Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paargedrag?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Paargedrag?

Hoi allemaal,

Mijn koppel b/g ara's zitten de laatste paar dagen erg veel in het binnenhok (daar hangt een broedblok)
    en zitten dan naast elkaar nou ja tegen elkaar,worden vuurrood zitten aan elkaars snavel zeg maar een soort
    kussen dit doen ze ook als er eten is.De man maakt ook wat meer geluid dan normaal.
    Is dit enige vorm van paargedrag?Of zit ik er dan helemaal langs?
    Dit is mijn eerste koppel ara's.De man is 10jr en de pop 4jr (helaas is de pop van 10 jr overleden door een hartstilstand)
    Of zou dit te vroeg zijn voor de pop om broedrijp te zijn?
    Heb vernomen dat je door de voeding aan te passen de ara's kunt stimuleren om tot paring te komen.
    Maar wat geef je ze dan behalve eivoer?En hoe vaak?

Alvast bedank!

Grt Gerrit
    www.volierebouwvanveen.nl

De man heeft het broedblok verbouwd,dat wil zeggen hij heeft het gat groter gemaakt en is met de bodembedekking (turf zaagsel en houtkrullen) aan de gang gegaan
    want hij heeft alles naar de zijkanten geschoven.Ik had er een stuk wilkgentak ingelegd en heeft deze helemaal versnipperd.
    De man is ontzettend agresief naar mij toe de pop was altijd een beetje terughoudend maar zoekt me nu aarzelend op.
    De man gaat het broedblok in terwijl de pop dan op de uitkijk bij het invlieggat blijft zitten.De pop kijkt af en toe door de opening van het broedblok maar aarzelt om er in te gaan.
    Kan dit er op wijzen dat de pop nog niet broedrijp is en de man wel?
    Heb wel gelezen dat de man eerst op inspectie gaat voordat de pop in het blok gaat,maar weet niet of dat er iets mee te doen heeft.
    Graag wat uitleg van één van de kwekers want zoals jullie weten is er weinig geschreven over de ara kweek in boeken en ken verder ook geen kwekers in de buurt waar ik iets aan
    kan vragen.

Hoop dat mijn vragen hier beantwoord worden.

Groeten Gerrit
    www.volierebouwvanveen.nl

Comment

frank eindhoven, is een kweker, woont in Millingen a d Rijn. 30 km? bij jou vandaan
      is ook lid van dit forum.: even googelen

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X