Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding van me baby ara

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding van me baby ara

Hallo

Mijn kleine baby ara word morgen 10 weken oud.

Alleen heb ik toch nog een vraag over de voeding.

Ik voer hem nu 3 keer per dag, tot dat ie aangeeft dat ie niet meer pap wilt.
    de krop zit dan mooi goed vol, en het verteerd ook netjes.

Toch wanneer hij aangeeft dat ie niet meer wilt stop ik ermee, en voer ik hem weer op vaste tijdstippen.
    Smorgens, smiddags en savond's.

Maar even na het voeren dat ie niet meer wilt, en hij rustig word en een kriebel over zn koppie krijgt,
    gaat ie toch weer vragen naar pap.
    vooral blijft ie dan aan me vinger hangen en die beweging doen dat ie eet.
    zn krop zit wel echt bom en bomvol, elke keer denk ik dat ie zowat ontploft haha!

Moet ik hem dan nog bijvoeren wanneer die er weer naar vraagt?
    of moet ik me gewoon nog aan de tijdstippen houden?

Ik hoor het graag!
    Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco

Niet meer dan 10% van zijn lichaamsgewicht voeren. Dus als hij 700 gram weegt, niet meer dan 70 cc voeren, dit is de veiligste manier.
    Eet hij al iets zelfstandig?
    En nee, niet bijvoeren als hij erom vraagt.
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Oke bedankt!
      nee hij eet nog niet zelfstandig, maar hij begint nu wel te knagen aan de pellets!

Comment

Dat is al een goed teken!
        Wat ik ook wel doe met kuikens op deze leeftijd is moes voor baby's halen. Bijvoorbeeld appel/banaan moes of iets dergelijks. Dit maak je dan lauw en geef je een paar theelepeltjes die omgebogen zijn(kijk uit met het schrokken van de ara, hou het lepeltje goed vast!!). Zo went hij ook al aan de smaak van fruit.
        Geef je ook al gepelde zaden in zijn bakje? Bijvoorbeeld gepelde zonnebloempitten, pompoenpitten, pijnboompitten etc.

Comment

Oow die moes is een goed idee zeg!
          nee de dierenarts had me aangeraden om van harrison kleine pellets te halen
          die lossen zichzelf op in warm water en dat zou een goede overgang zijn?
          heb je daar wel eens van gehoord?
          en zou eventueel gewoon appelmoes kunnen geven???

hij is trouwens wel sloperig zeg, hij vind me vingers onwijs intressant en gaat ie mee spelen, alleen later gaat ie dus meer kracht erin zetten en dan voel ik het wel.
          dus probeerde hem ook aan wilgentakken te laten wennen heb daar eentje van aan em gegeven maar doet ie niks mee.
          met touwen ookniet dan word ie boos, gaat ie grommen en er heel hard in bijten haha
          hij vind me vingers toch intressanter, maar tis natuurlijk niet de bedoeling dat ie me helemaal afgaat zitten kluiven

Comment

Van die weaning pellets? Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nooit gebruik bij het zelfstandig maken.
            Wat ik altijd doe:
            - een bakje met pellets en gepelde zaadjes,
            - een bakje met allerlei geschilde stukje fruit, banaan en mais, vermengd met een klein beetje eivoer. Dit bakje mag je een halve dag laten staan.

En 1x per dag wat lauwe moes geven; ik geef niet gewone appelmoes. Waarom weet ik ook niet, misschien meer suikers? Ik vind de baby versie wat veiliger.

Comment

Oja, een baby ara mag je uiteraard ook kleine stukjes noot (walnoot, macadamia, pecan, paranoot) geven in het bakje met pellets en gepelde zaadjes.
              Uiteraard geen geroosterde, gezouten etc.

Comment

Oke! die mensen babyvoeding?
                dan ga ik die zo halen!

Comment

haha, ja die mensen baby voeding Olvarit etc.

Comment

En even over dat spelen met je vingers...
                    Als ie nu al ruw speelt moet je hem niet teveel zijn gang laten gaan met je vingers.
                    Straks wordt het idd harder en leer het hem dan maar af, zorg dat je hem leert zachtjes te doen.
                    Beetje lastig om dat even zo uit te leggen
                    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
                      Van die weaning pellets? Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nooit gebruik bij het zelfstandig maken.
                      Wat ik altijd doe:
                      - een bakje met pellets en gepelde zaadjes,
                      - een bakje met allerlei geschilde stukje fruit, banaan en mais, vermengd met een klein beetje eivoer. Dit bakje mag je een halve dag laten staan.

En 1x per dag wat lauwe moes geven; ik geef niet gewone appelmoes. Waarom weet ik ook niet, misschien meer suikers? Ik vind de baby versie wat veiliger.
                      Als ik kleintjes op handvoeding heb (maar ara's heb ik niet) dan doe ik het net zo behalve dan het eivoer dat geef ik niet. (omdat dat al in de pellets zit)

Maar mbt de moes wil ik even wat toevoegen:
                      meestal gebruik ik kleine stukjes, maar als ik moes gebruik maak ik die zelf.
                      MAAR gebruik liever geen appelmoes uit pot of blik! In appelmoes zitten over het algemeen toegevoegde suikers en conserveermiddelen (antioxydanten)! In de baby-fruit-potjes van Olvarit zit dat niet.

Comment

Precies! Dat was de reden dat ik geen "volwassenen" moes geef

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X