Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freeflight trainen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Freeflight trainen

Onze blauw gele Ara is 10 maanden. We hebben hem vanaf januari. Toen we hem ophaalden is hij gewiekt.

Onze blue gaat vaak mee op pad. Ijsje eten, wandelen met de hond, met de auto naar de dierenwinkel, in de tuin, alles vindt hij leuk. Hij zit altijd altijd los. Geen tuigje, geen kettinkje of iets dergelijks. Hij blijft altijd netjes bij me zitten. Hij kan wel een heel klein stukje vliegen maar hij doet dat buiten gewoon nooit. Binnen wel.

Hij is nu flink in de rui dus hij zal binnenkort steeds verder kunnen vliegen. Ik zou heel graag freeflight training willen gaan doen, maar ik ben bang dat hij dan niet meer bij me blijft zitten als we buiten zijb, wat hij nu wel doet.

Of is dat bij me blijven zo wie zo over als hij grotere afstanden kan vliegen?
    Heeft freeflight trainen hier invloed op?

Ik wil het doen omdat ik heel graag met hem wil fietsen. Dat hij dan met je mee vliegt als hij wil. Is dat wel te trainen?

Toen we hem ophaalden is hij gewiekt.
    Erg jammer dat dit gebeurt is,mijn eigen ervaring is dat de vogel zodra veren weer hersteld zijn en vogel lekker gaat vliegen het landen een groot probleem is. Heeft hier wel wat bloempotten gekost. Ook zag ik ooit een trainingsfilm van Belgische liefhebber in een parkeer garage met 2 vogels waarvan de 1 wel ooit gewiekt( BL GL dacht ik) was geweest en de andere( GR VL ) niet en de gewiekte vogel vloog samen met de ander mooi in de ruimte maar het landen was een ramp en de vogel liet zich op gegeven moment dan ook maar zo vallen.

Geen tuigje, geen kettinkje of iets dergelijks.
    Ik zou de vogel toch maar snel laten wennen aan een tuigje altijd eg handig in het begin van freeflight. het gebruik van een ketting is wettelijk verboden.

Hij kan wel een heel klein stukje vliegen maar hij doet dat buiten gewoon nooit. Binnen wel.
    Beter is om te zeggen hij heeft het gelukkig buiten nog niet gedaan, want als die al korte stukjes kan vliegen zoals je zegt dan komt er een moment dat die buiten wel zal doen en indien die dan de wind goed onder de vleugels krijgt en ergens van schrikt kon je nog wel een naar op de koffie komen en vliegt ze ver weg. En dan?

Ik zou heel graag freeflight training willen gaan doen, maar ik ben bang dat hij dan niet meer bij me blijft zitten als we buiten zijb, wat hij nu wel doet.
    Dat is op zich niet zo vreemd dat die nu bij je blijft zoveel anders kan die niet en wegvluchten(vliegen) kan die niet dus u is een veilige plek waar die niet weg wil.

Of is dat bij me blijven zo wie zo over als hij grotere afstanden kan vliegen?
    Indien de vogel kan vliegen kan deze dus ook de keus maken waar die wil gaan zitten en of u dat altijd op momenten dat u wil dat ook zo is denk ik niet.

Ik wil het doen omdat ik heel graag met hem wil fietsen. Dat hij dan met je mee vliegt als hij wil. Is dat wel te trainen?
    Het geen u wil is ook super om te doen en mee te maken en is zeer zeker te trainen.

Enkele tips/opmerking die ik u mee wil geven.
    1. zorg dat u de vogel onder commando heeft en zeer zeker de recall zonder goede recall zou ik niet buiten vliegen.
    2. oefen binnen zoveel mogelijk situaties, door deuropeningen vliegen, blind roepen, om de hoek laten vliegen enkel en dubbel
    3. ga binnen op diverse locaties vliegen voor het vertrouwen van de vogel en ook u zelf
    4. bedenk wel dat u een vogel heeft die ook eigen wil kan en mag hebben het is geen pluche die je alle kanten kan opvouwen
    5. geef de vogel nu net zoveel aandacht als dat u over 10 jaar ook zou doen, met andere woorden zou u dan ook hele dag bezig zijn met de vogel, veel problemen ontstaan omdat vogel in het beging enorm veel aandacht krijgt van alle huisgenoten en zodra het nieuwtje er af is gaat men weer over tot orde van de dag en krijgt vogel minder aandacht die deze aandacht weer zal opeisen op welke manier dan ook bijten,meubel knagen,schreeuwen of ander vervelend gedrag.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Dank voor de uitgebreide reactie. We hebben een lange weg te gaan lees ik, maar wel ontzettend leuk!

Ik ga toch een tuigje aanschaffen voor de zekerheid. Ben toch ook altijd een beetje bang dat hij een keer schrikt, en wat dan...
      En van het idee dat jij door de wind wordt meegenomen krijg ik het spontaan benauwd. Hij is natuurlijk gewiekt en dus niet echt gewend om te vliegen en niet sterk. Kan dus maar zo gebeuren.

We gaan stap voor stap en we beginnen lekker veilig thuis.

Comment

Hallo Esther,

Oorspronkelijk geplaatst door Esther76 Bekijk Berichten
        Ik zou heel graag freeflight training willen gaan doen,
        Dat is natuurlijk fantastisch voor de vogel. Ik heb nog geen blauwgele ara, maar die mogelijkheid trok mij over de streep. In Werkendam vliegen diverse kromsnavels de hele dag boven het dorp (ik was er in januari) en komen 's-avonds weer thuis. Ik weet ook van mensen (zoek maar eens op het internet) die ergens met hun ara in het open veld gaan vliegen. UIteraard biedt 'freeflight' vogels veel meer dan vogels die slechts in huis blijven.

maar ik ben bang dat hij dan niet meer bij me blijft zitten als we buiten zijn, wat hij nu wel doet.
        Dat hoeft toch ook niet permanent? Een Ara is best te trainen om naar je toe te komen. In Werkendam kwamen de vogels die de lokroep van de eigenaar hoorden, ook vrij snel daar op af. Kijk eens bij http://www.koppiekrauw.com/Trainen/t...freeflight.htm waar je uitvoerige informatie kunt vinden.
        Ik wens je alvast veel plezier en succes.

Comment

Dank je wel voor de link. Heel nuttig info. Ik weet nu hoe te beginnen.

Comment

Er is in Nederland een Freeflight academy volgens mij zitten ze in Strijen Zuid Holland.

Je zou eens op die website kunnen kijken. Daar worden ook cursussen en privé les gegeven.

Op You Tube is ook veel te vinden onder andere bij Birdtricks.com en Parrot Wizard. Succes!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X