Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beste papegaaien freaks!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb op genoeg forums gelezen dat kaketoe's echte knuffelaars zijn. Natuurlijk niet 24 uur per dag vast hebben. Hij moet gewoon bij me zitten. Een inteligente vogel. Vervelend dat jullie het niet met elkaar eens zijn. Ik denk dat drnoexx de papegaaien in een voilliere heeft?
    Verder wil ik zoveel leren als er is kwa gedrag en zeker de valkuilen maar dat heb ik al is eerder aangegeven.

Mvg Nico
    Eigenaar van een parkiet genaamd bobbi | Mijn droom? 2 ara's in een groote kooi | bobbi is het begin van iets groots en moois |

Comment

Nee ik heb geen papegaaien in een voilliere wat je leest op de forum dat klopt wel. Een kaketoe zijn knuffellaars. Maar na 3 jaar komen de problemen en gaan ze door het knuffelen partner gedrag vertonen.
      Omdat de kaketoe graag wil knuffelen lijkt het zo leuk. Maar door dat knuffelen ondstaan de problemen.
      Dan de vraag kan je tegen hun geluidsproductie? Wist je dat een kaketoe zo hard kan schreeuwen dat het boven de 100db komt,

Dat je ren kaketoe nooit minder aandacht kan geven maar wel altijd meer?

Ik gun iedereen zijn huisdier. Wat het ook is. Maar vooral bij de papegaai. Leer er veel over. Volg een workshop. Van welke stichting dan ook. Kost niet veel en is erg leerzaam.

Comment

En daarom wil ik er voor zorgen dat ik voor niets nieuws kom te staan. Ik wil het zo goed mogelijk doen en daarom vraag ik jullie om hulp.

Mvg Nico
        Eigenaar van een parkiet genaamd bobbi | Mijn droom? 2 ara's in een groote kooi | bobbi is het begin van iets groots en moois |

Comment

En daarom mijn advies. Ga een workshop volgen. Leer, leer zo veel je kan. Over papegaaien voor je een leuze maakt.
          Leer de soorten kennen. En in het bijzonder de nadelen. Maar ga nu niet op basis van geruchten een keuze maken voor een bepaalde soort.
          Echt doe een workshop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
            Je moet nog jaren wachten zie ik. lees gewoon zoveel mogelijk en kijk over een paar jaar anders weer. iig met de ara's... Financieel is alles enorm duur. denk aan de aanschaf dat je zoiezo met 2 ara's op 5000 euro zit incl. speelgoed e.d. onderhoud word zon 200 euro in de maand. heb je tegen die tijd een goede baan om een auto huis en 2 ara's te kunnen betalen? Geen idee waar je voor leer. maar begin maar met een goede baan waar je een pot mee op kan bouwen. Niet dat je zonder geld zit en dan de ara's niet naar een vogelarts te kunnen brengen omdat je t niet kan betalen... denk echt goed na wat je wil of kan
            Zo heb je zo duur speelgoed dan ara`s zijn niet zo duur en 200 euro in de maand dat is wel erg veel niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hummel Bekijk Berichten
              Zo heb je zo duur speelgoed dan ara`s zijn niet zo duur en 200 euro in de maand dat is wel erg veel niet
              als de 2 ara's die hij wil echte slopers zijn
              Denzo Chica

Comment

Ik weet niet of het ara's blijven. Misschien wel kaketoe's. Maar ik moet hun gedrag weten en karakter dan komen we erop terug

Mvg Nico

Comment

Nico, de karakter van beide vogels zijn erg leuk om mee om te gaan. Aan de kaketoe is alles TE en zeker geen beginners papegaai. Stap eerst eens af van het idee 'kaketoe of ara' misschien past een grijze roodstaart of amazone beter bij je.
                  Leer eens andere soorten kennen.

Comment

Ja dat is misschien wel een goed idee. Een grijze roodstaart vind ik ook mooi en leuk. Ik weet de soorten maar dat leken me de leukste

Mvg Nico

Comment

grijze zijn ook een van de makkelijkste op de edel man na is mijn ervaring.
                      toen ik met gaaien begon dacht ik,ik wil geen grijze want iedereen heeft die.
                      ben met edels begonnen en bevalt nog steeds prima.
                      veel soorten later heb ik nu toch 8 grijze waarvan er 4 altijd los in de woonkamer zitten.
                      ondanks dat ik deze niet van jongs af heb en ze niet super of even tam zijn,heb ik bewust voor gekozen om deze een nieuwe kans en een fijn leven te geven, heb ik van allemaal plezier.
                      er valt zelfs van een dier met rugzak veel te genieten en te bereiken.
                      anders kom je eens een keer kijken en kletsen.
                      heb ook nog rose kaketoes.
                      en waarom moet het altijd groot zijn,kleinere vogels kunnen ook heel leuk en slim zijn,en wat makkelijker te hanteren.

Comment

Milaja ik kom graag een keer kijken! Een oud schoolvriendje van me had toen dr tijd een grijsje. Mooi. Hebben ze nu nog steeds toch dik 10 jaar al. Weet alleen niet of ze er veel mee doen. Hoe zit het met grijsjes en kweken ervan?

Mvg Nico

Comment

over kweken kan je eigenlijk niet zoveel zeggen.
                          bij de een doen ze het gewoon in de woonkamer en bij de ander doen ze na een aantal jaar nog niks of duurt het echt jaren voordat ze wat doen.
                          ik had een kweek koppel waarvan de man een blok duiker en krijser was,nu zitten ze in een andere kooi in een andere ruimte en hij doet dat allemaal niet meer,zelfs niet als ik de kooi open maak.
                          als je langere tijd geen resultaat hebt of bepaalt gedrag kan verandering veel uitmaken.

Comment

Ja misschien is het ook wel zo dat ik nooit over een grijsje heb nagedacht omdat die zo "eentonig" is. En de meeste gaai houders hebben een grijsje

Mvg Nico

Comment

zo dacht ik ooit ook,totdat ik ze ontdekte zeg maar.

Comment

Ik stuur jou even een prive bericht

Mvg Nico

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X