Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Palmnoten, waarom geen andere noten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    mijn groenveugels eten alle noten

    mijn groenveugels james en dora eten werkelijk alle noten die ze mogen. palmnoten moesten ze even aan wennen, maar die eten ze nu ook zonder
    moeite weg, ook walnoten en hazelnoten vinden ze erg lekker, en het is gelijk een leuke bezigheid voor ze want ze zijn wel even bezig met het kraken van die nootjes, ik vind het zelf ook geweldig om het ze te zien kraken, de een is sloom en de ander is snel, zodat deze ook stiekem het nootje van de andere probeert te pikken ik koop zelf altijd een zak pinda's in de supermarkt die ook mensen mogen eten, en geef ze geregeld een nootje, waar ze immers dol op zijn. verder weet iemand iets over die schimmels wat ze zeggen dat deze in pinda's zitten, en wat een ara er van kan krijgen en eventueel de symptonen er van zijn, ben wel nieuwsgierig.. hopend op reactie

    mvg nathasja, james en dora

    Comment


    • #32
      Hoi hoi

      Vaak moeten vogels heel erg aan fruit wennen. Je moet ze eigenlijk een beetje dwingen om fruit te eten Bij mij krijgen ze sochtends fruit, als ze het op hebben krijgen ze pas zaad...

      Groetjes erika
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

      Comment


      • #33
        Noten

        hoi,

        Tegen mij hebben ze gezegd dat alle verse noten kunnen, zelfs pindanoten, zolang deze maar uit de voedingswinkel komen en voor menselijke consumptie geschikt zijn, ze zouden dan geen schimmels bevatten.
        Is dat zo?
        Weet iemand hier meer van?

        groetjes

        plumeau

        Comment


        • #34
          Het is indd zo dat in alle doppinda's ook die voor menselijke consuptie schimmels kunnen bevatten. Het gaat dan om de schil en niet om de pinda zelf.
          Wij maken de pinda's open met onze handen, maar de ara moet dit doen met hun snavel waardoor ze dus ook stukken schil binnen krijgen. Hierdoor is de kans op schimmel veel groter.
          Wat de symptomen hier van zijn weet ik niet

          groetjes erika
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

          Comment


          • #35
            Nog even een vraagje over walnoten.

            Mijn Ara vind ze heerlijk, net zoals de meeste noten.
            Laatst heb ik een paar zakken gehaald op de markt. Nu zag ik dat er een fijn wit poeder op de walnoten zit. Ik heb dit al vaker gezien bij andere walnoten van verschillende locaties.

            Is dit een soort bestrijdingsmiddel ?

            Ik heb de noten uiteraard grondig afgewassen, maar ik vraag me toch af wat het is voor troep, ook voor de mensen zelf.

            Comment


            • #36
              Walnoten

              Ik weet niet wat van soort witte poeder er bedoeld wordt , ik bestel mijn walnoten altijd bij de papegaaienshop. Deze hebben een zeer hoge kwaliteit aan diverse noten , ik heb deze probleem nog nooit gezien bij de noten waar ik ze bestel.

              Comment


              • #37
                Ik heb het eigenlijk ook nog nooit gezien, ik heb wel eens walnoten gekocht bij de aldi en nu ook bij de notenwinkel hier.
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

                Comment


                • #38
                  hallo, wij zijn nieuw hier dus afgaande op de laatste datum van de postings vraag ik me af of dit nog gebruikt wordt
                  desondanks give ik het a go:
                  is er wel es iemand in veldhoven, bij het NOP geweest? daar hebben ze die nootjes die elke papegaai wel heel erg lekker schijnt te vinden
                  is er iemand die weet welke nootjes dat zijn?
                  mvg peter en mary

                  Comment


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door peter en mary Bekijk Berichten
                    hallo, wij zijn nieuw hier dus afgaande op de laatste datum van de postings vraag ik me af of dit nog gebruikt wordt
                    desondanks give ik het a go:
                    is er wel es iemand in veldhoven, bij het NOP geweest? daar hebben ze die nootjes die elke papegaai wel heel erg lekker schijnt te vinden
                    is er iemand die weet welke nootjes dat zijn?
                    mvg peter en mary

                    Hallo Peter en Mary,

                    De nootjes die je op het NOP kan kopen om aan de papegaaien daar te geven noemt met cedernootjes.

                    Cedernootjes zijn gezond en niet zo erg vet.

                    Groet,

                    Frans
                    fkbmac www.koppiekrauw.com

                    Comment


                    • #40
                      hoi,

                      In de schil van pinda's zitten idd schimmels maar op de vraag van welke noten ze niet mogen hebben dat zijn rauwe cashewnoten , deze hebben blauwzuur daarom moeten ze ook eerst gebrand worden.

                      groetjes ara

                      Comment


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door ara Bekijk Berichten
                        hoi,

                        In de schil van pinda's zitten idd schimmels maar op de vraag van welke noten ze niet mogen hebben dat zijn rauwe cashewnoten , deze hebben blauwzuur daarom moeten ze ook eerst gebrand worden.

                        groetjes ara
                        In de schil van de ONGEBRANDE pinda's KUNNEN schimmels zitten, zoals in elk schil van elke vrucht of noot schimmels kunnen zitten.

                        De pelpinda voor menselijk gebruik zijn in een draaiende trommel op hoge temperatuur verhit waardoor de eventueel aanwezige schimmels gedood zijn.
                        Bovendien staat de kwaliteit van de pinda's voor menselijk gebruik onder een veel strengere controle!

                        Dus een pelpinda die voor menselijke consumptie geschikt is kan je ook gerust eens aan je papegaai geven.
                        Teveel pinda's geven is net als bij alle andere dingen die je teveel geeft nooit goed.

                        Dan heb je ook nog het broodje aap verhaal dat je van pinda's eten kanker krijgt...
                        In héél veel vruchten, groenten, noten en etenswaar zitten een minimale hoeveelheid toxische (giftige) stoffen die gewoon door het lichaam verwerkt en afgevoerd worden. Daarvoor is het lichaam voorzien van een lever en nieren.
                        Zou je niets meer eten waar mogelijk wat toxische stoffen in kunnen zitten of zitten dan denk ik dat je nauwelijks nog maar iets mag eten.
                        Recente onderzoeken hebben juist uitgewezen dat wanneer de mens regelmatig een handje pinda's eet dit erg goed voor de hart en bloedvaten is.

                        Kortom, verwen gerust je papegaai eens met een gebrande pinda... maar niet teveel! Want teveel is nooit goed!
                        fkbmac www.koppiekrauw.com

                        Comment

                        Ads onder in topics

                        Collapse

                        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                        Working...
                        X