Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere groenvleugel ara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    3 weken is erg kort...

    Ik heb een grijze en rose in een voliere. Daarvoor een traject van een jaar in gegaan om ze aan elkaar te laten wennen en eigenlijk is dit proces nu nog gaande. Omdat binnen in een huiskamer kooi niet mogelijk was een volière gemaakt. Elmo (grijze) jaagt nog wel eens op jip (rose) en geeft nog wel eens een knauw. Jip is veel behendiger en sneller dus geeft elmo het nakijken. Gekke is wel dat dit met name in de vlucht gebeurt, niet in het kleinere binnen verblijf.

    Ik had er ook een topic over;

    https://www.papegaaienforum.nl/rose-k...-2e-vogel.html
    Groet Sam,

    Comment


    • #17
      hoe komt het dat iedereen zijn jonge ara's al zo jong weg doet.
      bij iedereen waar ik hoor voor een vogel zijn ze nog maar vier weken en dan mogen ze al weg
      het beste is toch dat ze al zelfstandig kunnen eten.
      of ben ik hier verkeerd in?

      Comment


      • #18
        Wat is mooier om een ara van 4 weken al te verkopen jij hebt de risico's en het scheelt hun nog geld en tijd

        Comment


        • #19
          Ja en ze hebben allemaal het zelfde argument: "Als je ze pap voert worden ze veeeeeel tammer dan een zelfstandige gaai"

          Maar ze vergeten erbij te zeggen dat je ook veeeel meer risico loopt om zo'n jonkie te kopen.

          Comment


          • #20
            Ik denk dat "iedereen" niet de de gene zijn die echte liefhebbers zijn....

            Ik ken inmiddels heel wat mensen die gaaien houden en jongen hebben en die ze pertinent niet wegdoen als huiskamer vogel en na het uitvliegen behoorlijk lang wachten voor ze de gaaien weg doen. Ik heb een vogel kunnen kopen omdat ik hem graag tam wilden maken maar daarvoor heb ik eerst moeten overtuigen dat ik wist waar ik mee bezig was. Toen ik voor het eerst vroeg "kan ik een rose kopen als huiskamer vogel" was zijn antwoord " no f*cking way" toen ik zei hoe ik het zag heb ik hem kunnen overtuigen van mijn kunde... En zou zou het toch moeten....
            Groet Sam,

            Comment


            • #21
              heb een kweker gevonden die de ara's wel wou opvoeden tot ze zelfstandig eten
              het is wel wat verder rijden maar maakt niet veel uit voor gezonde gaaikes
              zondag gaan we langst om te kijken. hopelijk is het in orde allemaal

              het word wss een blauw gele en een groenvleugel

              Comment


              • #22
                wil het nachthok uit sandwichpanelen maken. moet ik dan de platen met wol gebruiken of die met pur?

                Comment


                • #23
                  Pur is goed voor warmte maar slecht voor geluid hoe dik wou je je die panelen doen wand die moeten behoorlijk dik zijn wil je met sandwichpanelen resultaat hebben

                  Geluidsdicht maken valt ook echt niet mee

                  Comment


                  • #24
                    zien op de websites van voliere bouwers dat ze isolatieplaten van van 40 .
                    is dit dik genoeg of nog dikker gaan?

                    verwarmen jullie het nachthok?

                    Comment


                    • #25
                      Hallo



                      Ja het is ook wat je zelf wil maar geluid hou je daar niet mee tegen zal ff zeggen wat ik heb

                      Hier heb ik een schuur enkelsteens daar heb ik latjes tegen aan gemaakt toen ben ik begonnen met een dubble gipsplaat daar tegen aan 4 cm steenwol toen een ijzere frame waar weer 7.5 cm steenwol in zit toen weer 2 x gipsplaten dus met de steensmuur meegerekent is het ongeveer 23 cm dik en je moet twee deuren openen wil je de schuur in komen dus je komt eerst in een soort gang en daar zit de deur die echt na de schuur gaat en de eerste deur waar je buiten komt zit ook nog een rolluik kan zeggen dat als ze er op gaan je het niet hoort.

                      Lijkt misschien veel maar je moet maar zo denken er hoeft er maar een in de buurt te zitten die wat te zeiken wil hebben als ze buiten zitten en je ze na binnen doet mocht die het dan nog horen dan begint vaak het gezeik hier weet ik als ze buiten zitten zullen ze ze vast af en toe horen maar als ze uiteindelijk weer binnen zitten is het stil.

                      Dus als je met sandwichpanelen wil werken denk ik dat het minimaal een cm of 12 moet hebben wil het effect hebben

                      Comment


                      • #26
                        dat is een bunker bij u
                        maar bedankt voor de info, helpt me zeker

                        Comment


                        • #27
                          Ja dat is het zeker hihi

                          Comment


                          • #28
                            en welke panelen heb jij voor je vlucht?

                            Comment


                            • #29
                              Hier heb ik het van ijzer heb ik toen gratis kunnen krijgen du ja maar zou voor aluminuim gaan denk wel aan wat voor gaas je neem dikte 2.45 minder gaan groenvleugels doorheen of rvs gaas

                              Comment


                              • #30
                                en hoe groot mogen de mazen zjn?
                                kan je ook een voliere maken met zo een tuinhek met die groene palen en draad?

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse

                                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                                Working...
                                X