Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alleen een boom voldoende?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Alleen een boom voldoende?

    Wij kijken momenteel uit naar de komst van onze blauwgele ara. Nu zit ik vanzelfsprekend boordevol vragen!
    Mijn eerste en dringendste vraag: Ik heb een grote kooi voorzien in onze wasruimte. Dit is een grote kamer, half onderkelderd maar met een groot raam met daglicht, waar het altijd lekker warm en vochtig is en waar onze boomertjes s nachts zitten en als we weg gaan. Het is de bedoeling dat onze ara hier ook komt slapen en verblijft als wij niet thuis zijn.
    Verder heb ik in de leefruimte een grote javaboom, een kleine javaboom en er komt nog een speelboom bij in de buurt van onze salon. Nu vroeg ik me dus af: ben ik beter met een kooi naast de grote boom, zodat hij daarop, daarin en daarlangs kan klimmen en klauteren of is de combinatie zoals op de foto voldoende? Vanzelfsprekend komt er nog een heel arsenaal aan speeltjes op en rond en aan ;-) De kooi in de leefruimte zou sowieso enkel zijn voor als we thuis zijn en dus altijd open staan.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    hier zitten de ara's altijd alleen los op de boom
    mis nog wel eigenlijk een schommel bij je aan het plafond,daar zijn ze dol op
    hier slapen ze alleen in een kooi en zitten er verder niet op of in omdat deze niet naast hun boom/speel plaats staat
    je zou zelf kunnen kiezen wat je het prettigst zou vinden,je kan het later altijd nog veranderen ook

    Comment


    • #3
      , waar het altijd lekker warm en vochtig is

      Dat is vragen om problemen. Vogels kunnen niet echt tegen een hoge luchtvochtigheid. Dit zorgt er namelijk voor dat er een hele hoge infectie druk van schimmels ontstaat. Papegaaien horen ook niet de hele dag binnen te zitten ze hebben direct zonlicht nodig en vooral frisse lucht.

      Comment


      • #4
        een broeierige ruimte is idd niet goed,moet goed geventileerd zijn dus vaak het raam open en niet te warm zodat de overgang van temperatuur naar de andere ruimtes niet te groot is

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X