Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

knippen van nagels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• knippen van nagels

Hoi aan jullie allen
    ik ben de gelukige beziter van 3 blauw gele ara's en één groenvleugel ara dan nog één blauwe voorhoofd amazone met de vogels gaat alles prima doch nu heb ik een ander problempje dagelijks krijgen ze verse takken om te bijten en tevens als zitstok te gebruiken op die manier varanderd hun hok dagelijks van indeling doch hun nagels slijten niet genoeg af en zijn op deze moment te lang nu wil ik deze knippen, daar zij alle zwarte nagels hebben zij je niet totv waar het bloed adertje zit is er nu een bepaalde lengte of een manier om ze te knippen op een juiste lengte.
    ik leg wel een soldeerbout klaar mocht het te ver zijn, doch wil gebruik hiervan zeker vermijden.
    dank bij voorbaat
    groetjes iwan

Hoi,
    Helaas weet ik weinig van Ara's, maar zijn er geen schuurpapiertjes voor in de handel, die een paar dagen meegaan om een zitstok?
    Of ander ruw speelgoed, of een leuke ruwe baksteen?

Afhankelijk van hoe tam een vogel is, kun je misschien de nagels vijlen. Bijvoorbeeld met van die kartonnen (schuurpapier) nagelvijltjes van de hema, daar kun je ze niet mee verwonden.
    Maak het leuk voor ze, veel aandacht en zo.
    Heel wat huisdieren vonden het ooit eng, maar kwamen later zelf voor een manicure
    Succes!
    Groetjes
    Fran
    Twitteren is voor vogeltjes
    Maar voeg ons rustig toe op je Hyves, http://franniearnold.hyves.nl

Comment

IK gebruik zelf een elektrische pedicure set.
      Erg handig als je iets te ver komt, want door het hoge toerental schroei je het adertje meteen dicht. Er zit een beschermde kop op dus er kunnen niet makkelijk ongelukjes plaats vinden.
      PHOENIX KAREL

Comment

Zorg ervoor dat de schuurstokken de hoogste zijn in de kooi of voliere. Dan gaan ze er vaker op zitten.

Als je de nagels gaat knippen, hou dan wat bloem in de buurt, in een schaaltje. Als je toevallig te ver knipt, duw de teen dan meteen in de bloem. de bloem zal samenklitten rond het wondje en zo sneller stelpen. Zelf probeer ik knippen te vermijden, natuurlijk afslijten is minder stressvol voor de vogels, en dan heb je ook minder risico op bloed.

Schuurpapier is minder geschikt omdat ze dat kunnen lostrekken. Ik gebruik altijd die stenen stokken. Je kan er ook schommels van maken, zodat ze ook nog leuk worden voor de vogels om er op te spelen.
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Wij hebben sinds oktober vorig jaar een blauwgele ara.
          Haar nagels waren ook vlijmscherp, het leken wel naalden.
          Mijn hele arm zat onder de krabben.

Toen hebben wij een slijtsteen gekocht waar ze op kan zitten, daar hebben wij speelgoed boven gehangen.
          Gelukkig zit ze daar iedere dag wel een tijdje op.

Nu hebben we geen krabben meer op de armen.
          Perfect.
          Bijgevoegde Bestanden
          Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

die slijtsteen hebben wij ook doch ze zitten in een hok van 9x3x3m bijgevolg hebben ze heel wat plaatsen waar ze kunnen zitten en spijtig genoeg is het te weinig op de slijtsteen de vogels zijn ook al heel wat ouder ouste is 9 en de jongste is 6 jaar dit is nu de eerste maal dat de nagels te lang zijn geworden
            zeker dank voor de reacties
            iwan

Comment

Ik heb voor onze ara´s ook een slijtstok. Via lorre en co heb ik er 1 van ruim een meter lang kunnen halen. Deze heb ik op de plek gehangen van een stok waar ze normaal altijd op sliepen. Ze slapen nu dus op de slijtstok waardoor ze er een ruim gedeelte van een dag toch opzitten.
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X