Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara kooi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ara kooi??

    Hallo,

    Ik zou graag willen weten welke ara jullie hebben. Welke kooi jullie hebben. Waar jullie jullie ara hebben gehaalt.
    De prijzen van de kooi, jullie ara. Ik wil ook fotos zien

    mvg Quinten
    Parrots; It's Not A Hobby, But A Way Of Handle

  • #2
    Ara kopen

    Hey,

    Ik zag dat hier niemand op gereageert heeft, wat jammer is want ik wou ook wel die foto's zien.
    Mijn ara, zit momenteel nog bij de fokker, is 4 weken oud, word over 2 weken overgeplaatst naar de winkel die hem verkoopt.

    Wij kopen de ara bij Hareco Dier en Vriend, in Sliedrecht. Zij zijn als meerdere malen op programma's van tv geweest zoals Kassa en Radar om kijkers aan te raden om daar een vogel te kopen, net als Lorre en Co en nog 1.

    Er zal €1.300,- ervoor worden betaald, welke kooi wij nemen weten we nog niet zeker, hoor veel mensen zeggen dat Strong een goed merk is voor ze, sterk gemaakt.

    Heb jij misschien al foto's?

    Comment


    • #3
      Hoi stehof,

      Dat hier niemand reageerde zal hebben gelegen aan het eerste bericht het is een opdracht, ja daar zit niemand op te wachten...
      Wat leuk dat je een ara krijgt! Wat voor ara word het? Hoe oud krijg je hem? Ik heb zelf een ara maracana en blauwgele ara, allebei van Hareco. Een zeer goede keuze! Lieve, gezonde vogels en geweldige service.

      Ik heb kort geleden een mooie nieuwe kooi gekocht voor de grootste, ook bij Hareco. Als je wilt kan ik daar morgen in het licht wel een foto van maken en plaatsen. Wil je alleen een kooi of ook een vrijzit of boom?

      Word het je eerste vogel? Heb je alle info op een rijtje? Vraag maar raak hoor!

      Groetjes José
      Nikki
      Fleur

      Zazu & Zoë (forpusjes)

      Comment


      • #4
        alvast super gefeliciteerd enne foto's zijn we dol op, het blijft nog altijd een droom van mij een ara, maar weet niet of het te combineren is met onze pittige grijze dame.

        Comment


        • #5
          Ik heb voor de ara's een Strong Amalia, zit een tussenschot bij om de kooi in tweeen te delen.

          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Ara kopen

            Hoi Joseetje,

            Ja zijn opstelling van zijn vraag was niet helemaal correct, maar goed, omdat ik hier nieuw ben vond ik het wel leuk er even op te reageren.
            Het word dus een blauw gele ara, momenteel is die 4 weken, met 6 weken gaat die naar Hareco en gaan wij natuurlijk ook meteen kijken en foto's maken die ik dier dan ook zal posten. Wij zullen daarna nog 4 á 5 weken moeten wachten, dus met circa 10 weken krijgen ik hem, uiteraard zullen de foto's hier dan ook te vinden zijn.

            Ik heb inderdaad meerdere winkels gezien en personeel gesproken, hierna sprak Hareco mij het meeste aan en iedereen is zeer lovend over hun. Ben benieuwd naar de foto, twijfel nog een beetje welk merk etc.

            Het zal mij eerste eigen vogel zijn, bij mij ouders heb ik een geel voorhoofd amazone en een grijze roodstaart vanaf 7 weken altijd met de hand gevoed. Deze zitten uiteraard nog steeds bij mij ouders, zij zitten zelfs met z'n 2e in 1 kooi. Nog geen problemen mee gehad.

