Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken papegaaien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kweken papegaaien

    hallo,
    is het mogelijk om een koppel edelpapegaaien en een koppel ara's bij elkaar in een heel ruime volière (7m op6m) te plaatsen met de bedoeling om te kweken? De mannetjes ara en de mannetjes edel zitten reeds samen in de volière en komen goed overeen. Nog een bijkomend vraagje:
    Bij verkopers zie ik dikwijls de vermelding staan van bvb 0-2, wat is de juiste betekenis van het 1ste en 2de cijfer?
    Ann

  • #2
    Hallo Ann,

    Of de manier waarop jij kweken wilt mogelijk is weet ik niet,vlucht lijkt mij groot genoeg maar of dat ook een reden is om het goed te laten gaan weet ik niet.

    Dat ze nu lief naast elkaar leven zegt niets over hoe het zal gaan als ze gaan kweken,dan heb je toch hele andere vogels.

    Wat 0-2 betekent is eenvoudig als je het weet.
    In de vogelwereld geld de afspraak dat we altijd beginnen met het geslacht man en dan pop.

    1-1 is dus een koppel
    2-1 is dus 2 mannen en 1 pop
    een enkele keer ziet men ook wel eens dit staan 2-2-5 zoals net gezegt staat 2-2 dus voor 2 koppels en de 5 staat in dit geval voor 5 vogels geslacht onbekend.

    let wel een koppel behoeft geen kweek koppel te zijn maar met koppel bedoelen we dus gewoon 1 man en 1 pop.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Zodra de ara's broeds worden is het einde oefening voor de edels, vooral omdat die laatsten (onterecht) nergens bang voor zijn.

      Voor de rest wat Henk zegt.

      Comment


      • #4
        Dank je wel allebei, door deze antwoorden ben ik weer wat wijzer!

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X