Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel aandacht heeft een caique nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel aandacht heeft een caique nodig?

Hallo!
    Ik ben me de laatste tijd ontzettend diep aan het informeren over het nemen van een papegaai.
    Nu spreekt de caique mij heel erg aan.
    Overal lees ik echt dat papegaaien in het algemeen veel aandacht nodig hebben. Nu verschilt dit natuurlijk per soort en per papegaai maar ik ben wel benieuwd naar de grote lijnen. Hoeveel uren per dag heeft een caique aandacht nodig?
    Ik wil er zeker van zijn dat ik genoeg aandacht voor het beestje heb.
    Ergens las ik dat een papegaai wel 8 uur aandacht per dag nodig had, maar dit lijk mij onmogelijk (iedereen heeft toch een baan van ongeveer 4 dagen in de week? Zo kom je nooit aan die 8u).
    Met vriendelijk groet,
    Inge

Hahaha, dan heb je idd dubbele tijd nodig.

Een vogel alleen gehouden heeft zwz meer aandacht nodig dan wanneer het een soortgenoot heeft.
    Dat laatste heeft de voorkeur. Je kan nog zoveel aandacht geven, maar als mens kunnen we nooit de vogel optimaal bevredigen in zijn (natuurlijke) behoeftes.

Een caique is idd een erg leuke vogel, de clown onder de papegaaien.
    Maar.....als een caique in een gezin leeft en één persoon niet leuk vindt, zal hij dit laten weten ook, en vaak tot bloedens aan toe, en dat blijft dan ook zo.

Ze kunnen zich op zich goed zelf vermaken, maar ik zie hier dat de oudste caique toch de jongste vaak opzoekt. De jongste zit momenteel nog vaak bij mij.

In uren is het moeilijk te noemen, maar geregeld hem bij iets betrekken, met 'm spelen of kletsen zal hij zeer op prijs stellen.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

8 uur per dag is echt niet nodig
      net wat Antonia zegt,betrek hem tussendoor bij dagelijkse bezigheden dan ben je al een eind
      een caique is een vogel met een sterke wil,niet de aller makkelijkste dus,en zal als hij de kans krijgt zijn zin doordrijven als hij iets wil
      ze zijn erg leuk en vaak flink aanwezig en bezig,zorg dus ook dat hij zichzelf leert vermaken en kan vermaken door uitdagend speelgoed ed
      als je hem aanwend altijd aandacht te krijgen zal hij dat ook blijven willen ook als dat even niet uit komt
      ik hoop voor je dat je een leuk vogeltje tegemoet kan gaan zien en er veel plezier aan zal gaan beleven
      ben zelf ook voorstander van een vogel maatje voor een vogel als dat mogelijk is,maar dat hoeft natuurlijk niet meteen
      als je ziet hoe vogels elkaar verzorgen ed is al een lust om naar te kijken

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X