Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uw ervaring graag!!!!!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• uw ervaring graag!!!!!!!!!!

Baby is nu acht weken oud.
    Mijn bedoeling, zou ik niet van mening veranderen.
    Tussen 9/10 week baby van eco afhalen.
    Mijn vragen.
    Als mijn bedoeling is om baby in beide werld te laten leven, dus tam, lief met ons, en toch bij de ouders zijn.
    Kan dat, en op welke manier zou het minder anst aan hun brengen.
    Het is mijn bedoeling om 2x 60 cc baby voer 2x per dag te geven of tot dat baby niet meer wil, bij amazonne voel ik ook de borst zak of die al vol genoeg is om niet te veel of te wijnig voer te geven, voor mij gevoelsmatig.
    En ik wil weten waneer ik bv met vruchten pels en pitjes moet beginen.
    Ik vrees dat als ik baby 100 dagen bij de moeder zou laten het erg moelijk zou zijn om daarna baby lief te krijgen. War / niet war.
    Wat is het beste manier om baby tot rust te krijgen en zo vertrouw te stimuleren.
    Moet baby een tijd totaal weg zijn van de ouders om aan ons te hechten.
    Is het baby voer het enige wat ik aan baby moet geven of zijn er andere suplementen die ik moet mengen.

Graag jullie advies.

Ps. Barney is niet tam, je kan wel bij eten geven je vinger op zijn snavel ajen maar niet meer als dat. en eco praat niet meer en is niet meer lief als vroeger. Al vanaf zij met barney samen is.
    Ze zijn erg jaloers als de eene ons andacht geeft word de andere boos en duw of ga heel erg lief doen met de andere om de andacht te vragen.
    Daar heb ik niet zo veel moeite mee, ja zou wel graag beide lief willen hebben maar dat is weer een ander verhaal.
    Nu staat baby op de lijst en wij willen zo graag met hem kunnen spelen en dat i erg lief is.

Mvg,

Hamed.

Hallo Hamed,

wij halen babyara's met ongeveer 7 weken bij de ouders weg als we aan handopfok doen.
    Vroeger hoeft niet , later kan wel problemen opleveren met het nog wennen aan de pap en de spuit.
    Als je daadwerkelijk wil beginnen aan handopfok zou ik er niet voor kiezen om dat pas met 9/10 weken te doen, dat gaat waarschijnlijk een gevecht worden met het jong en komt de band tussen jou en de vogel zeker niet ten goede.
    Maar waarom niet elke dag even uit het blok nemen en knuffelen en dan weer lekker door de ouders laten voeren?
    Ik weet zeker met een beetje moeite van jouw kant , dat je er later net zo'n lieve vogel aan kan krijgen als met een handopfokkertje.
    Nu zal je je afvragen waarom doen mensen dan wel aan handopfok?
    Het antwoord is vrij simpel , omdat dat minder tijd en moeite kost.
    Ik denk als je geen grootschaligere kweek voor ogen hebt, het juist extra voldoening geeft om dit jong als natuurbroedvogel toch tam te maken.
    Veel succes,

mvg Frank

Comment

hallo Frank, bedank voor je reactie.
      Ik heb geen moeite om baby bij de ouders ta laten maar verleden week heb ik hem uit gezet voor een kennes making en het was zielig de ouders te zien, en het in en uit zetten werd door heel veel moeite gedaan. gewoon doen!!!!!.
      Ik probeer direct bij het eten geven het jong uit te halen maar ze vertouwen mij niet meer.

En vaak gaan beide in het hok zodat het me niet mogelijk is bij baby te komen.
      Denk je dat het in een paar dagen in en uit zetten het minder zal worden en dat de ouders het wat rusteger gaan doen, of gewoon niks van aan trekken en gewoon doen.
      Ik heb zo een gevoel dat ze met de dag alleen maar bozer gaan worden.
      Maar ik kan het ook helemaal verkeert zien.

Mvg,

Hamed

Comment

Hahahaha nee Hamed ik weet uit ervaring dat met woedende araouders niet te spotten valt.
        Moeilijk om te adviseren wat je nu het beste kan doen, ik kan je namelijk geen praktijkcurses geven "hoe geef ik handvoeding" ivm de afstand.
        Alhoewel als jij me een reisje aanbied naar de Antillen valt daar zeker over te praten ,

mvg Frank

Comment

Beste Frank, dat kan ik je niet aandoen, Nederlanders die hier naar toe komen gaan niet graag terug. Je weet, zand zee en zon, kromsnavels in het wild. Wat gaan we dan doen met je vogels en de rest van je voorantwoordelijkheden. Te ingewikkel he. Ha ha ha
          Maar ik beloof, als je meen dat je het aan kan, Probeer een vakantie op Curacao, wij zullen ervoor zorgen dat het onvergetelijk word. En dat is geen grap.
          In ieder geval ga ik proberen baby elke dag even met ons te laten. Misschien een paar druppels sinas of pap om bevriend te raken.

Er zal wel een manieren zijn om de ouders te foppen, zodat ik baby uit zijn nest kan halen.
          Ik zal je wel op de hoogt houden, in geval van EHBO. Ha ha ha

Mvg,

Hamed.

Comment

Hamed, ik ben heel erg benieuwd hoe je het gaat aan pakken, houd onsop de hoogte
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

Comment

Maar ik beloof, als je meen dat je het aan kan, Probeer een vakantie op Curacao, wij zullen ervoor zorgen dat het onvergetelijk word. En dat is geen grap.
              Dat geloof ik zonder meer Hamed en wie weet neem ik je uitnodiging in de toekomst aan. Zal alleen dit jaar niet lukken.
              Voor nu veel succes en idd houdt ons op de hoogte,

mvg Frank

Comment

Handopfok.

Even jullie op de hoogte gouden.
                Het begon moeizaam, woensdag 23 Apr. 3:00pm heb ik baby uit zijn nest gehaal, een kabaal.
                Maar na een poosje kwamen ze tot rust.
                Rond 5:00 uur heb ik exact klaar gemaak, verhouding its minder dan 1:2 temp. 40 graden c. een spuit van 60cc. ze nam 100cc. Baby goed schoon gemaak. Daarna was baby een totaal ander vogel geworden, zo lief, zo lief niet te beschrijven.
                De volgende dag, baby's borstzakje was helemaal plat. Rond 7:00 am heb ik weer exact op de zelfe wijze gemaak maar baby heeft alleen 40cc willen eten.
                Zijn borstzakje was nog leeg maar ze wow niet meer. dus ik besloot s'middag weer te proberen, ik heb samen met exact ook 20% babypap toegevoeg maar met de zelfde resultaat 50cc, na een paar minnuten heb ik baby ook 2 babylepel met water 40 gr.c. gegeven.
                s'avond zelfde verhaal.
                Ik moet toegeven ik was bezorg, en was klaar om hulp te vragen.
                Maar de volgende ochten was het een totaal ander verhaal, baby nam zonder moeite 120cc ze ging hefftig met de spuit om, ik moest hem even stoppen zodat hij tot aden kon komen.
                En dat is tot nutoe zo gebleven.
                S'middags geef ik hem minder te eten en hij krijg allen s'middag exact samen met babypap. Ik zal langzaam maar zeker over gaan om alleen s'morgens en s'avonds eten te geven.
                Hij ziet erg gezond uit en is erg actief, en even lief.
                Ik hoop dat het zo door gaat.
                Zo als altijd zijn adviesen welkom.

Mvg,

Hamed.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X