Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vakantie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • vakantie

    Heeft er hier iemand ervaring met papegaaienopvang voor tijdens vakanties?
    Wij gaan begin september 2 weekjes weg, en zijn opzoek naar een tijdelijke oplossing voor Vasco.

    Vorige keren dat we weg waren heeft de vriend van m'n zus erop gepast, die was helemaal weg van Vasco, (en Vasco ook van hem) Spijtig genoeg kunnen ze die periode niet op hem passen.

    Wij wonen in Aalst (Oost-vlaanderen), dus mochten er mensen daar ervaring hebben met opvang?
    Onze Vaste dierenarts is net zelf in vakantie, en zijn vervanger is niet zo op de hoogte van speciale vragen over gevederde vrienden.

    Groetjes,

    Nick
    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
    Papegaaienpsychologie:
    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

  • #2
    Grappig daar was ik ook naar op zoek en heb het voor mezelf gevonden..... Ik heb gezocht op google naar een papagaaienhotel en die heb ik ook gevonden voor onze ara stroker. Het is de papgaaienhotel en Venhuizen en als het goed is hebben zij nog plek. Voor ons is het 143 km bij ons vandaan dus hebben wij gekozen voor het ophaal en breng service. Zij komen stroker ophalen vrijdag in de middag en brengen hem de dag naar onze vakantie terug dat is dus mooi geregeld.
    Dus neem een kijkje http://members.quicknet.nl/jj.kindt/index.htm en kijk of dat jij nog kunt reserveren....

    gr patrice

    Comment


    • #3
      We zouden toch wel liever iets hebben dat wat dichter bij de deur is.
      Wij wonen ten slotte in belgië. :-/
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

      Comment


      • #4
        Hoe gaan jullie dan om met ziektes?

        Ik zou zelf nooit dat risico willen nemen
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          Wel daarom dat ik hier even hoor wie er ervaring mee heeft. De personen die normaal op Vasco passen kunnen niet die periode.

          Maandag is onze dierenarts uit vakantie terug, we gaan bij hem ook informeren.

          Het is net omdat ik zo weinig mogelijk risico's wil nemen met ziektes dat ik bij jullie informeer om te zien wie welke ervaring heeft met papegaaien opvang.

          Nick
          http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
          Papegaaienpsychologie:
          Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
          http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

          Comment


          • #6
            Ik lees dit stukje over vakantieopvang.
            Ik heb de verwijzing naar het papegaaienhotel gelezen.

            Ik vind het vrij sumiere informatie die er staat.
            Word bijvoorbeeld niet gesproken over ziektes, risico's , testen.
            Wordt er een "contract" getekend waardoor jij bewijs in handen hebt dat de vogel is afgegeven?
            Wat gebeurd er als ie ziek wordt?
            Welke dokter?
            Zijn hun verzekerd tegen ziektes, tegen diefstal?

            Weet je waar ze terecht komen, je zegt dat je stroker op laat halen door hen. Weet je hoe het daar uit ziet? Wat ze te eten krijgen?
            Hoe ze omgaan met hen?

            Ik vind het eerlijk gezegd levensgevaarlijk om een papegaai naar een papegaaienhotel te brengen.
            Er zitten vele risico's aan.
            Ziekte, verkeerd voer, gezondheidsproblemen, stresss, en niet in de laatste plaats HANDEL!

            Comment


            • #7
              wel, weeral, daarom dat ik vroeg wie er ervaring mee heeft in België.
              We zijn er ons ten volle van op de hoogte dat het geen ideale oplossing is.
              Voor voeding en stress maak ik me geen zorgen, Vasco komt erg vaak in nieuwe omgevingen, en hij is op dat vlak erg zelfzeker.

              Iemand die een ander alternatief heeft mag het ook altijd posten.
              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
              Papegaaienpsychologie:
              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

              Comment


              • #8
                Ik vindt het wel weer vrij jammer dat er weer zo negatief overgepraat moet worden. Ik heb het uitgezocht en gebeld naar hun. dat er nou overal ergens iets achter gezocht moet worden daar kan ik niks aan doen.. maar met stroker gaat het goedkomen.....

                Comment


                • #9
                  Ik vindt het wel weer vrij jammer dat er weer zo negatief overgepraat moet worden. Ik heb het uitgezocht en gebeld naar hun. dat er nou overal ergens iets achter gezocht moet worden daar kan ik niks aan doen.. maar met stroker gaat het goedkomen
                  Beste Patrice,

                  ik vraag me af waarom alles alleen maar positief belicht moet worden?
                  Uit ervaringen (eigen en van anderen) wordt verteld dat er nadelen aanzitten.
                  Nog niet zo lang geleden nog een bericht hier gelezen over een ara die door de opvang gewoon door was verkocht.
                  Zou jij daar iemand weer naar toe willen sturen en mede verantwoordelijk willen zijn voor het verdwijnen van een geliefde huisgenoot?
                  Zou jij er medeverantwoordelijk voor willen zijn dat bij mensen een paar maanden na het ophalen van hun geliefde huisgenoot ,deze van de stok valt vanwege een opgelopen dodelijke ziekte?
                  Denk in dat kader dan ook eens aan Chlamydia (papegaaienziekte) die ook dodelijk kan zijn voor de mensen zelf , wil je daar ook medeverantwoordelijk voor zijn?
                  Misschien mag ik dat niet zeggen , maar ik denk dat als je mensen informeert , je zowel de goede als de negatieve kanten mag en MOET belichten.
                  Denk in hemelsnaam eens na voordat je je comments plaatst aub,

                  mv(edoch kritische)g Frank

                  Comment


                  • #10
                    ik zal bij deze niks meer posten.... Ben ht zat al dat commetaar ik snap dat er gevaren aan zitten, maar als ik overal aan moet denken nou dan heb ik het heel druk. ik heb niemand anders waar moet ik hem dan laten.........maar goed probeerde de gene die het topic opende te helpen maar hier op dit forum kan je niks posten zonder commentaar dus bij deze

