Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodembedekking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bodembedekking

    Hoi!

    Japie is nu 12 weken en we hebben nog steeds kranten met knipsels onderin de kooi liggen. We hebben al houtsnippers liggen (geen schaafsel, maar stukjes hout), maar toen wij die een aantal weken geleden in zijn kooi hadden gedaan, ging hij dat in zijn snavel doen. We waren bang dat hij het op zou eten en het in zijn krop terecht zou komen.
    De kranten zijn na een uur al doorweekt met ontlasting/urine en ik verschoon twee keer per dag zijn kooi. Hij scharrelt nog steeds op de grond en zijn voederbakjes staan daar ook. Die ben ik nu langzaamaan in de bestemde vakjes aan het zetten, maar dan kijkt hij er niet naar om. Als ze op de grond staan, eet hij er wel uit.
    Wanneer is het veilig om dit in zijn kooi te leggen?
    Hoe hebben jullie de afbouw van papvoeding naar vast voer gedaan?

    Oh, en nog een vraagje. Japie niest een paar keer per dag. Moet ik me daar zorgen om maken?

    Groetjes,
    Kim

  • #2
    Hallo

    Zou het voorlopig lekker op de grond laten staan als ze jong zijn, zijn ze nog al onhandig.

    Je hebt het over van pap voeding naar vast voer.
    Heb je ervaring met pap.
    Mag ik vragen waarom je niet voor een zelfstandige gaai heb gekozen

    Niezen doen ze wel vaker hier doen ze dat nog weleens
    Maar altijd wel in de gaten houden
    Is de gaai al getest zo niet ga je dat nog doen

    Gr Remon

    Comment


    • #3
      Papegaaien spelen met houtsnippers eten zullen ze dat niet doen alleen een beetje doorbijten dan kan geen kwaad.

      Comment


      • #4
        Even over het niezen,.. als bij mij de luchtvochtigheid in de winter daalt in huis (warm stoken) dan bemerk ik dat ook wel eens.
        De slijmvliezen kunnen wat droog zijn,.. mischien kan je de luchtvochtigheid wat verhogen, dit is voor jezelf ook beter!
        sproeien en douchen lekker in de zomer,.. maar onmisbaar in de winter. Ach en we niezen allemaal wel eens hahaha!

        Er is zat over luchtvochtigheid bij kromsnavels te lezen op internet!


        Veel plezier gewenst met je mooie bijzondere vogel

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X