Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd aub reageren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnBlauwgeelara Bekijk Berichten
    heey davi

leuk dat je reageert.
    Als ik mag vragen hoe ervaar jij het om vooral de papegaaien te verzorgen en aandacht te geven en school en vrienden enz.

Gr, Martijn
    Ze kosten veel tijd om bezig te worden gehouden.
    Ze moeten elke dag aandacht, opvoeding, training en zonlicht hebben. En dan heb ik nog geeneens over hoeveel tijd al het schoonmaken wel niet kost!
    Het is hier krappe boel in mijn slaapkamer met 2 papegaaienbomen, speelplekken, kooien en nachtbenches. Vrienden komen hier niet langs ivm ruimte gebrek. Alleen goede vriendinnen die niets vies van vogels zijn komen langs. Gelukkig heb ik ook een vriendin met een pony. Dan gaat zij paardrijden terwijl ik meefiets met de Grijze roodstaarten op mijn stuur. Maar ga ik uit of heb een feestje dan moet ik de volgende ochtend gewoon weer thuis zijn om voor de beestjes te zorgen. Kater of geen kater ik sta voor ze klaar
    Soms maken ze veel lawaai als ik hoofdpijn heb of moet leren. Ze kosten ook ontzettend veel geld! 4 vogels testen en de va is niet goedkoop. Ook pellets zijn niet goedkoop en alles moet biologisch zijn. Ik werk 3 avonden per week.
    Maarja, het hoort er allemaal bij he
    Het zijn geweldige dieren en ik heb veel lol met ze. Ben vrijwilliger bij een stichting waar ik een demonstratie geef bij de workshops. Ik heb ze allemaal kunstjes geleerd namelijk. Ook gaan we vaak opstap met de stichting of bezoek ik familie en ga ik met de trein. Mijn vogels zijn alles gewend en vinden het heerlijk om mee te gaan. Ik kan me niet meer voorstellen dat er vogels zijn die nooit naar buiten gaan. Of zelfs nooit uit hun kooi gaan!

Als ik jou was zou ik met een kleinere soort vogel beginnen. Gewoon om het feit dat je niet weet hoe de toekomst eruit ziet. Fijn dat je bij huis kan studeren, maar hoe zit het daarna? Je kan met een ara moeilijk in een huurhuis en meteen na je studie een huis kopen gaat ook niet. Maar je kan de gok natuurlijk ook gewoon wagen want het hoeft niet fout te gaan. Maar dan nog zijn ara's erg groot..

Hier staan foto's van mijn vogels

https://www.papegaaienforum.nl/grijze...jn-kippen.html
    Chipie Dorus Koekie Marley

Comment

Hi Davi,

Alleen maar lof voor je respect, realistisch beschreven, kost tijd, kost geld, kost inzet enz. en dat voor een heel lange tijd, ik heb destijds de foto's gemist blijkbaar wat een prachtige foto's van de papegaaien.

Groetjes Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
        Hi Davi,

Alleen maar lof voor je respect, realistisch beschreven, kost tijd, kost geld, kost inzet enz. en dat voor een heel lange tijd, ik heb destijds de foto's gemist blijkbaar wat een prachtige foto's van de papegaaien.

Groetjes Julia
        Dankjewel Ik ben ook heel trots op mijn drolletjes.
        De meeste mensen (vooral leeftijdsgenoten) vinden het maar raar
        Tja, ik heb gewoon een vreemde hobby

Comment

heey davi

Als ik mag vragen hoe zijn grijzeroodstaartpapegaaien dan kwa gedrag enz zijn ze makkelijker tam te krijgen.
          en hoeveel betaal je ongeveer voor een baby grijzeroodstaart

gr, martijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnBlauwgeelara Bekijk Berichten
            heey davi

Als ik mag vragen hoe zijn grijzeroodstaartpapegaaien dan kwa gedrag enz zijn ze makkelijker tam te krijgen.
            en hoeveel betaal je ongeveer voor een baby grijzeroodstaart

gr, martijn
            Grijze roodstaarten zijn over het algemeen op het begin wat gesloten. Maar als je ze eenmaal kent zijn het geweldige papegaaien en gaan voor je door het vuur. Ik denk dat alle papegaaien even makkelijk tam te krijgen zijn. Natuurlijk zijn er wel verschillen met een Neophema soort en een ara maar niet echt met een grijze en een ara denk ik. De ara's die ik ken zijn heel tam en lief, maar ik denk dat mijn grijsjes wel makkelijker zijn met aanrakingen. Op hun rug leggen enzo Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ze veel aandacht geef en ze me goed vertrouwen. Ik vind de grootte van een grijsje ook makkelijker. Ik neem mijn vogels wel eens mee winkelen met mijn vriendinnen. Als ik een ara had zou ik dat niet zo snel doen. Een ara op een pashokje valt wel heel erg op
            En ik ga je niet vertellen hoeveel een BABY grijsje kost!
            Waarom een baby papegaai nemen als er zoveel zijn zonder huis? Wil je die niet helpen?
            Ik heb mijn Timneh van marktplaats. Hartstikke aardige mensen. Koekie was net 1 jaar toen ik haar kocht. Kreeg er een kooi bij, heb haar getest op ziektes en alles is in orde. Dorus , de congo grijze roodstaart, heb ik van Stichting Vrolijke Papegaai geadopteerd. Hij was getest en al en helemaal niet duur. Hij was 8 jaar. Nu is hij 9 en hij heeft nog veel geleerd bij mij. Dat is het mooie aan papegaaien. Op iedere leeftijd kunnen ze nog leren. Natuurlijk de een sneller dan de ander maar in feite is alles mogelijk met een papegaai. En eigenlijk is 8 jaar helemaal niet oud. Als ik (ook!) grijs en bejaard ben heb ik Koekie&Dorus waarschijnlijk nog

Comment

oke, dat klonk erg kinderachtig dat over baby papegaaien
              Maar voor mij is dat hetzelfde als mij vragen waar je plofkip kan kopen
              Je moet vooral de papegaai nemen die jij wilt. Als je er maar goed over na denkt. Je zit er lang aan vast...

Comment

Wij zijn van mening dat grote, niet relevant is, in de zorg die je, als het goed is, gaat en blijft leveren.
                Karakter kan per soort wat verschillen uiteraard, maar als je het goed wil doen, is tijdsinvestering in hobby geen issue.
                Wij hebben een sterke afwijking naar groot kennelijk, dat zie je terug in keuze auto, motor, hond en vogel, maar in de laatste twee gevallen, het is niet gelijk moeilijker, maar als je in de fout gaat als "baasje" zijn echter de consequenties wel groter.
                Ik bedoel, als je als klein schoot hondje, iemand in zn broek hangt, lacht men het met een beetje mazzel weg, als die van ons, met 86 kilo dat doet, heb ik een groot probleem.
                Zo ook, met onze groenvleugel, die heeft ook een aardige Bite, niet wat je wil en ja, dat probeert een opgroeiende ara, ik denk, elk soort, de een wat minder misschien, maar dat gebeurt.
                Het succes, hangt van jou af, hoe consequent je bent en blijft, wat hij ook in zijn bol haalt, lees je in, bereid je voor, moeilijker als een parkiet hoeft het niet te zijn, maar de consequenties zijn zeker groter.
                Als ik onze ara vergelijk met de kakatoe, is de laatste veel moeilijker, ondanks dat hij veel kleiner is.

Note: ik zeg niet dat een vogel een hond is, dit is echt another ballgame.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X