Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De R zit weer in de maand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De R zit weer in de maand

Bodhi komt bijna dagelijks wel een uurtje buiten (als het goed weer is tenminste). Maar nu worden de dagen alweer korter en het weer wordt wat guur, dus het dagelijks naar buiten gaan zal snel minder worden.
    Hij krijgt een zeer uitgebreid menu van groente/fruit, gekookte pasta, papegaaienvoer, eivoer met stihodru honing, gewelde en gekiemde zaden en af en toe een noot. Is het verstandig om hem in de wintermaanden dan toch vitaminedruppels bij te geven?

Groetjes,
    Miranda en Bodhi

Hoi Miranda

Ik neem aan dat juist de winter meer vitaminen nodig zijn.
    Mocht het niet kloppen reageerd er wel iemand anders hoor
    Liefs Trixie en

Comment

Hoi,

Dat was mijn idee ook. Maar met vitamine kun je ook fouten maken (teveel), vandaar mijn vraag. Ik ben ondertussen wel gestart met het geven van multivitamine, maar dan wel in de laagste dosering.

Gr.
      Miranda

Comment

Het enige verschil tussen de zomer en de winter is dat in de winter minder vitamine D aangemaakt kan worden.
        Alle andere vitamines zitten in de voeding zitten er nog steeds in, dus vitamines bijgeven in de winter is zinloos.

Wel kan je een UV lamp plaatsen die enkele uren per dag wat UV straling geeft, waardoor de vogels vitamine D terug kunnen aanmaken.
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

ben wel heel benieuwd welke vitamens jullie dan extra bijgeven?? en waar kopen jullie die?

gr betina

Comment

Zover ik het weet heeft elke vogel vitamine A nodig, maar die kunnen ze zelf niet aanmaken,
            in het wild vinden ze de juiste grondstoffen wel waar ze het uit kunnen halen maar in gevangenschap kan dat natuurlijk niet,
            je kan bij de dierenspeciaalzaak altijd vitamine druppels voor door het voer heen komen waar vitamine A in zit.
            Chips , Woody

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X