Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nutri berries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nutri berries

Hoi heeft iemand hier ervaring met Nutri berries ze zeggen namelijk dat het een geweldig voer is dat geloof ik ook na beetje verdiepen maar me Groenvleugel maakt er een ontzettende t..... bende van en heb niet echt het idee dat hij vee binnen krijgt ik gok zon 50% en daar vind ik het te duur voor iemand tips hiervoor of een echt geweldig goed vervangend voer alvast bedankt ps excusses voor de puntje s en komma s

De mijne krijgen al van kleinsafaan nutriberries. Het voordeel is dat er diverse samenstellingen en smaken zijn, waardoor je vaak kan afwisselen. Gaaien zijn nu eenmaal verspillers (ook in de natuur). Vaak eten ze maar een halfje op en laten de rest vallen. Dat gaat acuut terug in het bakje en wordt later wel weer opgepeuzeld. OK, het is niet echt goedkoop, maar het is echt wel heel erg goed, vind ik. Ik lust ook liever een pumpernickel boterham ipv witbrood

Comment

Heey bedankt voor je reactie ja ik heb uiteraard alle soorten en prijs vind ik niet spannend mag van mij eens zo duur worden (liever niet natuurlijk)zolang hij het maar op eet en oprapen ja soms gaat dat maar meestal zit ik er niet bij en van de grond geef ik hem niks als ik niet weet hoe het er terecht gekomen is maar ik denk persoonlijk ook dat het verder goed spul is

Comment

erik

hallo Kef,

dan moet je eens wat minder eten geven en als het op is nieuw eten.

je zal zien dat er minder verspild wordt, en eten wat op de grond gelegen heeft kunnen ze gewoon opeten en ook laten zien dat je het opraapt en terug geeft.
        want anders denkt hij ik kip het eruit en ik krijg toch wel nieuw eten en misschien wel lekkerder eten............ze zijn niet gek !

bij mij wachten ze ook tot ik thuis kom en dan gaan ze zeuren en als ik dan niks geef eten ze hun bakje leeg.

erik.

Comment

Corn, oat groats, hulled white proso millet, red millet, peanut splits, malto-dextrin, hulled canary grass seed, safflower, wheat, soybean meal, corn syrup, corn oil, dicalcium phosphate, glycerin, ground limestone, gelatin, whole egg, iodized salt, canola oil, choline chloride, DL-methionine, citric acid, mixed tocopherols, calcium propionate, vitamin E, ascorbic acid, niacin, manganese proteinate, zinc proteinate, carotene, calcium pantothenate, biotin, riboflavin, sodium selenite, menadione sodium bisulfite complex, pyridoxine hydrochloride, copper proteinate, thiamine mononitrate, vitamin B12, vitamin D3, natural colors, folic acid.

Zoals je misschien kan zien bestaan de nutriberries hoofdzakelijk uit mais.
          Verder zit er heel erg veel suikers in zoals maltro dextrine(wordt gemaakt van maisstroop) Corn syrup (ook weer van mais).
          Verder zit er soya meel in (dit eet een papegaai nooit in het wild) Mais olie (waarom weer mais) Gelatine (geef ze een kippenbotje van een bio kip).

Koop het boek van Lesley Moran (http://bestbirdfoodever.com/home/wp/) en hou je vogel gezond met natuurlijk voer.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X