Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf van een 13 weken oude Ara

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf van een 13 weken oude Ara

Goedenavond, ik overweeg om een 13 weken jonge Ara aan te schaffen, om jullie een beeld te geven van wie ik ben: Ik heb een autobedrijf met een grote showroom, wij verkopen exclusive auto's en werken alleen op afspraak. Ik ben zelf 6 dagen in de week aan wezig en loop al heel lang met het idee om een Ara aan te schaffen, ik ben dieren gewend (thuis 3 teckels en een parkiet) de parkiet is tam en daar kunnen we alles mee doen. Een papegaai is een hele serieuze zaak, ik heb me er dan ook goed in verdiept maar krijg geen beeld van hoe het is om zo'n dier te hebben. Ik zou graag een advies krijgen (niet van iemand die ze verkoopt) maar van iemand die er ervaring mee heeft, waar let ik op, kan het in een bedrijf (zondag gesloten?). De Ara die ik op het oog heb is handtam en wordt nu nog 1 maal per dag met de hand gevoerd, hoe laat ik de vogel aan mij wennen, kan hij los in de zaak, vanuit de kooi? Een hoop vragen dus, ik betrap mijzelf erop dat ik alleen de leuke dingen zie.
    Ben benieuwd naar jullie reactie's.

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het top vind dat je eerst info gaat zoeken voordat je de vogel haalt ! Een ara is niet niks om aan te schaffen

Denk dat je je veel moet realiseren en bedenken, wil je de ara daar in een kooi houden? of los op een standaard. Los kan prima als je er bij bent, en natuurlijk gewiekt. Anders heb je kans dat hij de deur uitvliegt. Zodra je er geen zicht meer op hebt is het beter om hem in een kooi te houden omdat een ara zonder toezicht weet dat er geen toezicht op is en de grootste ellende kan veroorzaken (donderstenen)

Verder kan een ara een verschrikkelijke troep maken. Mijn 2 ara's scheppen onder het eten het eten door de hele kamer heen. Een paar keer stofzuigen is dan echt nodig per dag Ook kunnen de ara's natuurlijk een hels kabaal maken.

Wat je je ook moet bedenken is hoe ga je met de ara en klanten om, mogen de klanten erbij? tot hoever mogen ze gaan, wat vind de ara ervan, hoe ga je om met kleine kinderen in de winkel? Een ara kan erg snel gewend raken aan de hoeveelheid aandacht die hij krijgt en verwacht dit dan ook keer op keer te krijgen.

Als laatste hoe ga je het aanpakken als de winkel niet open is? gemiddeld moet een ara toch wel 2 keer per dag eten. Wij geven hier sochtends fruit en pellet en savonds zaad.

Ben erg benieuwd naar de afloop en als je meer vragen hebt stel ze gerust
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

ik heb je vraag verplaatst naar het ara forum. hij is te vinden bij huisvesting
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

bedankt voor je reactie, zit er veel verschil tussen een grijze roodstaart en Ara (gedrag en handzaamheid) is het wijs om voor de vogel te kiezen die ik noemde of raad je wat anders aan. Wat zijn de redennen om het niet te doen? Klanten bij ons komen op afspraak en bijna nooit kinderen dus dat kan ik sturen.

Comment

Er zit veel verschil tussen een grijze roodstaart en een ara. De grijze roodstaart is (tenminste wat ik heb gezein) een stuk rustigere vogel. Die kunnen ook rustig een tijdje gewoon lekker stil zitten, een blauwgele ara is een hele drukke vogel die veel geluid maakt en altijd druk is met van alles en nog wat. Neem je nu de groenvleugel die is alweer een stuk rustiger. Daarnaast kan de grijze roodstaart beter praten (als ze gaan praten) en volgens mij worden grijzen wat sneller eenkennig.
          Maar misschien dat ook mensen met een grijze kunnen reageren?
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

Comment

owja wat natuurlijk ook een voordeel is van een grijze is de groote, de grijze is een stuk kleiner, maar als dit een probleem is zou je ook nog eens naar de dwergara kunnen kijken ook hier zijn weer verschillende soorten van met verschillende karakters. misschien kun je zelf ook aangeven wat jou bedoeling is met de vogel en wat je wilt kwa karakater
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

