Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte ontlasting bij baby ara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • zwarte ontlasting bij baby ara

    Dit heb ik niet erder meegemaak.
    Ik heb verleden week een paar baby ara's verkocht.
    Ze konden al drie weken zelfstandig eten, en haden een gezonde ontlasting.
    Mijn babys kregen exact als pap en later een kombinatie van zonnepitten pelets pindas rozijnenen droge vruchten.
    En tevens kregen ze elke dag een porsie verse groente en fruit.

    De koper heeft een stuk of achtien ara's dus ik neem aan dat zijn verzorger wat verstand heeft van ara's.

    Zij zijn van mening dat zonnebloem pitten niet goet is voor ara's ( mening verschil ) zij geven voornamelijk pelets aan hun ara's.

    Vandag beld hij mij op om te vragen of ik nog een maandje voor de ara's kan zorgen want ze zagen er ziek uit, en hij heeft zelf niet zoveel tijd om extra aandacht aan hun te besteden.

    Ik ben gaan kijken en inderdaad ze waren af en toe een beetje slaperig .
    Dus ik besluit ze naar mijn huis te brengen.

    Ze eten, maar vanaf ze de kooi binnen zijn bij mij heeft een van de twee een zwarte paperig ontlasting.

    Hoe erenstig is dit, komt dit door voetsel.
    Kom dit weer goed.

    Ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen.

    Groetjes,

    Hamed.

  • #2
    Ik zou zsm naar een vogel arts gaan! Zwarte poep is niet goed!!! Vind het zoiezo een vaag verhaal maar goed zorg maar dat je snel bij een vogelarts terecht kunt! Eten en drinken ze wel goed???
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

    Comment


    • #3
      Zwarte ontlasting betekent dat ze al dagen geen voedsel hebben binnen gekregen.
      Is er in de omzetting van voedsel iets verkeerd gegaan?
      Er moet heel snel voeding in , mag ik iig suikerwater voorstellen, anders is het ben ik bang snel einde oefening,

      mvg Frank

      Comment


      • #4
        Dierenarts zou ook mijn eerste keuze zijn, zou ik in nederland zijn.
        Met alle respect voor de dierenarts op Curacao maar hier op het eiland hebben de dierenartsen weinig of geen ervaring met ara's.
        Honden, katen en paarden daar hebben ze wel veel ervaring mee.

        Het leven van mijn baby heb ik in eigen handen en zal alles voor doen zodat hij dit overleeft.

        Ja, suikerwater help hep ik ook van anderen begrepen.
        Ik heb gisteren 60cc exact gemaakt maar heb wat druivensuiker in het water toegevoeg.
        Tevens heb ik het gewende voeding in hun kooi gezet.
        S'morgens was het ontlasting niet meer zwart maar is nog te zacht.
        Ik zal vandag geen verse groente en fruit geven en kijken hoe het gaat.
        Verder loopt hij op zijn kooi en is wat actiever dan gisteren.
        Ik heb de hele dag om te kijken hoe het verder gaat.
        Zo nodig krijgt i s'avonds nog 60cc exact.
        Hij eet regelmatig allen weet ik niet of dat voldoende is om hem weer tot kracht te laten komen en weer een normale ontlasting te hebben.
        Alles ziet eruit dat het de goeie kant op gaat. maar jullie weten met ara's is dat moeilijk te beoordelen.

        In ieder geval bedank voor de advies, en zal jullie op de hoogte hoeden.

        Groetjes,

        Hamed.

        Comment


        • #5
          Succes ik duim met je mee,

          mvg Frank

          Comment


          • #6
            Hoi Hamed,geef daarbij ook maar mandarijn sinaasappell of druiven,iid geval moeten de krop en het maagdarmkanaal weer goed op gang komen,slappe mest is in dit geval volgens mij helemaal niet erg,iid geval veel beter dan zoals jij het omschreef zwarte,er komt tenminste weer beweging in.

            Gr kees.

