Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Douchen met je ara

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Douchen met je ara

Hallo allemaal,

Wij hebben een blauw gele ara van nu bijna 11 weken.
    We willen graag weten of we langzaam al mogen proberen te gaan douchen met hem?
    Is er iemand die mij daar meer over kan vertellen.
    Hij zit al zo goed als helemaal in zijn veren.

Groetjes Denise

Hoi hoi

Als je vogel volledig in de veren zit kun je hiermee beginnen. Ik zou hem wel rustig laten wennen en niet direct kleddernat laten worden.
    Ook is het verstandig om je vogel niet net voor de avond te douchen omdat ze dan nat gaan slapen en kou kunnen vatten.

Succes, ben erg benieuwd hoe hij het vind !!!
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Heeey Denise,

Leuk om jou ook tegen te komen op dit forum!
      Heb je het douchen al geprobeerd?
      Hier vinden ze het heerlijk, tenminste, Cees vind het heerlijk en Bas heeft het onder de douche erg druk met Cees observeren en haar nadoen met badderen haha maar dat gaat ook steeds beter.
      Cees hebben we het aangeleerd door ook standaard samen te gaan douchen, daardoor laat je zien dat het niet eng is en je bent als het ware een "veilig" persoon dus dan is het niet helemaal eng voor ze haha.
      Succes!

Groetjes,
      Joyce

Comment

Hoi Hoi,

Ook leuk dat ik je hier tegen kom op het forum haha.
        We hebben geprobeerd met een waterspuit dat vind hij nog wel eng maar ja alles is natuurlijk wennen.
        Spikey is momenteel alleen maar bezig met vliegen haha hij heeft het uitgevonden.
        We zouden vanaag met hem naar de arts gaan,maar doen het toch niet, we gaan hem niet kortwieken.
        We hebben gister is op internet zitten kijken voor een tuigje en hebben besloten een tuigje te nemen van aviator.
        We kijken gewoon hoe dat gaat mocht het niet gaan kunnen we altijd nog zeggen we laten hem wel kortwieken.

Ben wel blij dat het goed gaat met Bas niet dat het niet goed ging met hem maar betreft het bijten want leuk was anders zeg maar.
        Ben gister wat potjes olvarit gaan halen vond het een goed idee, hij heeft vandaag een hapje gehad en vond het lekker haha.
        Zelfstandig eten gaat ook heel goed hij krijgt nog 2x pap per dag en vast voer bij afwisselend met groente/fruit.
        Verder is het harstikke leuk om allemaal mee te maken het is echt een mama's kindje.
        We betrekken hem overal bij soms ook wel te veel haha, af en toe laten we hem toch ook wel op zijn boom of op zijn kooi want daarlijk is ie zo gewend aan al die aandacht dat een keertje rust er niet meer in zit.
        Om de boom hebbem wij nu ook touw gedaan ook omdat hij natuurlijk meer grip moet hebben anders ligt ie er zo af,boven de boom hangt nu een schommel waar hij geregeld in zit vind het helemaal het einde.
        In zijn kooi heeft ie ook een schommel zit niet anders als daarop haha of op zijn kooi want dan kan ie goed vliegen.
        Ben alleen nog nieuwschierig vanaf wanneer ze zullen gaan praten dat heb ik nog niet echt kunnen vinden op het net.

We hebben het tuigje inmiddels besteld en zodra die binnen is gaan we lekker met hem wandelen op de wagen eindelijk naar buitennnnnnnnnnn hahaha.
        Ben nu al een beetje bezig door de woonkamer met de wagen zodat het niet gelijk helemaal nieuw is voor hem 2 vliegen in 1 klap is ook weer zo zielig.

'Vind het wel effe mooi voor nu haha
        We spreken elkaar snel weer.

Groetjes Denise

Oorspronkelijk geplaatst door CeesGijs Bekijk Berichten
        Heeey Denise,

Leuk om jou ook tegen te komen op dit forum!
        Heb je het douchen al geprobeerd?
        Hier vinden ze het heerlijk, tenminste, Cees vind het heerlijk en Bas heeft het onder de douche erg druk met Cees observeren en haar nadoen met badderen haha maar dat gaat ook steeds beter.
        Cees hebben we het aangeleerd door ook standaard samen te gaan douchen, daardoor laat je zien dat het niet eng is en je bent als het ware een "veilig" persoon dus dan is het niet helemaal eng voor ze haha.
        Succes!

Groetjes,
        Joyce

Comment

Hallo

Hallo Denise,

Ik heb je een prive bericht gestuurd

Groetjes Denise

Comment

hallo hier ook 11 weken maar hoevaak douchen jullie??

Comment

Hallo,

Nu dat het kouder word niet zo heel vaak 3a4x in de week.
              Maar tegen de zomer wel elke dag hoor vinden ze heerlijk ik deed het altijd over de dag heen met een plantenspuit niet zo hard laten sproeien vinden ze eng.
              U kan het beste beginnen met douchen als de vogel volledig in de veren zit dit is ong met 15 weken.