                    Comment


                    • #11
                      Beste Patrice,

                      zo jammer en het ging helemaal niet over jouw Stroker.
                      Er wordt gewezen op de gevaren ,vooral gericht op de topicstarter.
                      Zonder dat dit als aanval op jou gericht was.
                      Maar je wilt eigenlijk zeggen dat we alleen maar halelujaverhalen mogen posten?
                      Zit de echte wereld zo in elkaar?
                      Dan ben ik bang dat jouw wereld en die van mij 2 hele verschillende zijn,

                      mvg Frank

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk Berichten
                        ik zal bij deze niks meer posten.... Ben ht zat al dat commetaar ik snap dat er gevaren aan zitten, maar als ik overal aan moet denken nou dan heb ik het heel druk. ik heb niemand anders waar moet ik hem dan laten.........maar goed probeerde de gene die het topic opende te helpen maar hier op dit forum kan je niks posten zonder commentaar dus bij deze
                        Patrice als je niet tegen kritiek kunt is het wellicht beter inderdaad niet meer te reageren. Uit vorige topics begrijp ik dat je een beginnend vogelhouder bent. De adviezen die ik hier boven lees zijn van een paar mensen die al jaren vogels houden en de gevaren dan ook goed kennen. Ik hoor niemand zeggen dat die opvang slecht is. Ik lees wel dat je voor dat je een vogel naar een opvang brengt eerst zezelf goed te informeren hoe het beleid is m.b.t ziektes etc. Als je vogels naar een opvang brengt waar geen eissen gesteld wordt aan bijvoorbeeld geteste vogels dan is de kan zeer groot dat er andere vogels besmet worden. Zal niet de eerste keer zijn dat dit voorkomt.

                        Maar als je alleen verhalen wil horen die jezelf goed uitkomen dan kun je beter tegen jezelf praten, dit is een forum waar de voor en tegens worden belicht.

                        Veel plezier nog met stroker en succes verder

                        henk

                        Comment


                        • #13
                          nogmaals, ik ben me meer dan bewust van de gevaren. Mocht ik dat niet zijn had ik dit hier ook niet gepost.
                          ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen met het zoeken naar een oplossing, niet naar me wijzen op de gevaren waar ik reeds van op de hoogte ben. :-/ aan die posts heb ik echt niks.


                          Ik zal mn vraag anders formuleren: Wat doen jullie als je op vakantie gaat zonder de ara?
                          http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                          Papegaaienpsychologie:
                          Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                          http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                          Comment


                          • #14
                            Ik ben zelf tot nu toe altijd op vakantie geweest met mijn ara´s. Ik heb er bewust voor gekozen om niet meer ver op vakantie te gaan en ergens heen te gaan waar ze mee kunnen. Bijvoorbeeld een heerlijke bos camping, echt genieten, ook voor de ara´s.

                            Laatst ben ik voor het eerst een weekend weg geweest zonder onze vogels. Ik heb toen mijn schoonvader gevraagt op te passen, die wouden de vogels liever niet in huis, maar hij vond het geen probleem om 2 keer per dag heen naar ons huis te gaan, eten te geven en ze uit de kooi te laten.

                            Als ik dan wel op vakantie zou gaan zonder hun zou ik iemand zoeken die op ze wil letten die ook echt ervaring heeft met deze vogels. Gelukkig heb ik door de jaren heen veel mensen leren kennen waar ik ook zonder enige twijfels mijn ara´s aan toe zou vertrouwen.

                            Wat ik ook een leuk idee vond van andere forum leden is dat als de een op vakantie gaat de ander bij hun in komt wonen. Zo had de grijze een goede verzorging van een kenner en had de kenner zelf ook lekker vakantie in een ander huis en omgeving. Maar goed dat doe je natuurlijk niet zo heel snel dan moet je iemand wel goed kennen denk ik...

                            Onze buren die ook papegaaien hebben gaan wel behoorlijk vaak weg. Hun vogel(s) logeren dan altijd bij ons.

                            Naar een opvang brengen zou ik mijn vogel nooit. Het is me een te groot risico, hoe goed de opvang ook kan wezen hoe schoon ze ook zijn, de kans dat ze een zieke vogel binnen halen is gewoon aanwezig. Denk aan pbfd chlamidia, maar ook KDS waar nog niet op te testen is. En ja dat risico wil ik gewoonweg niet lopen.
                            Chester en Samba
                            Yoda en Navy

                            Comment


                            • #15
                              Wij laten bekenden altijd voor onze vogels zorgen

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X