Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ara veren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ara veren

    Beste liefhebbers, is het gebruikelijk dat jonge ara's zwarte streepjes hebben aan hun veren.
    Het zijn hele fijne streepjes.
    Is dit normal of een soort tekort koming.

    Mvg,

    Hamed.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door hamed
    Beste liefhebbers, is het gebruikelijk dat jonge ara's zwarte streepjes hebben aan hun veren.
    Het zijn hele fijne streepjes.
    Is dit normal of een soort tekort koming.

    Mvg,

    Hamed.

    Hallo Hamed,

    Of het bij ara's normaal is kan ik je niet vertellen.
    Bij grijze roodstaarten komt het vaker voor, met name in de staartveren.
    Vaker wordt dan beweerd dat het door de soort voeding komt dat de vogels krijgen.
    Voor zover mij bekend kan het geen kwaad en is het ook geen teken van tekorten aan vitaminen of mineralen.

    Groet,
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Vasco had in het begin ook zwarte vlekjes op zijn vleugels, vooral aan de kant van z'n hand/duim.
      Volgens de dierenarts was dit door een tekort aan UV licht. Sinds Vasco bij ons zit en vaak buiten gaat zijn die vlekjes weg, en zijn de veren mooi blauw.

      Ik heb ook gemerkt dat zwarte streepjes kunnen ontstaan als de buisjes van de jonge veren te snel worden afgepelled. Dan is het zwarte streepje een soort beschadiging van de veer die nog niet uitgehard was in het buisje.

      Beschadigingen aan hun eerste verekleed zijn niet te vermijden, alle veren zijn nog nieuw, ze zitten allemaal in buisjes, de jonge ara is ook erg onhandig en stoot overal tegen... Een volwassen ara heeft hier veel minder last van omdat de veren kunnen uitgroeien beschermd tussen volgroeide veren.
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

      Comment


      • #4
        Bedank voor de reacties, ik zal voorzichteger moeten zijn. Ik moet toegeven dat ik Zazou een grotere porsie pinda's gaf dan wat hij moest krijgen.
        Daar moet ik iets voorzichteger mee zijn, maar het is omdat hij toen hij nog kleiner was een beetje moeite had om zonnebloemen zaad te openen.
        dus gaf ik hem een beetje pels,vruchten en groente en hij is gek op pinda's dus daar kreeg hij een dubbel porsie van dat beteken +/_ 4 s'morgens en ongeveer een zelfde porsie s'avonds.
        Het is ook waar dat vergeleken met zijn ouders hij erg onhandig en geen zorgen draagt bij het klimmen of als hij tussen de takken speelt.
        Tekort aan zon, op Curacao, niet onmogelijk maar jullie snappen het wel.
        Inmiddels is baby2 al twee weken binnen en hand voeren gaat een stuk beter dan met zazou, hij is nu 10 1/2 week, totaal een ander karakter, maar 100 % even lief. Vandag heb ik een paar veertjes opgestuur voor DNA onderzoek.
        Omdat ze zo anders zijn kwa karakter vermoet ik een vrouwtje.
        Het kost ongeveer een week om de resultaten te krijgen.
        Dus afwachten.

        Mvg,

        Hamed.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X