90 x 0.95 x 2.00
                          Totale lengte is 4.75m.
                          Mijn dwergara zit in een zelfde deel samen met de 4 amazones
                          en een aratinga.
                          In het middelste deel zitten 4 aratinga's.

                          Alles zit alleen in de voliere als ik er niet ben of 's nachts.
                          De kaketoe heeft een grote jockkooi voor zich alleen.

                          Comment


                          • #14
                            beetje afhankelijk van de kosten en wanneer ik een goed iemand heb gevonden.
                            Maar het plan is deze winter te bouwen zodat de birdies er in het voorjaar in kunnen

                            Comment


                            • #15
                              Dat is al best op korte termijn.

                              Maar heb je goede connecties of sta je al lang op een wachtlijst voor een koppel hyacinthen? want voorjaar is het natuurlijk zo.
                              Neem aan dat je niet weer bij die ene winkel gaat kopen? (je blauw gele)

                              Gr

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X