Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
Vandaar dat ik haar maar verwees naar jou niet wetende dat er al veel contact was tussen jullie.
Hoop wel dat Ann in ieder geval als ze de tijd heeft hier vermeld wat ze nu dus ecxat gedaan heeft voor verkrijgen cites,kan altijd leerzaam zijn voor anderen.
Ja, bedankt voor je mail en je hulp Herman Ik begin er klaarheid in te zien nu en het zal wel gaan denk ik, maar als ik nog vragen heb kom ik bij je aankloppen.
@dijkkamp : ik was al van plan een soort artikeltje te schrijven met stap-voor-stap uitleg over hoe je cites aanvraagt en krijgt van zelf gekweekte vogels (voor publicatie in een maandblad van een vereniging) en dat kan ik dan ook hier wel posten.
PS Mijn zonnetjes en blauwkeeltjes komen van bij Herman
aanvraag cites is hier anders dan in nl.
hier hoef je geen cites ringen eerst aan te vragen .
hier vul je aanvraag in per vogel en dan nog een kweek verklaring op dit formulier staan de gegevens van de ouders .en van de jonge .
gegevens van de ouders eerste keer stuur je de orginele cites mee .die kom dan terug met stempel achter op en een gezien datum.
bij volgende aanvraag hoef je op de kweekverklaring alleen het cites nr en de datum van gezien te vermelden.
zo kan je bij cites vogels ook zien of het een bewezen koppel is ja of nee.de datum van gezien zal dan gelijk zijn .of het moet natuurlijk 1 van de ouders weg gevallen zijn en ander bewezen vogel bij geolaatst zijn .maar dan wil het niet zeggen dat deze vogels sammen netje gehad heb.
ik weet zo niet of men dit bij het citeskantoor na kan vragen.
dus datum gelijk is de kans heel groot dat dit een bewezen koppel is .
er zijn altijd uitzonderingen mogelijk helaas.
hoop dat het voor iedereen beetje duidelijk is .
dit is wel de aanvraag voor belgie dus niet voor nederland van toepassing.
Comment