            Ik wil dus zelf inderdaad ook een kooi, maar ook een plek voor hem in huis waar die vrij kan zitten, en een java boom in de tuin zodat die daar gezellig met mij met mooi weer kan zitten.
            ------------------------------------

            Hoi Eshter,

            Ik heb geen idee of deze 2 samen zullen gaan, de ara zal natuurlijk wel veel groter worden uit eindelijk, dus persoonlijk denk ik dat de meeste het hier zullen afraden.
            Voor mij is het ook altijd een droom geweest, voor mij zal die dus in vervulling gaan, kan niet wachten.
            ------------------------------------

            Hoi Antonia,

            Dat is zeker een mooie kooi, welke papegaaien hou jij daar in? Zijn ze dan trouwens niet constant naar elkaar aan het roepen als ze toch gescheiden zitten maar ook zo dichtbij?
            Ik heb daar geen ervaring mee dus vroeg het mij gewoon af...

            Comment


            • #7
              Bij mij is de tussenwand eruit omdat ik er twee ara's in heb zitten ;-)
              Hij is 2 m breed en 1 m diep.

              De tussenwand is van tralies dus ze zouden elkaar gewoon kunnen zien.

              Ik heb meerdere kooien in de woonkamer dus zowiezo wordt er naar elkaar geroepen, vooral door de aratinga's
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                Bij mij is de tussenwand eruit omdat ik er twee ara's in heb zitten ;-)
                Hij is 2 m breed en 1 m diep.

                De tussenwand is van tralies dus ze zouden elkaar gewoon kunnen zien.

                Ik heb meerdere kooien in de woonkamer dus zowiezo wordt er naar elkaar geroepen, vooral door de aratinga's
                Gezellige boel bij jou binnen dus, bij ons staat er voorlopig alleen 1 op de planning, je weet natuurlijk nooit wat de toekomst zal brengen ;-)

                Maar als jij er zoveel in je woon kamer hebt staan, is het misschien leuk eens een panorama foto van alle vogels te maken in de kamer, ben wel benieuwd hoe ik me dat moet voorstellen haha.

                Comment


                • #9
                  Ja Antonia dat wil ik ook wel eens zien haha!

                  Voor Esther: dat kan absoluut goed gaan maar dat is nooit te voorspellen. Mijn ara is dol op grijsjes Ligt er ook een beetje aan hoe sociaal je grijsje is en of ze bereid is om aandacht en ruimte te gaan delen...

                  Stehof, ik ben ervan overtuigd dat je de goede keuze hebt gemaakt door naar Hareco te gaan. Ook achteraf kun je altijd bij hun terecht voor hulp en adviezen.
                  Misschien is het wel een broertje/zusje van mijn Nikki aangezien de eigenaar Dirk-Jan niet van veel kwekers koopt. Hij is gelukkig heel zorgvuldig daarin.

                  Als ik bij de laptop kan vanavond zal ik een foto plaatsen, via m'n iPad lukt dat niet
                  Nikki
                  Fleur

                  Zazu & Zoë (forpusjes)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Joseetje Bekijk Berichten
                    Ja Antonia dat wil ik ook wel eens zien haha!

                    Voor Esther: dat kan absoluut goed gaan maar dat is nooit te voorspellen. Mijn ara is dol op grijsjes Ligt er ook een beetje aan hoe sociaal je grijsje is en of ze bereid is om aandacht en ruimte te gaan delen...

                    Stehof, ik ben ervan overtuigd dat je de goede keuze hebt gemaakt door naar Hareco te gaan. Ook achteraf kun je altijd bij hun terecht voor hulp en adviezen.
                    Misschien is het wel een broertje/zusje van mijn Nikki aangezien de eigenaar Dirk-Jan niet van veel kwekers koopt. Hij is gelukkig heel zorgvuldig daarin.

                    Als ik bij de laptop kan vanavond zal ik een foto plaatsen, via m'n iPad lukt dat niet
                    Ja ik was had ze eerst opgebeld en kwam voor mij toen vertrouwt over, ik sprak toen met Dirk-Jan, weekend erop ben ik naar de winkel gegaan.
                    Daar eerst is zijn ara's bekeken de buiten op een java boom zaten, deze zagen er heel gezond uit en zaten goed in de veren, later ook nog even binnen wezen kijken, veel gepraat met Dirk-Jan, waarna hij mij ook nog een baby edel achter heeft laten zien die was terug gebracht omdat mensen er niet mee over weg konden.

