Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke noten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • welke noten

    Hallo,''ik heb vragen over ara's ik doe een werkstuk over ara's we doen het met z'n 5 e en ik heb het hoofdstuk voedsel ik had de vraag: welke noten en zaden eten ara's willen jullie het gelijk sturen want ik moet het morgen inleveren!!!!!!!!!bvd annet

  • #2
    eten van een ara


    Wat ik mijn ara geeft is elke ochtend fruit. Appel banaan manderijn kiwi druiven enz.'s avonds krijgt ze een zaadmengsel. Hierin zitten verschillende noten en zaden (ik weet de namen hiervan niet allemaal) Ara's mogen in tegenstelling tot bijvoorbeeld grijze roodstaarten meer vette zaden hebben zoals zonnepitten.
    Verder geef ik af en toe palmnoten eivoer en grit. Grit zijn een soort kleine steentjes deze helpen de maag om de pitten te verteren.
    Ook zijn er pellets voor ara's te krijgen. Dit zijn een soort gekleurde kattebrokken die speciaal voor papegaaien/ ara's zijn gemaakt. Hier in zit eigenlijk alles in wat ze nodig hebben.
    Alleen pellets voeren is niet goed. Pellets worden namelijk snel zacht waardoor de maag niks hoeft te doen en zeg maar lui word. Je kunt daarom bijvoorbeeld 50 % zaden geven en 50 % pellet
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      hooi,

      ik moet ook een werkstuk maken over ara's welke zaden mogen ze niet? en waarom niet. en wat voor fruit mogen ze niet en welke wel?? wat zit er in dat zaadmegsel sorry maar men leraar kuert een werkstuk niet snel goed

      mvg richelle

      Comment


      • #4
        Ik voer zelf witte molen premium, miss kun je via google de exacte samenstelling vinden ?
        Daarnaast geven wij verschillende soorten noten.
        Van de fruit en groente soorten is van advocado bekend dat het giftig is, ook mogen ze de pitten van sommige fruit soorten (zoals appel) niet hebben vanwege blauwzuur.
        Verder zou ik ook eens de zoekfunctie van deze website bekijken, er word al veel geschreven over de voeding van papegaaien.
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          hallo,

          wij geven onze gaaien studentenhaver , is voor menselijke concumptie dus schimmelvrij, en is een mengeling van noten ,zitten ook geen pinda's in wat ook al van belang is , verder krijgen ze als basisvoer , pellets , granen , fruit en groenten . verder eten ze een boterhammetje mee met ons , en ook s'avonds eten ze wat ons de pot schaft , dus aardapplen en groenten ( zonder zout) , zijn ze gek op hoor !
          En voor verdere informatie kan je terecht op www.koppiekrauw.com , op www.vogelproblemen.nl

          veel succes
          tel wat je hebt , niet wat je mist .

          Luna , Zazou Yara Charlie

          en Christel

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X