Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp en tips gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hulp en tips gevraagd

hallo
    sinds een kort tijd zocht ik een grootparkiet koppel
    nu heb ik een koppel zonparkieten gevonden op marktplaats van 2010 geringd en met sexbewijs...
    ik heb voliere van 2,5 hoog 3 breed 2 lang
    mijn vraag is
    is de voliere groot genoeg voor een koppel en zijn ze makkelijk vogels of heel moeilijk ??
    wat kan ik nog meer doen ??

of toch een ander soort zoeken ??

alvast bedankt

Geen idee of het groot genoeg is. Zonparkieten zijn wel herrieschoppers, vooral in broedtijd. Bedenk dit dus goed ivm overlast voor eventuele buren.

Comment

ik heb vroeger ook groot parkieten gehad mijn buren hebben geen last denk ik
      wat kan ik nog meer doen voor zonparkieten ?
      ik ga straks wilgtaken halen
      ik wil voliere eerst klaarmaken voor dat ik de koppel haalt
      iemand nog tips ??

Comment

Je voliere is groot genoeg voor een koppel zonnen. Zorg wel dat je een geïsoleerd binnenverblijf hebt met mogelijkheid tot verwarmen voor de winterperiode! Ik weet niet of er bij de koop van het koppel een nestkast zit, anders moet je zorgen dat je die erin hebt hangen voor je het koppel aanschaft. Zonparkieten slapen namelijk in de nestkast en gebruiken deze ook voor de broed.
        Het zijn geweldige mooie vogels maar kunnen inderdaad luidruchtig zijn, dus woon je in een buurt dan moet je wel makkelijke buren hebben anders kan je wel eens problemen krijgen door lawaai overlast!
        Ikzelf heb sinds oktober '12 een jong koppel van 2011, ze zijn al een aantal weken met enige regelmaat zéér luidruchtig en dit lijkt inderdaad met de broedstemming te maken te hebben want ik heb de man al meerdere keren het vrouwtje zien voeren en ook enige paringsmogelijkheden waargenomen. Het paren schijnt meestal in de nestkast plaats te vinden, maar ik zie bij enige regelmaat pogingen in de voliere (nestkast heb ik in het binnenverblijf hangen) en dat is best leuk om te zien hoe ze met de buiken tegen elkaar aan het draaien zijn en opzoek zijn naar de juiste pose!!!!
        Ik check om de 2,3 dagen de nestkast en dat ziet er telkens anders uit, maar voor alsnog geen eitjes. We wachten rustig af want vanaf 2 jaar zijn ze pas geslachtsrijp.
        Veel succes met deze enorme mooie vogels.
        Groet Harry

Comment

Dankjewel voor de reactie...
          De broedblok is ook bij gekregen heb ik al gehangen. zijn inderdaad heel mooi vogels....
          Ik heb op dit moment wilgentaken,water,voer en blok in mijn voliere wat kan ik nog meer bij doen ???
          Alvast bedankt

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X