Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarming in het binnenhok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Verwarming in het binnenhok

    hallo,

    ik vraag me al een heel tijdje af hoe warm het gemaakt mag worden in het binnenhok van mijn blauwgele ara's.
    vorig jaar hadden ze me verteld dat het meer dan genoeg was dat het niet vriesde in het hok. toen had ik de verwarming ook zo ingesteld dat het altijd rond de 7 graden was. maar dat gaf problemen.
    Mijn papegaai is vreselijk ziek geweest en heeft daardoor de hele winter in ons huis gewoond.
    nu gaan we een nieuwe winter tegemoet en de dieren mogen dit jaar niet meer het huis in van de ouders. ik heb al verschillende extra dingen gedaan, zoals extra isolatie, nieuwe verwarming wordt ook aangeschaft.

    maar mag ik mijn binnenhok verwarmen tot een 17/20 graden tijdens de winter?
    moet ik de dieren dan constant binnenhouden of mogen ze ook buiten kunnen ?

    ik hoop dat ik verschillende ervaringen hoor van jullie en hoop dat ik een goede oplossing zal vinden.

    gunther

  • #2
    heeft er iemand ervaring die hij kan delen? de winter staat echt voor de deur :s

    Comment


    • #3
      7 graden is volgens mij helemaal geen probleem. Ik zou wel zorgen dat je voliere winddicht is zodat ze niet in de tocht zitten!
      Groet Harry

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Hier zitten de Geel Vleugels in een buitenhok zonder verwarming.
        Buiten hok is gemaakt van spouwmuur met isolatie en vlucht naar buiten.

        Vorig winter is er niet bij verwarmt en mochten ze met mooi weer naar buiten omdat dit hun eerste winter was buiten daarvoor altijd binnen gezeten 4 jaar.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          Altijd zorgen dat ze wind / tochtvrij zitten
          ik heb altijd met een vorstbegrenzer gewerkt zodat ze nooit onder de 4 graden kwamen te zitten.
          sommige vogels mag je in de winter wat vetter voeren omdat ze meer vet verbranden.

          henk

          Comment


          • #6
            alvast bedankt met deze info,

            ik zou mijn kot overal rond de 10 gradenhouden, en enkele hotspots maken met lampen.

            Comment


            • #7
              Zorg ervoor dat het temperatuurverschil niet te groot is met buiten. Dit kan juist verkoudheden/longontsteking opleveren.
              Verder al goede adviezen hierboven

              Ik zelf hou het vorstvrij in het nachthok, als het streng vriest, verwarm ik het tot max 5 graden. En dat alleen 's nachts, omdat ze dan stilzitten.
              Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X