Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe caiques aan elkaar laten wennen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe caiques aan elkaar laten wennen?

Beste mede gaailiefhebbers,

wij hebben een zwartkop caique van een jaar en nu een roestkop van enkele weken (14) beide zitten nu nog in een aparte kooi overdag en slapen naast elkaar in hun slaapkooien wel gescheiden.
    ik zou graag tips of ervaringen van jullie willen horen/ krijgen hoe ik beide het beste aan elkaar kan laten wennen zodat ze op den duur bij elkaar in de kooi kunnen en maatjes worden.

mvg
    nick

als ze overdag goed samen gaan zou je ze al bij elkaar kunnen laten slapen.

mocht je toch niet zeker zijn zet de 2 kooien tegen elkaar aan tot je wel denkt dat het goed zal gaan.

Gr. Marcel
    Denzo Chica

Comment

Hallo Nem0,

Door goed te observeren kun je al heel snel zien hoe ze op elkaar reageren, je zwartkop heb je al een jaar dus dan ken je zijn karakter wel zo'n beetje.
      Hoe reageren ze los buiten de kooi op elkaar.
      Wij hebben toe we in dezelfde situatie zaten, met een leeftijdsverschil van ongeveer een half jaar, twee geheel nieuwe kooien gekocht en de andere kooi verkocht, beide zaten in een zelfde kooi naast elkaar, dit ging heel goed, al heel snel konden ze dag en nacht in een kooi samen vanaf die tijd zijn ze onafscheidelijk.
      De kooi die toen over was staat sinds die tijd buiten als buitenverblijf onder de veranda.
      Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen of het samen gaan gaat lukken, soms heb je geluk en soms heb je pech, kijk goed naar hun interactie en begin met samen zetten in de kooi als je er bij bent en bouw dat dan op.

Veel succes,

Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Beetje laat misschien, maar ik hoop dat je er nog wat aan hebt,

Zet ze naast elkaar in allebei een andere kooi. Als je ziet dat ze niet meer naar elkaar bijten of doen moet je ze eens allebei los op hun kooi zetten. Ze hebben allebei de vrijheid om aan elkaar te ontsnappen en kunnen zo een band met elkaar opbouwen. Als het goed gaat zou ik ze nog niet meteen bij elkaar in de kooi zetten. Pas nadat het ongeveer 3 keer is goed gegaan buiten de kooi kan je ze bij elkaar in de kooi zetten.

Ik hoop dat het nog helpt!

Comment

Bedankt voor jullie reacties wij hebben nu 2 zelfde kooien naast elkaar gezet. De grote kooi waar Nemo in zat staat nu in de schuur.
          Tips of reacties over dit onderwerp komen nooit te laat over al kunnen wat van leren.
          Dus bij deze mensen reageer aub als je nog ideeën of tips hebt.

Met vriendelijke gaaigroet,
          Nick

Comment

image.jpgHOi
            ik heb een roze kakatoe van 1 jaar en drie maanden
            en er een bijgenomen die is nu 14 weken
            ik heb sinds vandaag mijn grote kooi gesplitst ik heb het rooster in het midden bevestigt
            zodat nu ieder ze eigen plek heb
            ik hoop dat ze zo aan elkaar gaan wennen

Comment

Hallo Nick

Hoe gaat het tussen de twee inmiddels, hoe is de interactie naar elkaar toe zowel in de kooi als er buiten. Roepen ze naar elkaar, zijn ze nieuwsgierig naar elkaar, spelen ze met elkaar, zitten ze al samen bij elkaar op je hand, arm en/of schouder?

Groetjes Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X