Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• voliere

hallo
    ik wil binnenkort een ara gaan kopen
    maar wil hem /haar in een buiten voliere met nachthok gaan houden
    ik moet het hok nog gaan bouwen
    ik zou graag wat voorbeelden en afmetingen hebben van voliere`s eventueel wat foto`s
    graag van binnen en buiten verblijf
    ik wil er later een koppel in gaan houden
    moet het buiten gedeelte overdekt zijn of mogen ze ook in de regen zitten ?
    moet het binnenhok verwarmd zijn in de winter ?
    hoe groot moet het luik zijn van binnen naar buiten ?
    bij voorbaat hartelijk dank
    gr hans [habe]

Hallo

Ik denk toch dat je minimaal aan ruimtes moet denken van ongeveer 2,5 bij 3 meter. Verwarming is niet echt nodig ik zou wel een vorstbegrenzer aanraden zodat de temp niet onder nul komt. Buiten zou ik zelf voor een klein gedeelte afdekken zodat ze bij hevige regenbuien gewoon buiten kunnen blijven zitten schuilen. Het luik tja je kent je ara qua maat pak aan beide kanten dan nog 5 - 10 cm extra ruimte.

Henk
    www.mijnkaketoes.nl

Comment

ok Henk bedankt voor je tips
      tevens ben ik naar je site gegaan heel mooi
      gr hans

Comment

Ik heb zelf een niet verwarmd wel geisoleerd hok. Mijn volieres zijn best klein, daarom mogen ze ook (zijn tam) uit de kooi lekker in de woonkamer.
        De invlieggaten die ik heb gemaakt zijn 30x30 hier passen ze goed door, of ze er ook door gaan weet ik niet, heb nog geen buiten volieres
        Ik zou indd de buiten voliere voor een deel bedekken zodat ze droog kunnen zitten en evt. in de schaduw in de zomer. Maar ook de keus komen hebben om eens lekker de badderen in de regen
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

Comment

zelf heb ik ook geen buiten volere maar er moet een plek zijn waar ze droog zitten warm hebben maar niet te warm en schaduw in de zomer dat zal wel een inverstering worden

magische groeten kingmagic
          www.kingmagic.be
          magicking@live.be

Comment

Hallo,

onze voliere is een klein stuk afgedekt , maar ik heb ondervonden dat ze toch wat meer overdekt moet zijn , daar ze als het regent onder het dak zitten en maar heel af en toe in de regen . ik heb aan de westkant ook plexiglas ,wat je er kan uitnemen bij warme themperaturen , nu heb ik ook aan de volierebouwer gevraagd om de oostelijke kant ook te voorzien van plexi, daar ik ondervonden heb ,dat er uit deze windrichting ook heel koude wind kan waaien , dus vanaf mei zullen ze hier beter beschut zitten tegen wind en regen .
            groetjes
            tel wat je hebt , niet wat je mist .

Luna , Zazou Yara Charlie

en Christel

Comment

voliere

hallo
              heeft een tijdje geduurd ,maar eindelijk is het zover
              heb een voliere gebouwd buitenkooi is 4 bij 3.5 mtr 2 mtr hoog
              daaraan zit een geisoleerde binnenkooi 3,5 bij 3 mtr
              heb inmiddels ook 2 ara`s [blauwgele] we konden geen keuze maken tussen de twee dus hebben we ze maar allebei gekocht
              vonden het ook zielig om maar een vogel in zo`n kooi te zetten
              ze zijn van februari 2010
              we hebben ze vanaf half mei in ons bezit en hebben de eerste 3 maanden in de huiskamer gezeten en overdag bij mooi weer lekker buiten [sàvonds weer in de huiskamer]
              ze blijven nu s`nachts in het binnenhok en het gaat prima
              mijn vrouw gaat overdag regelmatig op de koffie bij de ara`s en ik s`avonds na het werk.
              nu wil ik er ook een badje in maken van ongeveer 70 a 80 cm doorsnee maar ik weet niet hoe diep ik hem moet maken heeft iemand een idee?
              ik weet niet hoe ik een foto kan bij voegen
              nou dat was het weer
              gr habe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door habe Bekijk Berichten
                hallo
                heeft een tijdje geduurd ,maar eindelijk is het zover
                heb een voliere gebouwd buitenkooi is 4 bij 3.5 mtr 2 mtr hoog
                daaraan zit een geisoleerde binnenkooi 3,5 bij 3 mtr
                heb inmiddels ook 2 ara`s [blauwgele] we konden geen keuze maken tussen de twee dus hebben we ze maar allebei gekocht
                vonden het ook zielig om maar een vogel in zo`n kooi te zetten
                ze zijn van februari 2010
                we hebben ze vanaf half mei in ons bezit en hebben de eerste 3 maanden in de huiskamer gezeten en overdag bij mooi weer lekker buiten [sàvonds weer in de huiskamer]
                ze blijven nu s`nachts in het binnenhok en het gaat prima
                mijn vrouw gaat overdag regelmatig op de koffie bij de ara`s en ik s`avonds na het werk.
                nu wil ik er ook een badje in maken van ongeveer 70 a 80 cm doorsnee maar ik weet niet hoe diep ik hem moet maken heeft iemand een idee?
                ik weet niet hoe ik een foto kan bij voegen
                nou dat was het weer
                gr habe
                Waar heb jij je volière laten bouwen?
                Parrots; It's Not A Hobby, But A Way Of Handle

Comment

Betreft huisvesting Ara

Beste vogelliefhebbers,

voor de ara van een vriendin en mijzelf (de ara woont bij haar) willen we de bestaande huisvesting gaan afzetten met een voliere net. Dit om te voorkomen dat de vogel bij afwezigheid door de hele keuken heen scharrelt en van alles uit haalt. Heeft iemand hier ervaring mee. Ondertussen heb ik gezocht en een site gevonden met volieren netten. Hiervan willen we een gaan bestellen en zelf (verwijderbaar) om het bestaande klimpark inbouwen.

Kan iemand mij betreffende het afzetten van een ruimte met een volierenet tips geven en/of mogelijkheden en beperkingen aangeven. Ook de spanning op het net, de duurzaamheid van het materiaal, welk materiaal is geschikt als volierenet, dat soort dingen.

Ik hoor graag van iemand.

Met vriendelijke groet,

MJ

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X