Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inrichting Voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Inrichting Voliere

    Hallo

    Ik ben benieuwd wat jullie allemaal in jullie voliere hebben staan en hangen voor jullie Ara's..
    -wat voor een zitstokken
    -touwen-kettingen

    etc etc

    en waar halen jullie dit allemaal vandaan, evt. links erbij en foto's

    gr

  • #2
    ´Heeej leuke vraag !

    voliere chester
    Wij hebben natuurlijk wat zitstokken, uit het bos gehaald.
    Er hangt een schommel in waar het zit gedeelte van beton is voor de nagels
    Er hangt een ketting in waat ik elke keer driftig schroeven aan vast draai en die chester er weer uit draait. Ook hangt er nog een speeltje met kettingkjes eraan.

    Voliere yoda en navy
    Natuurlijk ook zitstokken, een yava hang ding, speeltjes met leer en blokken. een acrielbox waar je dingetjes in kan verstoppen. Hier even een foto ervan, alleen nog niet in de voliere

    En speciaal voor navy een grote waterbak waar hij graag een duik inneemt
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      hoii,

      ik heb jammergenoeg geen ara's, maar ik kon het toch niet laten om even te vertellen hoe de voliere van m'n halsbandparkietjes ingericht is.

      de voliere is 2 bij 2 bij 2, dus eigenlijk een soort vierkant,
      aan de uiteinden van de voliere hangen dikke stokken van wilgentakken, in het midden hangt een grote schommel, waar ze het liefst de hele dag op zitten, in de voliere hangen ook 3 lange speeltjes, die eigenlijk voor ara's en grote kaketoe's zijn, maar ze beleven er ondanks dat nog veel plezier aan
      en 1 keer in de maand worden de wilgentakken en de "wilgen-zitstokken" vervangen door nieuwe, ik laat de halsbanden de takken zelf pellen ( dat je het lichte hout ziet ) eerst deed ik dat zelf, gewoon met een mesje, maar toen zag ik dat ze er niet zoveel meer mee deden, dus nu hebben ze die taak zelf gekregen, en iedere keer als ik ze vervang dan zijn ze ook netjes kaal,( de takken, niet de vogels )

      een foto heb ik niet, maar die zal ik er nog wel een keertje bijzetten.

      ze hebben trouwens ook een binnenhok, in de schuur waar ze gewoon heel de dag door naar binnen kunnen, en in de warme zomermaanden mogen ze snacht gewoon naar buiten, maar als het niet warm is, of een andere reden, dan gaat de sluif van het binnenhok naar de voliere dicht.
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X