Oorspronkelijk geplaatst door MartijnBlauwgeelara
Bekijk Berichten
Ze moeten elke dag aandacht, opvoeding, training en zonlicht hebben. En dan heb ik nog geeneens over hoeveel tijd al het schoonmaken wel niet kost!
Het is hier krappe boel in mijn slaapkamer met 2 papegaaienbomen, speelplekken, kooien en nachtbenches. Vrienden komen hier niet langs ivm ruimte gebrek. Alleen goede vriendinnen die niets vies van vogels zijn komen langs. Gelukkig heb ik ook een vriendin met een pony. Dan gaat zij paardrijden terwijl ik meefiets met de Grijze roodstaarten op mijn stuur. Maar ga ik uit of heb een feestje dan moet ik de volgende ochtend gewoon weer thuis zijn om voor de beestjes te zorgen. Kater of geen kater ik sta voor ze klaar
Soms maken ze veel lawaai als ik hoofdpijn heb of moet leren. Ze kosten ook ontzettend veel geld! 4 vogels testen en de va is niet goedkoop. Ook pellets zijn niet goedkoop en alles moet biologisch zijn. Ik werk 3 avonden per week.
Maarja, het hoort er allemaal bij he
Het zijn geweldige dieren en ik heb veel lol met ze. Ben vrijwilliger bij een stichting waar ik een demonstratie geef bij de workshops. Ik heb ze allemaal kunstjes geleerd namelijk. Ook gaan we vaak opstap met de stichting of bezoek ik familie en ga ik met de trein. Mijn vogels zijn alles gewend en vinden het heerlijk om mee te gaan. Ik kan me niet meer voorstellen dat er vogels zijn die nooit naar buiten gaan. Of zelfs nooit uit hun kooi gaan!
Als ik jou was zou ik met een kleinere soort vogel beginnen. Gewoon om het feit dat je niet weet hoe de toekomst eruit ziet. Fijn dat je bij huis kan studeren, maar hoe zit het daarna? Je kan met een ara moeilijk in een huurhuis en meteen na je studie een huis kopen gaat ook niet. Maar je kan de gok natuurlijk ook gewoon wagen want het hoeft niet fout te gaan. Maar dan nog zijn ara's erg groot..
Hier staan foto's van mijn vogels
https://www.papegaaienforum.nl/grijze...jn-kippen.html
Comment