Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby witbuik caique

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

en toch ben ik van mening dat je het grootbrengen moet overlaten aan de ouder vogels, want, van hun leren ze hoe ze hun verenpak moeten recht leggen. van hun leren ze hoe een zaadje gepeld moet worden, etc. en last but not least, van hun leren ze zich als een papegaai of parkiet te gedragen. neem ze bij dit alles dagelijks samen met een van de ouder vogels 1 of 2 x een keer in de hand en naar gelang ze ouder worden vaker en langer en je vogels worden net zo tam als welk ander vogeltje dan ook, maar wel met het verschil dat ze alles van hun ouders geleerd hebben en zonder de kans dat je ze laat stikken of hun krop verbrand met dat eeuwige pappen en het vaak voorkomende pappen en nathouden nadat ze gedragsproblemen hebben gekregen als ze ouder worden.

maar goed, dat is natuurlijk maar mijn mening ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan77 Bekijk Berichten
      en toch ben ik van mening dat je het grootbrengen moet overlaten aan de ouder vogels, want, van hun leren ze hoe ze hun verenpak moeten recht leggen. van hun leren ze hoe een zaadje gepeld moet worden, etc. en last but not least, van hun leren ze zich als een papegaai of parkiet te gedragen.
      De eerste twee voorbeelden die je opsomt, zijn dingen die ze instinctief weten.
      Net zoals vliegen bv.
      Je hoort het genoeg van mensen die een klein vogeltje,dat in de natuur uit het nest gevallen is, willen groot brengen.
      En het willen leren vliegen door met hun armen te zwaaien.
      Als het vogeltje dan vliegt zijn ze dolgelukkig.
      Dan denk ik: je moest eens weten...

Het derde: inderdaad als je wil dat een vogel zich als een vogel gedraagt, dan is handopfok geen goed idee.
      Als ze zo klein zijn kan je het karakter nog goed "kneden". Zo hebben handopfokvogels zelden bang van iets nieuws.
      Simpelweg omdat ze nooit bang hebben leren zijn van onbekende dingen.

En dat is mijn mening .

@Topicstarter
      Het krijsen kan gewoon om aandacht zijn, of gewoon omdat ze honger hebben (ze weten als ze je zien dat ze eten krijgen).
      Babyvogels hebben nl. altijd honger, maar dat wil nog niet zeggen dat je ze continu moet pap geven.
      Of je kan gewoon een schreeuwer hebben natuurlijk, maar dat raak je wel gewoon.
      Het is net als je naast een spoorlijn woont, in het begin is dat ook even wennen, maar nadien hoor je het niet meer.
      Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
      -Je suis Charlie-

Comment

bewezen is ook dat de meeste vogels met gedragsproblemen voortijdig uit het nest zin gehaald voor spuitvoeding...hoe verklaar je dat dan?
        weet je ook dat vogels die gevoerd worden door hun ouders extra stofjes mee krijgen net zoals een baby bij zijn moeder zoogt voor meer en betere weerstand?

Comment

bewezen is ook dat de meeste vogels met gedragsproblemen voortijdig uit het nest zin gehaald voor spuitvoeding...hoe verklaar je dat dan?
          Hangt er vanaf wat je met problemen bedoelt, want er is geen probleem tot men vindt dat iets een probleem is.

weet je ook dat vogels die gevoerd worden door hun ouders extra stofjes mee krijgen net zoals een baby bij zijn moeder zoogt voor meer en betere weerstand?
          Ja dat weet ik, maar een groot deel van die stofjes zitten ook in de pap.
          Ik wil zeker niet betwisten dat gezonde vogels die bij de ouders weg gehaald zijn, een zwakker immuunsysteem hebben dan andere gezonde vogels die door de ouders zijn groot gebracht.
          Maar slecht is het immuunsysteem van handopfokvogels nu ook weer niet.
          Het kan natuurlijk ook dat de ouders hun jongen verwaarlozen, en dan zijn ze natuurlijk beter af bij de mens.
          Last edited by arnevw; 28-01-14, 19:55.
          Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
          -Je suis Charlie-

Comment

die bewuste stofjes zitten dus echt niet in pap hoor, je kunt een hoop synthetisch namaken, maar dat waar het om draait zit er gewoon niet in, dat is het zelfde als fomula voor kinderen of borstvoeding, dat is een wereld van verschil.
            maar, om gewoon de discussie te eindigen, hou vooral vast aan het pappen met spuitjes en de risico's van dien want dat is de enigste volledige reden om super tamme jongen te krijgen .......

ik hou het wel gewoon bij volledige opvoeding door de ouders en de super tamme en vooral gezonde vogeltjes die ik dan krijg.

Comment

Helemaal mee eens Stefan77,

Ik vraag mij alleen af uit interesse hoe het met de topicstarter en icarus gaat, ik hoop oprecht dat het goed gaat, de stilte is hopelijk geen slecht teken.

Maarten laat wat van je horen hoe het er voorstaat, ik ben oprecht in het welzijn en vooruitgang van icarus geinteresseerd.

Mvg. Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

die bewuste stofjes zitten dus echt niet in pap hoor, je kunt een hoop synthetisch namaken, maar dat waar het om draait zit er gewoon niet in, dat is het zelfde als fomula voor kinderen of borstvoeding, dat is een wereld van verschil.
                Die stofjes worden probiotica genoemd.
                Kijk zelf op de site van Versele-Laga bij de samenstelling.
                Probiotica zitten er dus wel degelijk in.

maar, om gewoon de discussie te eindigen, hou vooral vast aan het pappen met spuitjes en de risico's van dien want dat is de enigste volledige reden om super tamme jongen te krijgen .......
                Ik heb nooit beweerd dat dat de enige manier is.
                -Je suis Charlie-

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X