Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speelgoed drama's!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Speelgoed drama's!

    Heyhey,

    Ik heb 2 blauwgele ara's, Bas en Cees.
    Nou zijn het echt schatjes en verwende nesten maar af en toe wordt ik dus helemaal moedeloos van hun gesloop.
    Alle speeltjes gaan binnen een dag (hooguit 2) naar de filistijnen en daarbij is Bas ook nog een kei in het slopen van slotjes, welke je ook maar bedenkt, Bas (ook wel Houdini genoemd) heeft ze binnen een half uurtje gekraakt!
    Heeft iemand misschien tips in ara-proof speelgoed, of in ieder geval iets wat langer dan 2 dagen meegaat.
    Houten klosjes, leertjes, touwtjes, acryl, babyspeelgoed.. leeft hier niet lang.

  • #2
    Ik heb hetzelfde probleem hier.
    heb een harlekijn ara en hij sloopt alles binnen het half uur.
    Ik zet vaak takken in zijn hok waar hij wel even over doet om ze stuk te maken.
    wc rolletjes, duurt niet zo lang maar we hebben er hier wel genoeg van en heb pas in de dierenwinkel een tros kokosnoten met gaten in aan sisaltouw gevonden. Ik weet niet als je, je hierbij iets kan voorstellen maar dit kreeg hij niet kapot.
    Het touw gaat wel iets minder lang mee maar als het stuk gebeten is hangen we het gewoon opnieuw op en hij vind het echt wel heel leuk.
    Ik hoop dat je het ergens kan vinden want ik heb het nog maar 1keer ergens gezien.
    toch veel geluk ermee

    Comment


    • #3
      Nikki sloopt op zich niet zoveel maar heb wel een tip denk ik Grote dikke stukken wilgenhout. Daar zijn ze uren zoet mee om te ontdoen van de schors en dan in reepjes te scheuren. Ook leuk om er gaatjes in te boren en er dan nootjes of iets anders lekkers klem in de duwen. Veel gemopper en gesloop gegarandeert haha! Neem wel een keer wat voor je mee!
      Nikki
      Fleur

      Zazu & Zoë (forpusjes)

      Comment


      • #4
        Onze ara's slopen ook alles van hout. Wat wel lang mee gaat zijn speeltjes van RVS met schroefjes enzo. Dan hebben ze ook wat te doen.... Losdraaien van moertjes bv. Ipv slotjes :-).

        Zelf maken we ook speelgoed van dikke takken en daar draaien we dan bouten en van die schroeven met een ronde bovenkant in met weer haakjes en slotjes eraan om ze bezig te houden.

        Zelf vind ik de rainforrest van hout en touw erg leuk, is ook groot... Daar doen ze wel een tijdje mee. De blokjes hebben ze er met 2 weken wel uit maar dan beginnen ze aan de touwtjes en de grotere stukken hout. Dus die koop ik wel een keer in de zoveel tijd bij Lorre & Co.
        Diesel en Balou


        x Harley en Izzy

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de tips allemaal!
          Soms weet ik het gewoon even niet meer, zo hebben ze een grote bak vol met speelgoed zodat we lekker af kunnen wisselen en reserves enz en binnen no time is die bak eigenlijk al bijna leeg..
          Best frustrerend... haha

          Comment


          • #6
            Haha ja het is ook wat met die ara's :-).
            Diesel en Balou


            x Harley en Izzy

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X