Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby ara Bertje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Even een correctie namens Ria: blauwgele brengen niet standaard 2 jongen groot, maar de meeste. Dus er zijn altijd uitzonderingen. In dit geval helaas wel en moest Bertje het onderspit delven :-(
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
      Ik vind het heel erg dat Bertje het niet gered heeft!
      Sterkte.

Maar ik zit mij af te vragen, en ik bedoel het niet verkeerd, en misschien is het een domme vraag hoor, maar ja zonder de vraag te stellen kom ik er nooit achter:
      Waarom is het een harde leerschool of een harde les?
      Kijk dat het een hard en zuur iets is begrijp ik. Ik vind het ook een verdrietig iets.
      Maar dat leerschool gedeelte begrijp ik niet.
      Wat leer je hier van dat je in de toekomst kan voorkomen?
      Heeft dat met het gebruikte materiaal te maken, is dat dat je een 3e kuiken eerder weg moet halen, of...?
      Het is de eerste keer dat we papegaaikuikens hebben, dus nu met het Bertje voorval hebben we veel bijgeleerd. Zowel op het gebied van voeding voor jonge kuikens, mogelijk ziektes, temperatuur van de couveuse en nog zo veel meer.

In de toekomst zullen we dus het derde en laatste kuiken van in het begin apart moeten nemen en zelf opvoeden. Maar dan nog moeten we meer naar de nestkasten kijken. Daarom hebben we nu dag- en nachtcameraatjes besteld waarmee we de jongen (en de ouders) ten alle tijde kunnen observeren zonder ze te moeten storen. We wilden die al een tijdje plaatsen, maar doordat de ara's bijna non stop geprobeerd hebben te broeden, konden we ze er niet in plaatsen.

Comment

Dank je voor de uitleg Tragezot!

Comment

Even een updatetje over de broertjes/zusjes van Bertje:

Freddy is vorige zaterdag in huis gekomen en groeit als de kolen. Freddy is 36 dagen oud en weegt 1,1 kg. Hij is vandaag van de couveuse naar een hokje op kamertemperatuur gegaan. Hij krijgt 4 x per dag 105cc nutribird A19 pap, wat ik nog een week zal geven, daarna 3 x per dag. In zijn hokje staat nu ook een klein schaaltje eivoer.

Barry was het laatste jong uit de nest en is vandaag in huis gehaald. Het viel meteen op dat Barry hoewel hij een stuk kleiner is dan Freddy vorige week op dezelfde leeftijd, veel actiever is. Morgen doe ik de eerste weging, maar ik denk niet dat Barry meer dan 650 gram weegt. Ook Barry krijgt 4 x dag nutribird A19, maar nog maar 85 cc. Ik vermoed dat ik tegen dinsdag ook wel op 100 zal zitten.

En dan nu een gezellige groepsfoto: (kunnen jullie dit zien? GSM foto dus sorry voor de slechte kwaliteit)

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphoto...08689050_n.jpg

Groetjes

Comment

oooooooh wat lief (smelt..)

Comment

mooooi

Comment

Haha, geweldig! Wat zijn ze groot!
                http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Wat een reusjes ! Dat is heel wat anders dan mijn baby-grijsjes

Comment

Freddy, 46 dagen oud .

Comment

Schattig hoor
                      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oooh!
                        Normaal staan blauwgele ara's niet in mijn top 3 zeg maar. (sorry allemaal)
                        Maar deze is zo om op te vreten! Schetig!

Comment

oh ik wil er wel een [ grapje zijn mijn helaas te duur]maar ik smelt helemaal

Comment

heerlijk! wat een schatje!
                            vind blauw gele super!
                            alleen zal ik er nooit eentje in huis halen,
                            vraagt toch wel wat ruimte
                            maar wel heerlijk om te zien!
                            Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

Even een update:

Alles gaat bijzonder goed met Freddy en Barry.

Freddy is 67 dagen oud nu en zit al voor 95% in z'n pluimen. Enkel nog wat pluimpjes op z'n rug moeten nog groeien en z'n staart natuurlijk. Freddy begint lichter te worden. Hij woog op z'n zwaarst 1350 gram en is ondertussen al onder de 1300 gedoken. Hij zit nu in een groter hok waar hij potjes met fruit, zaadjes, eivoer en water heeft staan. Hij eet ervan, maar wil lust wel nog z'n pap, vooral 's avonds. Hij heeft het liefst dat je het eten in z'n bekje legt, maar ik mag er niet aan toegeven. Vanaf dat hij merkt dat hij niks krijgt, zie je hem zelf eten. Zijn evenwicht is nog niet super, maar hij kan wel al op z'n hok klimmen en op m'n arm zitten.

Barry, hoewel een weekje jonger, staat al verder in z'n ontwikkeling. Die eet grote stukken fruiten en zaadjes. Daar waar Freddy nog een beetje het hulpeloze sukkelaartje uithangt, laat Freddy zich niet kennen en laat zichzelf geen grote honger krijgen.

Dit zijn Freddy en Barry 10 dagen geleden:
                              http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...64912372_o.jpg
                              http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...54056362_o.jpg

Dit weekend probeer ik nog eens foto's te nemen. Ze groeien immers heel snel!

Comment

oohhh, wat een pracht en wat lief zo jong.

Tis maar goed dat ze zo niet in de verkoop staan, dan was je ze al 100 x kwijt geraakt.
                                Waak er goed over, ze zijn zo lief en verdienen een fantastisch leven op een goed adres.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X