Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby ara verteerd slecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    http://een-01.nl/handopfok/spijsvert...bij-handopfok/

    Comment


    • #62
      toen ik handopfok deed bij mijn kakariki,s doordat de ouders niet meer voerde kreeg ik van de DA nystatine .
      ook baby,s krijgen dit .

      Comment


      • #63
        Iedere vogelarts heeft wel specifieke medicijnen en aanbevelingen. Dat is natuurlijk prima.

        Zelf kijk ik er iets anders tegenaan... alles wat je met 'echt natuurlijke middelen' kunt oplossen heeft gewoon mijn voorkeur. Het fijne is dan dat je het bij wijze van, ook preventief kunt geven. Papaya sap is immers geen medicijn. Als het er even 'vreemd' uitziet, draai maar papaya pulp door de pap. Lukt het dan niet, grijp ik ook terug op middeltjes van de vogelarts.

        Het zal je verbazen hoe effectief papaya sap / pulp is. Met name bij 'probleem vogels' in de handopfok (zoals hyacinthen) is het bijna standaard om er regelmatig papaya pulp door te draaien. 9 op de 10 keer is dat afdoende en hoef je niet naar medicijnen.

        Het is een practische tip: schat 'm naar waarde en gebruik 'm. Mijn website staat er vol mee.

        Comment


        • #64
          Het gekke is, dat ik dit in mijn eerste posting ook al had geopperd: papaya sap. Hier is verder niet op gereageerd en op de een of andere manier is het omgedraaid naar Yakult en is dit een hetze geworden...
          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
            Het gekke is, dat ik dit in mijn eerste posting ook al had geopperd: papaya sap. Hier is verder niet op gereageerd en op de een of andere manier is het omgedraaid naar Yakult en is dit een hetze geworden...
            Ik schaam me diep Astrid en Jan bedankt voor deze tip, als het ooit onverhoopt nodig zal zijn gaan wij dat zeker uitproberen.
            Werkt het dan is het zeker bruikbaar,

            mvg Frank

            Comment


            • #66
              Hoe werkt dit papaya sap juist? Waarom het niet standaard mengen in de voeding?

              yakult lijkt me vreemd, aangezien vogels niets te maken hebben met melk/lactose/ melkzuur bacteriën.

              Trouwens van de europese unie hebben alle producenten van yakult tot danone die van die probiotica yogurt verkopen, het verbod gekregen om op de verpakking nog enige melding te geven dat het "gezond" is, of de "darmtransit" bevorderd. Juist omdat er geen wetenschappelijke basis voor bestaat. Er kon geen verschil getoond worden tussen de speciale yogurt en de gewone goedkope yogurt. (Waar trouwens ook die voor ons nuttige bacteriën inzitten).
              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
              Papegaaienpsychologie:
              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

              Comment


              • #67
                Bij Hyacinth en daarvoor bij palmkaketoe,s bleek het de jongen over de streep te trekken en ook daadwerkelijk groot te brengen bij de vroegere kwekers.

                Trouwens Jan ,even off topic, mijn kaapse kregen de hardste noot die ik van jou kreeg bij je voordracht in heilo ook open,het duurde even maar na een paar dagen schaven hadden ze de noot open,ik heb hem og als bewijs ergens liggen voor als ik je ooit weer eens tegenkom.

                Gr Kees.

                Comment


                • #68
                  Haha, Kees. Ik zie ze heel de dag al zitten schaven... op die manier krijgt een koppel ara's bij mij keer op keer een staaldraad door. Moet 'm 1 keer per jaar vervangen, ze schaven 'm strengetje voor strengetje kapot.

                  Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een hyacinth die zo'n palmnoot een keertje ronddraait en dan in twee stukken knipt.

                  Comment


                  • #69
                    idd Jan,maar ja dat is me d,r ook wel even een andere formaat he, ik moest er ook wel om glimlachen, toen ik ze zo bezig zag,goede bezigheidstherapie en onderhoud van de snavels zullen we maar zeggen .

                    Trouwens om even zijdelings op het onderwerp terug te komen,papaya is uberhaupt niet slecht in het algemeen,maar ook hier telt met mate aan volwassen vogels.

                    gr Kees.

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X