Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere maken

    hallo

    ik ben samen met mijn vriendin van plan om blauw gele ara's te gaan houden
    ik heb vroeger altijd voliere met dwergpapegaaien gehad maar wil nu ook omdat vriendin het mooi en leuk vindt blauw gele ara's houden

    ik wil in mijn schuur in binnenverblijf maken met een doorgang naar een buiten voliere het binnen hok word ongeveer zown 2x3x2 ongeveer
    en dan buiten ongeveer het zelfde is dit groot genoeg?
    en is het verstandig om en twee koppels in te doen?
    en dan nog 1 vraagje hoe zou ik mijn ruimtes het mooiste/beste kunnen inrichten

    groeten bart traas

  • #2
    Ara's knagen alles van hout kapot dus maak je voliere van zeer stevig gaas en aluminium. De binnenmaten zijn mooi maar ik zou buiten voor 4 x 2 gaan dan kunnen ze hun vleugels wat beter gebruiken (groter is altijd beter).

    2 koppels bij elkaar lijkt me niet aan te raden. Alleen de kleinere ara's worden wel eens in kolonie gehouden volgens mij. De grote soorten altijd per koppel.

    Zorg dat je de voliere inricht met voldoende zitstokken van natuulijke hout waar de vogels ook aan kunnen knagen. Beplanting heeft geen zin al kan een bodembedekker de voliere toch wat groen laten ogen. Zorg dat de vogel de maximale lengte kunnen gebruiken om te vliegen.

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse

    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

    Working...
    X