Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een grote verandering en een hulp vraag!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Een grote verandering en een hulp vraag!!!

hallo, daar was ik weer.
    Ondertussen is er heel veel veranderd in de thuis situatie, na 5 jaar relatie waarvan 1 jaar samenwonen is mijn relatie verbroken.
    Djemo heb ik meegenomen omdat hij ook van mij is, tevens had ik ook een betere band met hem, de laatste keer dat mijn ex vriend hier was keek Djemo niet om naar hem.

Nu woon ik tijdelijk bij mijn ouders en ga 15 juli verhuizen naar een kleine bovenwoning.
    Nu zijn die huizen vrij oud en gehorig, en djemo kan zich goed laten horen, en mijn hart zou breken als ik hem weg moet doen.

Is het verstandig om een ander gaaitje aan te schaffen zodat hij minder gaat schreeuwen, zo ja wat voor gaaitje is dan het verstandigst.
    Ik zie vaak dat bonte boertjes goed samen gaat met een caique.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

groetjes kim

ik zou eerst een afwachten hoe de buren reageren misschien hebben hun wel een hond die de hele dag blaft. Hebben we soms hier ook en dat is ook lastig. Dus wellicht zijn ze tolerant en vinden alleen maar leuk een nieuwe buurtbewoner. Is toch apart een kromsnalel zie je niet zo heel vaak.

gr betina

Comment

Hallo,

Bij een kennis van mij van het ook vrij gehoorig. Maar goede isolatie heeft het allemaal een stuk minder gemaakt.

Suc6

Comment

Ik zou het eerst proberen alleen met hem.
        Ik had eerst alleen een grijsje en dacht voor de gezelligheid ook een Poicephalus erbij te nemen.
        Echter is dit heel anders uitgepakt, mijn grijsje was altijd vrij stil op normale gaaien geluiden na... Sinds ik mijn Freddy jardine heb genomen zit ik in de herrie. Freddy hoor je echt nog een straat verder en gaat soms uren door.. en mijn grijsje gaat tegenwoordig mee zitten doen. DUs als Je caique nu afentoe van zich laat horen is dat vast niet zon ramp..

Wat ik probeer te zeggen, als je een 2de erbij neemt heb je net zoals ik de kans dat ze met zijn 2en vaak samen gaan zitten gillen..
        En dat is echt geen pretje heb ook al de gaaien kamer extra geisoleerd en alles maar heeft geen zin.
        Nou heb ik misschien geluk dat ik aan een kinderspeelplein woon en dus al vaak veel herrie buiten te horen is en ze minder opvallen.

Sucses met je keuze..
        Last edited by Showtime; 01-07-11, 16:47.
        Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
        sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

bedankt voor de reacties,

Sorry voor mijn late reactie, maar ben heel druk met vanalles te regelen. Komt echt heel veel bij kijken.
          Ik ga het eerst wel aankijken, en ik hoop eigenlijk toch op een gegeven moment een vriendje erbij te nemen maar dat komt vanzelf.

Hij schreeuwt nu we bij me ouders zijn wel meer, maar hier mag hij er ook bijna niet uit. En mijn kleine broertje is vrij druk, dat wordt allemaal wel anders.
          De hond zit ook vaak op zijn nek (al plaagt hij de hond ook) Voor de hond is het ook niet prettig dat hij schreeuwt zij is er soort bang van.

Maar binnen 3 weken hoop ik in me huisje te zitten dan is het weer rustig en voor beiden is dat ook beter

Comment

Zo het is zo ver, sinds afgelopen vrijdag verhuist

Afgelopen vrijdag was het zo ver na twee weken hard klussen kon ik gaan verhuizen.Djemo gedraagt zich sindsdien als een voorbeeld vogel.Hij schreeuwt amper en brabbeld veel meer. Hij is zelfs stiller dan toen bij me ex vriend.Morgen is de eerste dag alleen, want dan moet ik naar kantoor, maar me moeder komt in de middag kijken hoe het gaat. hij slaap snachts zeer goed en is In de ochtend ook niet vroeg wakker. Ik merk gelijk dat zijn humeur echt stukken beter is doordat hij genoeg slaap krijgt.Bij me ouders was het altijd druk, me pa altijd rond 7 uur op en ma gaat altijd rond 2 uur snachts naar bed. Er liep een hondje rond die geobsedeerd was van hem en me broertje die vrij druk is. Djemo (en ik ) is helemaal aan het bijkomen.Er was nog wel een klein incidentje voor de verhuizing, hij kan op een of andere manier de vriend van me zus niet uitstaan en hij viel hem met regelmaat aan. Ging zelfs zo ver dat hij hem aanvloog, heb het direct gestraft want dat moeten we niet hebben. Hij wist dondersgoed dat ie fout zat want hij begon mij na te brabbelen. Maar nu komt vaak een vriend op bezoek en daar doet ie echt lief tegen. Hij komt zelfs vaker naar hem toe dan toen bij me ex. Misschien voelt ie dat ik mij ontzettend op me gemak voel bij die vriend.Nou dat was de update

Comment

Heel veel plezier op jullie nieuwe plek!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X