Eindelijk is het dan zo ver : de nieuwe volière is klaar en Lowie, Popke, Flip en Ollie kunnen weer hun vleugetjes strekken. Geen dag te vroeg, want 8 ara's in huis is echt wel van het goede teveel... En toch, ondanks al het poetswerk en het kabaal, was het met gemengde gevoelens dat ik ze weer naar de tuin bracht. Het contact met gaaien in een volière is niet hetzelfde als wanneer je ze constant bij je hebt... Maar alle twijfels verdwenen toen ik hun vreugdekreten hoorde, ze zijn echt wel dolgelukkig met de ruimte die ze nu hebben!
X
-
Tjonge Els,
daar heb ik maar één reactie op:
WOW
prachtig hoor, jullie ara's boffen maar.
Groet, Fransfkbmac www.koppiekrauw.com
-
Bedankt allemaal! We hebben heel veel geluk gehad, deze volière werd 2dehands aangeboden, ze stond in Spanje bij een Belg die om gezondheidsredenen al zijn vogels heeft moeten verkopen. De firma die ze daar geplaatst heeft, is ze gaan demonteren en heeft ze naar hier overgebracht. We waren echt aangenaam verrast door de kwaliteit van de afwerking en de gebruiksvriendelijkheid! Zo staan de voerbakjes op draaitafels, ze kunnen van buitenaf gevuld worden en zijn vastgeklikt. Gedaan met het wegkieperen van bakjes waar niks lekkers meer in ligt! Ze zijn door plexi en een dakje afgeschermd tegen de regen... aan alles is gedacht! De fabrikant houdt zelf ook gaaien, en dat is er echt aan te merken. Nu nog alleen de finishing toutch, wat beplanting en een watervalletje... en voor de winter uiteraard ook nog een binnengedeelte. Maar eerst nog wat sparen he!
Comment
-
De volière komt van bij de firma MVW, Vichtseweg 256/270 in 8790 Waregem - website www.mvwnv.be. Je kan er gaan kijken na telefonische afspraak ; ze hebben in hun eigen tuin ook veel voorbeelden van volières staan en ik verzeker je dat je diep onder de indruk zal zijn! Alles is adembenemend mooi, maar tegelijk oerdegelijk en helemaal afgestemd op de noden van de gaaien en hun baasjes. Lieven heeft zelf een gigantisch papegaaienbestand, wij konden onze ogen niet geloven! Je snapt gewoon niet hoe ze het voor mekaar krijgen, alles kraaknet, kerngezonde vogels die perfect in de veren zitten, vers fruit in elk voederbakje... En het zijn lieve, gastvrije mensen.
Laat je iets horen als je er op bezoek geweest bent?
Voor de duidelijkheid : ik heb geen familiebanden met het bedrijf en (helaas) geen aandelen...
Els
Comment
-
Het nadeel van zo'n bouwsel is dat er daardoor in huis weer wat extra ruimte vrij komt, en het heeft niet lang geduurd voor de gaatjes opgevuld waren : 2 baby's erbij... Het is dus weer een zomer geworden die voornamelijk bestond uit poetsen en papjes geven en van op reis gaan zal de komende tijd geen sprake zijn. Pfff... Maar mannen kunnen creatief zijn als het vrouwtje klaagt : "Als we niet met vakantie kunnen, dan halen we de vakantie gewoon naar hier". Zo heb ik aan Suske (het groenvleugeltje) en Wiske (de blauwgele baby) te danken dat dat we nu ons eigen plasje water hebben, lekker in de buurt van de vogeltjes. Iedereen content...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door els Bekijk BerichtenHet nadeel van zo'n bouwsel is dat er daardoor in huis weer wat extra ruimte vrij komt, en het heeft niet lang geduurd voor de gaatjes opgevuld waren : 2 baby's erbij... Het is dus weer een zomer geworden die voornamelijk bestond uit poetsen en papjes geven en van op reis gaan zal de komende tijd geen sprake zijn. Pfff... Maar mannen kunnen creatief zijn als het vrouwtje klaagt : "Als we niet met vakantie kunnen, dan halen we de vakantie gewoon naar hier". Zo heb ik aan Suske (het groenvleugeltje) en Wiske (de blauwgele baby) te danken dat dat we nu ons eigen plasje water hebben, lekker in de buurt van de vogeltjes. Iedereen content...
Zet gewoon op je volgende verlanglijstje een dierenverzorger dan kan je volgend jaar ook lekker op vakantie.
Moet kunnen
Maar wederom.... het ziet er prachtig uit.
Het lijkt me een ideaal oord om een van onze volgende forum BBQ's te houden.
Groet, Fransfkbmac www.koppiekrauw.com
Comment
-
Hallo Els,
prachtige voliere , en prachtig zwembad , nu nog elk jaar zo een zomer als dit jaar , en ja , waarom nog naar het buitenland ? prachtig gewoon !!!
groetjestel wat je hebt , niet wat je mist .
Luna , Zazou Yara Charlie
en Christel
Comment
Comment