Comment

Ik ben 6 dagen in de week aanwezig en ben niet continu aan het werk, ik heb op de dag dus tijd over om aan de papegaai te besteden, ik zoek een goede prater en een rustige vogel, ik wil de vogel leren dat ie altijd los op een stok op z'n kooi kan zitten wanneer ie wilt. Op de diverse site's wordt zo de nadruk op negativiteit gelegd qua onderhoud en mogelijke ziektes en fout gedrag dat dat mij erg aan het twijfelen maakt

Comment

Papegaaien zijn absoluut geen makkelijke dieren om te houden en moeten ook echt opgevoed worden, wat voor papegaai je ook neemt.
                Als je een papegaai koopt maakt niet uit wat voor soort ben je nooit zeker dat hij gaat praten, al praten grijzen vaak sneller en meer als een ara. Ook ara's kunnen goed praten als ze het gaan doen en leren snel.
                Los op de kooi houden zou ik zoals ik al zei niet doen ! kan prima als je dus aanwezig bent en er zicht op hebt, maar los alleen zou ik zelf niet aandurven.

De blauwgele ara zou ik zelf niet als rustige vogel beschouwen, een groenvleugelara is wel een stuk rustiger net als de ara severa (dwergara). Misschien dat je eens bij een paar mensen op bezoek kunt gaan die papegaaien hebben zodat je het verschil kan zien in gedrag enzo. Hier ben je welkom, wij hebben 2 verschillende soorten dwergara's, maar geen idee waar je woont, wij vlak bij zwolle
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

Comment

hallo jean paul,

een vraagje waarom wil je een ara of grijzeroodstaart aanschaffen,

omdat je zelf gek bent op vogels

of

omdat je wat leuks en publiekstrekker wilt hebben in je showroom.

enkele nadelen die ik zo zie zowel zakelijk gezien als dier vriendelijk zijn dan,

de vogel veroorzaakt nog al stof.

indien de vogel los zit en zal kunnen rond vliegen bedenk dan dat deze zijn uitwerpselen niet zal deponeren waar jij wilt,dus de vogel zal zeker geweikt moeten worden.

de vogel zal schreeuwen wanneer het hem/haar uitkomt

indien de vogel niet correct is opgevoed zal deze meer overlast veroorzaken als vreugde brengen, en het opvoeden van de vogel lijkt mij niet envoudig als dit tijdens werktijd moet gebeuren je zult denk ik niet tegen een klant zeggen wacht u even ben nu bezig met de vogel.

de vogel zal zeker ook op zondag verzorgt moeten worden dus of naar de zaak rijden of meenemen naar huis.

hoe denk je om te gaan met de aansprakelijkheid die jij als eigenaar toch hebt naar al je klanten b.v de vogel kakt het mooie pak of de mooie jurk onder, de vogel brengt verwondingen toe aan klanten.

dit zijn zomaar wat overdenkingen die ik had maar kan het mis hebben natuurlijk.
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Hallo Jean Paul,

Inderdaad een mooie zaak om eerst jezelf goed te informeren voordat je ook daadwerkelijk de stap neemt.
                    Al het voorgaande lezend blijf ik toch heel sterke twijfels houden of de aanschaf van een ara op den duur wel als geslaagd zal blijken.

Gebruikelijk wordt er 8 uur per dag gewerkt, dat betekent dus dat de vogel 16 uur per dag alleen is.
                    Natuurlijk de intenties zijn goed maar in de praktijk blijkt toch vaak dat je regelmatig van de zaak weg moet, is het niet voor de inkoop, dan is het wel voor iets anders, dus zal in de praktijk van die 8 uur per dag ook nog wel een en ander afgesnoept worden.

Kortom, als je hieraan wilt beginnen, neem dan minstens 2 papegaaien.
                    Die kunnen dan minstens elkaar gezelschap houden.
                    Geef ze een royale kooi en een mooie klimboom buiten de kooi waarop ze kunnen zitten zolang er iemand aanwezig is.

Grijze roodstaarten, zijn absoluut niet eenkennig, wanneer men ze de juiste opvoeding geeft maar vergeet niet alle papegaaien zijn tam gemaakte wilde vogels.

Uitgebreide informatie over de papegaai in algemeenheid kan je volop vinden op mijn site.

Heel veel succes gewenst met je keuze!
                    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X