Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

speelgoed en educatie speelgoed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • speelgoed en educatie speelgoed

    hoi ik ben op zoek naar reactie,s van mensen die ervaringen hebben met groot vogelspeelgoed en ook met spelletjes voor de papegaai .
    zelf ben ik zeer veel bezig met schatkistjes,met sleuteltjes en zo ook de puzzels ook hebben wij een leuk gevarieerd spelletjes systeem bedacht zodat onze vogel elke dag wat anders te doen heeft.
    ook hebben wij nu een jaar lang de speeltjes van Zoo-max getest en die zijn dan ook zeer goed bevallen en hebben ook een zeer hoge kwaliteit,en bevatten geen chemische kleurstoffen zoals veel andere merken wel gebruiken.

  • #2
    Wij hebben zelfzo'n puzzel wiel, hier doe je nootjes in en de vogel moet hem draaien totdat het nootje onderaan komt waarhij hem door een gat kan pakken. Het wiel is dwergara proof, grote ara durf ik niet te zeggen, maar verwacht geen problemen. Het wiel vinden ze erg leuk, maar zodra ze het door hebben blijf je nootjes erin gooien.

    Daarnaast heb ik eigenlijk bijna geen acriel speeltjes dit omdat ik merk dat ze gewoon natuurspullen leuker vinden, hierbij kun je denken aan wilgentakken, touwen, papier, wcrollen oude krijgen enz.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Het topic is verplaatst naar het forum huisvesting.
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

      Comment


      • #4
        hallo ik ben tweety ik zelf heb een blauw gele lieve ara pâpegaai die is verzot op alle speeltjes die hy kan open prutsen daar zyn ze zeer goed in en zeker als er wat lekkers inzit

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een vraag over speelgoed voor de ara.
          Wij willen heel graag een Java boom aan gaan schaffen voor onze Ara Nobilis.
          Zodat ze straks lekker op die takken kan bijten en heerlijk kan selen.
          Maar nu zie ik zoveeeeeel speelgoed in de winkel wat er te koop is voor de papegaai.
          Wat hebben jullie in/op de kooi voor jullie ara en wat juist weer niet en waarom wel of niet.
          Ik heb een schommel van touw gekocht in de winkel waar ik me Ara heb aangeschaft ,maar nu hoorde ik weer in een andere dieren winkel dat dat juist niet goed is want ze kunnen met kun poten verstrikt raken in het touw en daar door blijven hangen en zich eventueel ophangen er door.
          Ben daar van geschrokken en heb nu een plastic schommel gekocht met zo een slijtnagel stok eraan.
          Weet effe niet hoe dat heet sorry
          Maar ik zie op de foto's van meerdere mensen op het forum dat ze ook touwen speelgoed hebben voor hun ara's.
          Dus wat is hier van waar en kan het nu wel of nou juist niet
          Ik hoor het wel alvast bedankt voor de berichten

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Silvia en Werner Bekijk Berichten
            Ik heb ook een vraag over speelgoed voor de ara.
            Wij willen heel graag een Java boom aan gaan schaffen voor onze Ara Nobilis.
            Zodat ze straks lekker op die takken kan bijten en heerlijk kan selen.
            Maar nu zie ik zoveeeeeel speelgoed in de winkel wat er te koop is voor de papegaai.
            Wat hebben jullie in/op de kooi voor jullie ara en wat juist weer niet en waarom wel of niet.
            Ik heb een schommel van touw gekocht in de winkel waar ik me Ara heb aangeschaft ,maar nu hoorde ik weer in een andere dieren winkel dat dat juist niet goed is want ze kunnen met kun poten verstrikt raken in het touw en daar door blijven hangen en zich eventueel ophangen er door.
            Ben daar van geschrokken en heb nu een plastic schommel gekocht met zo een slijtnagel stok eraan.
            Weet effe niet hoe dat heet sorry
            Maar ik zie op de foto's van meerdere mensen op het forum dat ze ook touwen speelgoed hebben voor hun ara's.
            Dus wat is hier van waar en kan het nu wel of nou juist niet
            Ik hoor het wel alvast bedankt voor de berichten
            Hallo,

            Lees eens op www.koppiekrauw.com
            Klik daar in het trefwoordenregister "speelgoed" aan en je krijgt volop informatie.

            Succes, Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              Ik heb eergisteren heel toevallig een goedkoop speelgoedje gevonden:

              een halfronde mat gemaakt uit zeegras (1m breed, 50cm lang, 5€) bij de casa.

              Alvorens ze te gebruiken heb ik ze 5min met heet water in de douche afgespoeld en daarna gedroogd.
              Deze hangt nu in het midden van de kooi met een hele hoop wilgentwijgjes in verweven, klaar om volledig gesloopt te worden.
              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
              Papegaaienpsychologie:
              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

              Comment


              • #8
                speelgoed voor ara's

                hallo

                ik zoek papagaaien-speelgoed voor

                groenvleugel's

                weet iemand een dieren winkel die goede papagaaien-speeldgoed

                verkoopt in amsterdam

                al vast bedankt

                mvg chico en senno de groenvleugel's

                Comment


                • #9
                  Hallo Laurentia,

                  Ik vrees dat er voor een groenvleugel weinig speelgoed beschikbaar is dat die sterke snavel kan doorstaan .
                  Onze groenvleugel heeft al de speeltjes die we al gekocht hebben ( en dit zijn er serieus grote , en ara proof vertelde ze ons ), in een paar minuten stuk gebeten .
                  Beste is nog altijd verse wilgen takken , of houten takken met enkele gaatjes in geboord en daarin wat nootjes verstopt , veel goedkoper !
                  groetjes
                  tel wat je hebt , niet wat je mist .

                  Luna , Zazou Yara Charlie

                  en Christel

                  Comment


                  • #10
                    absoluut, mee eens, zelfs die plastieke speeltjes die zogezegd "parrotproof" zijn worden vernield...

                    Wat je ook als speelgoed kan gebruiken: rieten manden, rieten matjes, wilgentakken, blokken hout op een koordje, metalen hondenleibanden (redelijk goedkoop en voorlopig nog niet vernield...) de meeste metalen kettingen waar speelgoed aan hangt worden ook kapotgemaakt.
                    Ik heb ook vlechten van jutte gemaakt.

                    Verder moet je er mee leven dat alles gesloopt zal worden wat je ze geeft als speelgoed :-)
                    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                    Papegaaienpsychologie:
                    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X