Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppelen blauw gele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • koppelen blauw gele

    Ik wil gaan kweken met ara's maar kan er heel weinig over vinden.Ik ben nu een kweekvoliere aan het bouwen van 4 m lang 2 m breed en 2 m hoog met een nachtverblijf van 2x2 m.Als dit klaar is moeten er natuurlijk vogels komen.zo worden er wel koppels aangeboden meestal door het stoppen met de hobby of zo iets.Ik heb daar mijn bedenkingen bij vooral omdat je een goed bewezen koppel niet gemakkelijk weg doet.Dus heb ik besloten om zelf te gaan koppelen.Mijn vraag is:

    Op welke of tot welke leeftijd kan men het beste blauw gele ara's koppelen zodat je een goed broedkoppel hebt?

    Heeft iemand nog een titel van een goed boek over het kweken met ara's?Ik kan er bijna niks van vinden.

    Of wellicht dat een kweker van het forum me een beetje verder kan helpen en dat ik eens langs ga?
    www.volierebouwvanveen.nl

  • #2
    Kweken mer ara's

    Als je een koppel blauw-gele ara's wilt samenstellen kun je het best twee jonge ara's aanschaffen en ze samen in de volière op laten groeien. Ze kunnen op die manier een goede band samen opbouwen en zo tot een broedkoppel ontwikkelen. Je moet dan wel een paar jaartjes wachten op het resultaat maar de ontwikkeling meemaken van 2 jonge ara's tot een leuk koppel is zeker de moeite waard om die paar jaar te wachten. Zelf hebben wij een jong koppel geelvleugel ara's ( nu vier jaar oud ) met elkaar laten opgroeien vanaf dat ze klein waren. Het is een super gaaf gezicht om hun ontwikkeling afgelopen vier jaar mee te maken en te zien hoe ze helemaal voor elkaar gaan. Een ouder koppel samenstellen is veel lastiger want de klik moet er dan wel zijn.
    In boeken kun je niet veel hierover lezen. het beste kun je toch via o.a. dit forum de beste informatie krijgen van kwekers die hierop zitten.

    Comment


    • #3
      Ik heb een koppel kunnen over nemen van iemand waar ik zeker van weet dat dit koppel al 4 keer een nest heeft gehad.
      Het koppel is 10 jaar oud en 3 jaar in zijn bezit en heeft er 1 nest per jaar van.Hij doet het koppel weg omdat hij overgaat op
      andere kromsnavels.Ik mocht zelfs contact opnemen met de vorige eigenaar en die vertelde mij dat hij 1 nest heeft gehad met dit koppel.
      De eigenaar heeft 1 vogel van het laatste nest gehouden en de andere heb ik zodoende weet ik dat dit een bewezen koppel is.
      Wat ik wel jammer vind en wat me een beetje tegen stond is dat de pop wildvang is en haarzelf bij elk nest helemaal kaalplukt.
      Maar dit groeit weer aan als de jongen weg zijn,zolang ze jongen heeft plukt ze.
      Het zijn hele rustige grote vogels niet handtam maar pakken wel wat aan.Het mannetje is erg ontdeugend,als je in de voliere staat en gaat harken
      vliegt hij op je rug en begint er in te bijten.De vogels blijven bij de eigenaar totdat mijn voliere klaar is.
      De bouw van de voliere gaat traag met dit weer.Het geraamte staat voor een groot gedeelte in elkaar,gaas en platen voor het nachthok komen volgende week binnen.
      Als alles klaar is plaats ik een foto.

      Groeten,

      Gerrit
      www.volierebouwvanveen.nl

      Comment


      • #4
        Tips:
        -Laat ze testen door een vogelarts op KDS, PBFD, Polyoma en Chlamydia.
        -Doe voor je eigen zekerheid ook een sexe test , het zou niet de eerste keer zijn dat een bewezen koppel toch gewoon 2 mannetjes blijken te zijn. Al is het bij anderen een bewezen koppel hoeven ze dat bij jou trouwens niet te zijn.

        Comment


        • #5
          http://een-01.nl/kweken/hoe-stel-je-...moppentrommel/

          Comment


          • #6
            Die is leuk Jan.
            Maar deze van jouw ook hahahahahhahahah

            Jan van Arkel zegt: 12/13/2011 om 20:10
            Mrs Jones takes her parrot Polly to Drs. Jan Hooimeijer, the famous Dutch Vet from Meppel. The Vet throws a wad of paper at the parrot and says, “I’m afraid your parrot is dead.” “That’s terrible,” says the woman, “How can you know that. You haven’t examined it or anything.” The Vet heaves a long-suffering sigh, places the parrot on the examination table, opens the door and whistles. At this, a labrador dog bounds into the room, hops up onto the table, sniffs at the parrot, looks up and shakes its head sadly. Then the Vet gives another whistle and a cat comes into the room, springs up onto the table, sniffs the parrot and then shakes its head sadly. “Well I’m terribly sorry Mrs Jones but there can be no doubt about it. Polly is dead.” “Well, it’s devastating news but thank you. How much do I owe you?”
            “That will be six hundred and forty two Euro’s please.” said Drs. Jan Hooimeijer. “How much?” cried the woman in shock. “That’s far too much money!” “Well it’s your own fault,” said the Vet, “If you had believed me in the first place it would only have been twenty Euro’s. But you insisted on a Lab report and a Cat scan!”

            En dit even snel vertaald met google voor de mensen die geen Engels kunnen lezen. Het is geen keurig Nederlands maar voor u dan wel te lezen:



            Mevrouw Jones neemt haar papegaai Polly naar Drs. Jan Hooimeijer, de beroemde Nederlandse Vet uit Meppel. De Vet gooit een prop papier op de papegaai en zegt: "Ik ben bang dat je papegaai is dood." "Dat is vreselijk, 'zegt de vrouw:" Hoe kun je weten dat. U heeft niet onderzocht het of wat dan ook. "De Vet slaakt een zucht lankmoedig, plaatst de papegaai op de onderzoekstafel, opent de deur en bellen. Bij deze, een labrador hond grenzen in de kamer, springt op de tafel, snuffelt aan de papegaai, kijkt op en schudt zijn hoofd verdrietig. Dan is de Vet geeft een andere fluit en een kat komt in de kamer, ontspringt op de tafel, snuift de papegaai en dan schudt zijn hoofd verdrietig. "Nou ik ben vreselijk Mrs Jones, maar er kan geen twijfel over bestaan​​. Polly is dood. "" Nou, het is verwoestende nieuws, maar bedankt. Hoeveel moet ik u schuldig? "

            "Dat zal zeshonderdtweeenveertig Euro's alstublieft." Aldus Drs. Jan Hooimeijer. "Hoeveel?" Riep de vrouw in shock. "Dat is veel te veel geld!" "Nou het is je eigen schuld," zei de Vet: "Als je me had geloofd in de eerste plaats alleen zou zijn geweest twintig Euro's. Maar je stond op een Lab verslag en een CAT-scan! "



            groet

            Henk

            Comment


            • #7
              Pijn in mijn buik van het lachen.

              Comment


              • #8
                Whahahahahahaha geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse

                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                Working...
                X