Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoed vraagje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Spoed vraagje!

    Moet bij elk papvoeding de krop helemaal leeg? Wij hebben door omstandigheden het kuiken weg gehaald bij de ouders. Kuiken is nu 7 weken en 3 dagen weegt 973 gram.. Ik wacht dus voor elk papvoeding tot de krop helemaal leeg is. Ik ben sinds vandaag overgegaan naar 3 papvoedingen en bij elk papvoeding krijgt het kuiken ongeveer 95ML en dat verteert ze dus opzicht wel goed en vraagt om meer.

    hoop op snelle reactie...

    bedankt lieve mensen!

  • #2
    de krop moet minimaal 1 keer per dag goed leeg zijn,meestal gebeurt dat in de nacht
    ik vind voor deze leeftijd 3 x voeding wel weinig
    houdt het gewicht in de gaten en als ze het er goed op doet dan maar zo laten als ze het prettiger vindt dan 4 x
    ze is nog niet toe aan iets anders daar is ze nog te jong voor

    Comment


    • #3


      Hallo,

      Ja klopt ik deed ook normaal gesproken 4x pappen maar omdat ik wacht met pappen tot de krop helemaal leeg is.

      schema voorheen:

      07:00/07:30 65/70ML <krop is dan rond 12:45/12:55 helemaal leeg en dan krijgt ze

      11:45/12:00 65/70 ML < krop is dan rond 18:55 leeg dan krijg ze rond

      19:00 weer 65/70 ML > krop is dan rond 00:15/ 00:30 helemaal leeg soms (gisteren bijvoorbeeld 00:45)

      en dan krijgt het kuiken weer pap voeding van 65/70 ML...

      Ik houd het gewicht goed in de gaten en ze komt elke dag wel wat grammetjes aan ze was eerst 960 gram en toen 966 gram geworden en vanmorgen was ze 973 gram dit zijn de metingen van de afgelopen 3 dagen.

      vandaag heb ik het dus anders aangepakt ik heb het wel beetje bij beetje opgebouwd.
      ze krijgt dus nu 3 papvoedingen van 95 ML en dan wacht ik ook tot de krop helemaal leeg is bij elk papvoeding.

      koppiekrauw.com raadt 3 voedingen aan met 6/7 weken.

      ik heb 2 kwekers gebeld van hoe hun het doen was zeer verschillend maar de 1 zei 3 papvoedingen en de ander weer 4..

      Daarom mijn vraag..

      ze doet het heel goed, lekker actief, schattig, veel slapen en als ze wakker is lekker ontdekken.. geluidjes maken, fladderen etc.

      Comment


      • #4
        de hoeveelheid die ze nu krijgt is wel beter voor haar gewicht,ze zeggen meestal rond de 10% van het lichaamsgewicht maar kan wel wat afwijken
        kijk het gewoon aan hoe het gaat zou ik zeggen en kan je het altijd nog veranderen,ze moet alleen niet te vaak tussendoor gaan vragen

        Comment


        • #5
          kort update

          Het gaat heel goed met het kuiken. Ik was overgegaan op 3 voedingen. Ze is in 3 dagen goed aangekomen.

          Dinsdag was ze 973 gram
          woensdag 989 gram
          Donderdag 1 kilo 3 gram
          Vrijdag ochtend 1 kilo 19 gram

          Kuiken is 7 weken en 5 dagen oud. lekker actief en ondernemend.

          Comment


          • #6
            nou dat is echt een flinkerd
            fijn dat het zo goed gaat

            Comment


            • #7
              Hallo,

              Het gaat qua voeding heel goed met het kuiken. Ze komt dagelijks wat grammetjes aan.
              Het kuiken is 7 weken en 6 dagen oud en weegt 1 kilo en 45 gram.

              Gisteren nacht was ze zeer onrustig. Ze begon uit het niets een soort van rondjes te rennen in der bak (echt harde stoten) en stond ze een soort van te klappen met der vleugels (niet fladderen) en als ik der even gerust wou stellen sprong ze een soort van naar me hand. Ik heb eerst even genegeerd maar werd steeds erger ik maakte me best zorgen heel de nacht bijna niet geslapen. Ik heb der lekker pap gegeven rond 7:45 en nu ligt ze te slapen..

              Iemand een idee?

              Comment


              • #8
                zat er onweer in de lucht oid
                het komt wel eens voor dat ze s'nachts onrustig zijn,ik zou het even aanzien of het blijft,misschien is het wel niks
                haar rust haalt ze wel weer in

                Comment


                • #9
                  Update

                  Hallo,

                  een kort update..

                  Het gaat goed met ons kuikentje.
                  Zij/hij is vandaag 8 weken geworden en weegt nu 1 kilo 70 gram.
                  Kuikentje begint lekker te ontdekken.. Lekker poetsen, spelen met voetje (begint soort krab bewegingen te maken), maakt geluiden..
                  3 papvoedingen en dan 10 procent van zijn lichaamsgewicht.

                  Ze maakt tijdens het slapen wel wat luidruchtige geluiden. Soms schrikken wij zelf ervan.
                  Het is dan ineens en echt ongeveer 5 a 10 seconden. Ik kijk dan van ver maar zie soms dat ze gewoon slaapt.
                  ook af en toe een hijg reactie, ik probeer het te negeren.

                  Comment


                  • #10
                    wat groeit ze toch hard zeg
                    dieren kunnen ook dromen dus dat zal zijn wat je merkt,het verwerken van alles

                    Comment


                    • #11
                      Update

                      Hallo

                      Het gaat heel goed met het kuikentje.. Ze is vandaag 8 weken en 3 dagen oud en weegt 1 kilo en 101 gram.
                      Zij/hij krijgt nog 3 papvoedingen per dag en dan 10 procent van haar/hem lichaamsgewicht.

                      Kan ik al wat geweekte pellets, appel met eivoer etc. etc. in het bakje doen?
                      Ze schrikt nog wel van sommige geluiden of als we even langs lopen, ik neem aan dat het normaal is?

                      En soms maakt ze een soort van hijg geluidje en probeert ze me vinger soort van te happen? geen idee wat het is.

                      alvast bedankt

                      Comment


                      • #12
                        ja kan een bakje bij haar zetten,in het begin gooien ze het om of spelen er mee,een rommeltje dus,kijk wat ze ermee doet en laat haar er maar wat aan wennen
                        schrikken is normaal zeker als ze nog zo jong zijn en geen levenservaring,en dan nog kunnen ze ergens van schrikken
                        dat soort happen naar je vinger is dat ze denkt dat daar eten uitkomt,dit kunnen ze zelfs nog doen als ze al zelfstandig zijn,daarna wordt het omgedraaid en willen ze jou voeren als ze ouder zijn

                        Comment


                        • #13
                          Update

                          Kort vraag je.. Wat kan ik het kuikentje nog meer aanbieden naast geweekte pellets.?

                          Kuiken is 9 weken en 1 dag oud en weegt 1 kilo 170 gram. Wordt steeds actiever steeds meer fladderen met vleugels..
                          Staan op een stok gaat al heel goed lekker knagen en spelen met speeltjes. Krijgt nog wel 3 keer papvoeding en dan 10 procent van der lichaamsgewicht!

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse

                          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                          Working...
                          X