Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn blauwgele ara is bang van water

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• mijn blauwgele ara is bang van water

mijn blauwgele ara is bang van water wat moet ik doen om deze er aan gewoon te leren worden.
    heb hem al geprobeerd onder de douche en ook met een plantensproeier maar als hij deze al ziet word ie wild.
    toen heb ik een groot bad gekocht maar hier wilt ie ook niet in.
    zelfs als ik men handen nat maak en hem zo wat besprenkel gaat ie raar doen met wat geluid erbij.
    en hoe warm moet het water zijn weet wel dat het lauw moet zijn maar ja wat is lauw water???
    is dat water warmte waar wij de mens ons mee douchen of wat kouder enz...
    alvast bedankt.

bang, angst voor iets wat ie niet kent. Je kunt hem mee naar de douche ruimte nemen, hem op een stoel of stok zetten en zelf heel uitbundig oner de douche gaan staan. Hij wordt dan in ieder geval vochtig van de dampen en enthousiast van jou.
    Doe dit iedere keer, maar wel in de ochtend he.
    Op een bepaald moment zet je de stok/ zit/ stoel dichterbij en wordt ie nat. Volgende keer gewoon op je hand houden en opnieuw overdreven leuk doen en hem onder de straal houden.
    Temperatuur niet te warm, dus geen 38 gr maar iets van 35 en dan kijken wat hij lekker vind. Pas op met tocht als ie nat is. Niet droog föhnen, gevaar van verbranding.
    In een handdoek draaien en knuffelen.

Comment

klopt

maar alles waar water bij te pas komt is ie weg.

Comment

ja je zult hem toch moeten overhalen door hem in de badkamer te zetten. Doe dit niet overhaast. misschien ben je hier wel maanden mee bezig.

Volhouden en niet af laten weten, dan neemt ie een loopje met je.
        Vertrouwd maken met water, het liefst natuurlijk in de badkamer, met de deur dicht.
        Je hoeft natuurlijk niet zelf altijd onder de douche gaan staan, ook om je tanden te poetsen moet je wel eens in de badkamer zijn, neem hem dan mee, deur dicht.

Misschien dat het van de zomer beter gaat als je hem buiten hebt staan.

Comment

ok zal dat eens proberen
          alvast bedankt

Comment

Mijn ara is ook niet gek van water.
            Als je de plantenspuit of haar zo onder de douche zet wordt ze gek en maakt ze een bang geluid en duikt weg.
            Zodra ik zelf ga douchen en de deur staat open komt ze zelf van haar boom en komt dan naar de douche en probeert dan omhoog te komen.
            Dan zet ik haar neer op haar douchestok en gaat dan hele verhalen vertellen en fluiten en wordt dus wel nat.
            Bij mijn vriend gaat ze op zijn arm zitten en zit dan wel in de straal.
            Wij fohnen haar wel maar dan met de middelste stand.
            als we in de morgen douchen dan wordt ze niet gefohnd. s'avonds met natte veren slapen is toch ook niet goed?
            Ik zou zeggen probeer gewoon zo neem je ara lekker bij je en forceer niks.
            En koop eventueel zo'n douchestok. Is echt super handig.

Comment

Hee wat handig!
              Ik heb dan zelf geen ara, maar wel hele goede tips om je gaai aan water te laten wennen!
              Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
              Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

Comment

Meeco heeft ook een hekel aan water...hij haat de plantenspuit...
                Af en toe is het toch nodig voor de frisheid...
                sigpic

Comment

welke tips zijn dit want het is echt een opdracht om deze te wassen
                  mvg

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X