Wel leuk hoor 11 weken haha die van ons is alweer 34 weken gaat hard.

Comment

ok bedankt ga morgen voor het eerst ben benieuwd wat ie er van vind

Comment

Zoals je hierboven leest, moet je hem nu nog niet gaan douchen! Pas als hij volledig in de veren zit met ongeveer 15 weken!!
                  Nikki
                  Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

dat zou ik niet doen wat ik al aangaf is het beter te wachten tot hij volledig in de veren zit.
                    straks als het lekker der weer begint te worden zou ik beginnen.
                    het beestje heeft nu nog geen vachtje en het is koud nu buiten en in huis ook.
                    hij moet ze hele donzen veren pakje nog krijgen dat is zijn onder vachtje zeg maar die kleine grijzige veertjes daaover komen ze echte veren.

Comment

nou heb het vanochtend gedaan huiskamer stond op 24 graden handdoek erover en alles ging goed hoor hij vond het wel leuk volgens mij want hij spreidde zijn vleugels helemaal uit alleen denet vloog hij tot mijn schrik van de tafel af dit had ik nog niet verwacht moest ook nog niet gekortwiekt worden volgens de verkoper misschien een inschattings foutje is dit door het douchen gekomen hij is pas 11 weken maak me nu beeetje ongerust wat ik moet doen heb nog geen kooi die komt pas volgende week en dan is de vraag wieken of niet ik wil niet dat hij zich dood tegen het raam vliegt helpppppp

Comment

Nee het is echt nog te jong om te kortwieken. Nog een paar weekjes geduld, laat de vogel eerst z'n spieren goed ontwikkelen anders doe je hem echt tekort.
                        Nikki
                        Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jilles Bekijk Berichten
                          nou heb het vanochtend gedaan huiskamer stond op 24 graden handdoek erover en alles ging goed hoor hij vond het wel leuk volgens mij want hij spreidde zijn vleugels helemaal uit alleen denet vloog hij tot mijn schrik van de tafel af dit had ik nog niet verwacht moest ook nog niet gekortwiekt worden volgens de verkoper misschien een inschattings foutje is dit door het douchen gekomen hij is pas 11 weken maak me nu beeetje ongerust wat ik moet doen heb nog geen kooi die komt pas volgende week en dan is de vraag wieken of niet ik wil niet dat hij zich dood tegen het raam vliegt helpppppp

Kortwieken mag ook pas als hij volledig in zijn veren zit dit ivm met zijn pennen die goed moeten doorgroeien.
                          Je zegt je heb geen kooi dan vraag ik mij af hoe je hem op stok leert?
                          want volgens mij is met een kooi dat het beste te leren althans bij ons wel.
                          Ja dat word rap een kooi kopen haha en raam dicht houden.
                          Ik zou het even aankijken wat hij doet ja ze gaan leren natuurlijk nu de een is sneller dan de ander.
                          Hoe ging ze vlucht was het echt vliegen of meer een val/daling?
                          waar heb je hem nu op/in dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denisedenise1 Bekijk Berichten
                            Kortwieken mag ook pas als hij volledig in zijn veren zit dit ivm met zijn pennen die goed moeten doorgroeien.
                            Je zegt je heb geen kooi dan vraag ik mij af hoe je hem op stok leert?
                            want volgens mij is met een kooi dat het beste te leren althans bij ons wel.
                            Ja dat word rap een kooi kopen haha en raam dicht houden.
                            Ik zou het even aankijken wat hij doet ja ze gaan leren natuurlijk nu de een is sneller dan de ander.
                            Hoe ging ze vlucht was het echt vliegen of meer een val/daling?
                            waar heb je hem nu op/in dan?
                            hahaha ik heb weer lekker gereageerd zie ik verkeerd gelezen hihi sorry.
                            Wij hebben raamfolie geplakt want ze vliegen er wel heen ze zien het glas niet is ons 2x gebeurd hebben we raamfolie gehaald.
                            Waar heb u de vogel vandaan als ik vragen mag.
                            En waar komt u zelf vandaan wij uit Almere ons ara heet Spikey die van u?

Comment

leer je vogel de ramen kennen.
                              ga er elke dag voor staan, als het nog dag is buiten. zodat hij kan zien en voelen wat een raam is en begrlijpen dat je er niet door kan.
                              tik tegen het raam, laat hem met zn snavel voelen aan het raam.
                              Ik heb hier in de woonkamer een raam van 2m op 3m, en alhoewel mijn beide ara's vliegen, vliegen ze nooit tegen het raam. Ook niet als ik buiten sta aan de andere kant. Wel landen ze dan op de grond voor het raam.

Dat een jonge ara wat onhandig is de eerste weken is normaal, ze moeten nog leren vliegen. Net zoals een kind dat de eerste stappen zet, is het met vallen en opstaan (en ja, ook ontdekken dat door een glazen deur lopen niet kan...)
                              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                              Papegaaienpsychologie:
                              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X