                    Zat ook nog een baby grijze roodstaart, nesten zagen er verder netjes uit, natuurlijk maken de vogels een hoop rotzooi op de grond maar dat zie je overal. Ben er dus heilig van overtuigd dat zij eerlijke en goede verkopers zijn, niet alleen denkend aan het geld maar vooral om de gezondheid van hun dieren, dit idee kreeg ik bij lange na niet bij iedereen.

                    Comment


                    • #11


                      Hier alvast een eerste foto van het nestje! Ze doen het super goed! Gisteren voor controle bij vogelarts Peter Bastiaansen geweest van dierenkliniek De Baronie.
                      Uiterlijk en klinisch waren ze helemaal gezond. Nu de uitslagen nog even afwachten van de PDD test, de uitslagen van Gendika van PBFD, Polyoma, Chlamidia en het geslacht. Heb jij voorkeur voor een man of een vrouw? Bel me maar eens op en geniet nu maar alvast van het eerste plaatje!
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Comment


                      • #12
                        Hoi!! Gefeliciteerd alvast met je vogel :-)

                        Ik heb 2 ara's een harlekijn en een blauwgele.

                        Ze zitten in een kooi van 2x2x1 meter met glazen tussewand. Dus hebben allebei 2 meter hoog en 1x1 meter breed. :-)
                        Ik ben er super wijs mee!! :-) (op maat gemaakte kooi bij volierebouwnederland)

                        Bij mij komt Tico van een onbekende fokker vandaan *slechte keuze geweest (al is Tico een schatje!)
                        Indy komt bij Lorre & Co vandaan (al heb ik haar van iemand over gekocht dus ik ben 2e eigenaar)

                        Groetjes!
                        Groetjes van Ingrid,
                        Tico (blauwgele ara) & Indy (Harlekijn ara)

                        Comment


                        • #13
                          Glazen tussenwand in de kooi klinkt eng,..
                          Heb je er een foto van ?

                          Hier hebben we 2 Montana Castell Play kooien.
                          Voor de Oranje Kuif is deze prima maar voor onze ara eigenlijk te klein, s'nachts wel natuurlijk maar verder zitten ze zelden in de kooi.

                          Comment


                          • #14
                            Nee joh is niet eng haha... Ik zal vanavond als het lukt een foto hoosden van de kooi
                            Groetjes van Ingrid,
                            Tico (blauwgele ara) & Indy (Harlekijn ara)

                            Comment


                            • #15
                              Kijk, dit is mijn voliere. De glazen tussenwand is van Plastic eigenlijk,... Dit is niet eng hoor, ? Waarom zou het eng zijn
                              Achterwand is ook van rookglas, dit heeft een bruin tintje, en mn muur blijft zo lekker schoon!!


                              De foto is met mn telefoon gemaakt !


                              Ooit hoop ik dus dat deze er tussenuit kan.. maargoed, als het niet zo is, dan niet!..
                              Ben zelf erg blij met deze kooi (buiten dat de tralies niet mooi blijft!) Als het goed is komt Volierebouw Nederland deze nog vervangen voor blank gaas. (heb 10 jaar garantie)


                              De voliere neemt veel ruimte in beslag, maar het is heerlijk voor de vogels. (mag best groter van mij ooit hoor!)
                              Als ik een ander huisje heb wil ik 1 slaapkamer helemaal veilig maken voor de 2 dames.. (hopelijk ooit stiekem nog een vogel erbij)

                              En dan gaat deze voliere de tuin in, kunnen ze met mooi weer lekker veilig buiten zitten (afdakje maken tegen de felle zon, en hopla! prachtig ding!)

                              :-)
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Groetjes van Ingrid,
                              Tico (blauwgele ara) & Indy (Harlekijn ara)

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X