Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nog een vraagje over zijn kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • nog een vraagje over zijn kooi

    hallo hier ben ik weer .
    ik heb nog een vraagje over zijn kooi . hij heeft nu een kooi van 56 cm diep op 60cm breed op 1.18cm hoog met daarboven 2 zitstokken waar hij bijna de hele dag op zit . is die kooi nu groot genoeg of moet ik me een grotere aanschaffen.groetjes kaatje

  • #2
    Hoi kaatje, dit is voor een grote ara veel te klein, dit zou toch wel minimaal een kooi van 1 bij 1 moeten zijn.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kaatje06
      hallo hier ben ik weer .
      ik heb nog een vraagje over zijn kooi . hij heeft nu een kooi van 56 cm diep op 60cm breed op 1.18cm hoog met daarboven 2 zitstokken waar hij bijna de hele dag op zit . is die kooi nu groot genoeg of moet ik me een grotere aanschaffen.groetjes kaatje

      De spanwijdte van de blauwgele ara ligt tussen de 90 en de 120 cm.
      Vuistregel bij minimale kooiformaat is rondom de vogel minimaal 1,5 x de spanwijdte.
      De reden voor dat formaat is om de vogel genoeg ruimte te geven om de vleugels vrij te wapperen zonder dat deze tegen de tralies komen en eventueel beschadigd worden.

      Je hoeft geen rekenwonder te zijn om vast te stellen dat de kooi waarin je momenteel de vogel huisvest véél te klein is.
      De ara zal zich in de kooi als een soort kistkalf voelen denk ik.

      Ik hoop dat de vogel veel buiten de kooi mag, zodat deze toch wat meer bewegingsruimte heeft.

      Groet, Frans
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment


      • #4
        hoi frans de ara zit overdag veel buiten zijn kooi en het is enkel voor de nacht dat hij in zijn kooi zit dus is de kooi dan nog te klijn of moet ik gewoon een grooten kooi daarvoor aanschaffen

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kaatje06 Bekijk Berichten
          hoi frans de ara zit overdag veel buiten zijn kooi en het is enkel voor de nacht dat hij in zijn kooi zit dus is de kooi dan nog te klijn of moet ik gewoon een grooten kooi daarvoor aanschaffen
          Die kooi is echt te klein, mijn 2 parkietjes hebben zelfs een grotere kooi.

          Ik raad je zeker aan om een andere, veel grotere kooi te kopen!
          Het kan namelijk makkelijk voor komen dat jij een dag weg moet, en
          dan zit de vogel de hele dag in de kooi.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kaatje06 Bekijk Berichten
            hoi frans de ara zit overdag veel buiten zijn kooi en het is enkel voor de nacht dat hij in zijn kooi zit dus is de kooi dan nog te klijn of moet ik gewoon een grooten kooi daarvoor aanschaffen

            Hallo Kaatje,

            Op zich hoieft een kooi die uitsluitend als slaapkooi gebruikt wordt niet zo verschrikkelijk groot te zijn.
            Maar dan spreek je dus echt over een slaapkooi waarin de vogel gaat om te slapen.
            In de slapkooi izit geen speelgoed, ook geen voerbak, alleen een waterbakje en een zitstok.
            Mooi zou het zijn wanneer de vogel in de slaapkooi zijn vleugels zou kunnen wapperen maar daar volstaat wellicht een kooi van pakweg 120cm breed 80 cm diep en minstens 100 cm hoog.

            Dus een grotere kooi... in ieder geval! Maar misschien dan niet zo'n gigantische kooi.

            Groet, Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              hallo

              mijn groenvleugelara 13 weeken

              zit de helle dag en nacht op de speelboom lekker los
              aleen als ik moet werken zit i in de kooi
              de kooi is 2 meter hoog 2 meter lang 1 meter diep

              en heeft i nog een buiten kooi van
              3 meter lang 3 meter breed en 2 half meter diep


              jacco de grijseroodstaart
              heb een kooi van 1meter lang 1 meter breed 1 meter diep

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X