            Comment


            • #7
              Ps,hoe oud zijn de vogels,(baby,s?

              Gr Kees.

              Comment


              • #8
                Zo wat een verhaal zeg. Goede tips Frank en Kees , klasse.

                Henk

                Comment


                • #9
                  De baby's zijn +/_ 21 week, en eten al 4 weken helemaal zelfstandig.
                  Sinasapel en druif had ik niet verwacht met een waterig ontlasting.
                  Het gaat met groote stapen beter, hij eet en beweegt overal weer.
                  Nu het ontlasting nog.

                  Groetje.

                  Hamed.

                  Comment


                  • #10
                    Baby is weer de oude, ontlasting is weer goed, hij eet weer en wandel de hele dag.
                    Maar mijn probleemis nog niet opgelos.
                    Nu moet ik een manier vinden om of de nieuwe baas van de baby's te overtuigen mijn manier van voeding te gebruiken of een manier vinden om ze aan palets te laten wennen.
                    En zeker nu dat baby zo kort geleden het zo moeilijk heeft gehad.
                    Je zou kunnen zeggen dat als je een baby verkoopt, dat je aan de kooper de instruksies geeft hoe hij de eerste paar weken moet omgaan met zijn nieuwe ara.
                    Maar deze persoon heeft een systeem dat blijkbaar bij hem werk.
                    Aan de andere kant is het niet goed gegaan met een van de baby's.

                    Ik vraag me af is het voorantwoordelijk om de baby trap gewijs aan palets te laten wennen.
                    Zo ja hoe.
                    Want de andere oplossing is gelg terug geven en een andere koper zoeken.
                    Als liefhebber is het voor mij belangrijk dat de baby's naar hun zin hebben.
                    Het plekje waar ze gaan woonen is een paradijs maar eerst moet ik het voeding probleem oplossen.
                    Ik hoop naar jullie advies.

                    Groetjes,

                    Hamed.

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Hamed

                      Ik heb mijn baby ara's wanneer ze vast voedsel begonnen te eten , s'morgens pellets gegeven met een theelepeltje eivoeding , s'middags een klein beetje fruit , en s'avonds geef ik ze hun granen, zo gaan ze toch altijd met een gevulde maag slapen zolang ze de pellets nog niet goed eten .
                      Nu ze volwassen zijn doe ik dit nog steeds zo , alleen krijgen ze nu s'middags wat meer fruit en eten ze ook nog s'avonds met de pot mee , dit wil zeggen groenten , aardappel ( een heel klein beetje) of rijst , wanneer we kip eten een stukje kip , ik laat hen ook wel eens een klein kippeboutje oppeuzelen .
                      ik hoop dat je hier wat aan hebt
                      groetjes
                      tel wat je hebt , niet wat je mist .

                      Luna , Zazou Yara Charlie

                      en Christel

                      Comment


                      • #12
                        voeding

                        Kijk dit bedoel ik, men kan allerlij varianten bedenken maar voor mij is het belangrijk dat er variatie ontstaat in de voeding, ik weet het niet, maar ergens dringt het nog niet bij mij dat het voeden van palets alleen voldoende kan zijn voor een gezonde voeding. Maar ik wil graag meer hierover weten.
                        En als het zo is dat palets goed gebalanseerd voeding is waarom gebruiken wij het niet.
                        Mening verschil of kennes van een groepje.

                        Mvg,

                        hamed.

                        Comment


                        • #13
                          Pellets geef ik hen omdat daar alle vitaminen , mineralen en de nodige voeding in zit , zoals bij de droogvoer voor honden of katten .
                          De granen geef ik hen voor variatie en ook pmdat ze dit lekker vinden , ik geloof zelfs dat het goed is voor hun spijsvertering . Fruit en groenten vinden ze lekker maar is vooral rijk aan natuurlijke vitaminen .
                          groetjes
                          tel wat je hebt , niet wat je mist .

                          Luna , Zazou Yara Charlie

                          en Christel

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse

                          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                          Working...
                          X