Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding ara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • voeding ara

    Hallo

    Ik heb een blauw gele ara sinds een paar dagen hij is nu bijna 6 maanden en volgens de kweker eet hij zelfstandig, maar ik heb het idee dat ie alleen maar loopt te kloten met zijn eten en niet echt alles op eet fruit is ie wel gek op en walnoot ook maar zijn normale voer volgens mij krijgt ie de zaden niet open of weet hij niet hoe het moet moet ik zo'n vogel nu nog pap gegeven dan de kweker zegt van niet, is is verder ook erg lief en aanhankelijk en wil graag kroelen, hij is wel levendig.

    mvg casper

  • #2
    Het kan zijn dat de ara een deel van de voeding gewoon op de grond kiepert als hij het niet lust. Ze kunnen best slordig zijn. Op 6 maanden moet hij inderdaad al zelfstandig zijn.

    Probeer ook pellets te geven, aangevuld met zaden.

    Ik heb mijn tweede ara op pellets gekregen door de pellets eerst tot moes te pletten met een lekker smaakje bij (beetje water, wat banaan of palmolie,...).

    Je kan ook af en toe zacht voelen of de krop gevuld is. Na het eten moet dit een zacht balletje zijn net boven de borstkas.

    Zijn de uitwerpselen normaal? (Wat er in gaat komt er tenslotte ook terug uit ^^; )
    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
    Papegaaienpsychologie:
    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

    Comment


    • #3
      hallo

      nou zoals ik kan voelen maar ja ben ik een leek is zijn krop leeg en zijn ontlasting is wat waterig dus ja ik weet het niet zo zeker en als ik mijn vinger bij zijn bek doe dan maakt ie van die schrok bewegingen die ze ook doen als ze gevoerd worden door hun ouders.

      Comment


      • #4
        hallo,

        je zegt dat hij wel fruit eet , doe dan een beetje pellets onder z'n fruit , hopenlijk leert hij ze zo eten .
        Ik zou zeker toch elke dag pellets met een theelepeltje eivoer s'morgens in zijn voederbakje doen , s'middags het fruit geven, maar dit niet de hele namiddag laten staan als hij niet alles opeet, en geef hem s'avonds wat granen . Als hij honger heeft zal hij heus wel gaan eten , ff doorzetten .
        Als hij veel drinkt zal zijn ontlasting dunner zijn , dit is normaal .
        Je kan hem ook elke dag een palmnoot geven , is heel gezond voor ze , of wat palmolie onder z'n eten doen , onze ara likt palmolie graag af van een theelepeltje .
        groetjes
        tel wat je hebt , niet wat je mist .

        Luna , Zazou Yara Charlie

        en Christel

        Comment


        • #5
          voeding

          Hallo

          Ik denk dat ik me eigen een beetje te druk heb gemaakt, en het gewoon een kwestie was van wennen het is nu dag drie dat ie bij ons is en hij eet perfect nu zelfs slopen vind ie erg leuk, en om zijn eten een beloning te krijgen maakt ie nu ook al zijn speeltje open, vind ik erg knap van hem dat ie al door heeft hoe ie open moet na drie dagen. verder is het een te gekke vogel en heel erg lief en aanhankelijk.

          mvg casper

          Comment


          • #6
            Fijn dat het al beter gaat

            Alle boven genoemde tips zijn oké, als je twijfelt ook altijd even het gewicht in de gaten houden.

            Mijn ara's van 9 en 7 maanden krijgen 's avonds nog steeds pap bijgevoerd en het gaat er goed in. Zolang zij de behoefte hebben blijf ik het geven, zij geven zelf aan als ze het niet meer willen

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X