Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarvandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• waarvandaan?

hallo

Weet niet zeker of ik hier goed zit met mijn vraag.
    Wij hebben een blauw gele ara (man) van nu bijna 4 jaar.
    Wij hebben deze gekocht via een particulier hij was toen nog maar een maand of 4.

Wij hebben nu alleen een vraagje uiteraard is onze ''joppy'' geringd en nu vroegen we ons af waar kan ik achter halen via zijn ringnummer waar hij vandaan komt?

Alvast bedankt

Hallo,

Ik kan je niet precies vertellen hoe je kan achterhalen welke kweker het is, maar ik kan je wel vertellen wat er vaak op een ring staat.

op mijn ringen, die ik bestel via de parkieten societeit staat het volgende :

[schuin] psnl = parkieten societeit nederland
    [schuin] 4.5 = ringmaat
    [recht] 06345 = kweker nummer (is niet mijn nummer, maar is vergelijkbaar)
    [schuin] 07 = geboortedatum
    [recht] 001 = hoeveelste ring / jong

Met het kwekersnummer zou je dus wel moeten kunnen achterhalen waar de ring vandaan komt. Misschien zou je de parkietensocieteit eens kunnen mailen om het te vragen. http://www.parkietensocieteit.nl/

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jertam
      hallo

Weet niet zeker of ik hier goed zit met mijn vraag.
      Wij hebben een blauw gele ara (man) van nu bijna 4 jaar.
      Wij hebben deze gekocht via een particulier hij was toen nog maar een maand of 4.

Wij hebben nu alleen een vraagje uiteraard is onze ''joppy'' geringd en nu vroegen we ons af waar kan ik achter halen via zijn ringnummer waar hij vandaan komt?

Alvast bedankt

Jertam,

Het is haast niet tedoen om via de gegevens op de ring te achterhalen wie de kweker was van je ara. Het kan wel maar het is een hele zoektocht je moet namelijk eerst weten bij welke vogelbond of vogel vereniging de ring oorspronkelijk wegkomt, die vereniging of bond moet in hun administratie duiken om via de gegevens wat op de ring staat de kweker te achterhalen.

Ik denk niet dat een bond of vereniging hierop zit te wachten,
      je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Harry

Comment

Zijn er geen citis-papieren bij deze ara? Via deze papieren is de kweker gemakkelijk te achterhalen. Succes met je zoektocht! En nog belangrijker, veel plezier van jullie ara!

Groetjes Marjolein

Comment

Hallo,

De blauwgele ara heeft geen citusbewijs nodig, ik denk dus niet dat die erbij zit

groetjes erika
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X