Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

staart van caique pipo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• staart van caique pipo

hoi,

de staart van pipo de caique is erg lelijk. pipo is nu een klein jaartje en trekt de veren uit zijn staart. pipo is voor de rest heel mooi, strak in in het pak.
    de staart veren worden er uitgetrokken of afgebroken.

weet iemand hoe of wat???

mvg pipo & ron

Worden ze eruit getrokken Of zijn ze gewoon rafelig??? Tailow mijn ventje heeft altijd een staart of de ratjes eraan geknabbeld hebben, Cody heeft een mooie staart maar ja Tailow is dan ook altijd iets aan 't uithalen.

Als hij geen veren mist zou ik eens opletten hoe hij 'ravot' bij Tailow is dat het punt
    sigpic

Comment

Hoi Esther,

Ratjes hahahaha ratten bedoel je. op moment nog 2,5 veer in zijn kont.
      tijdens het ravotten stuift alles in het rond, veren, hout, speelgoed enz. maar het gebeurt hoofdzakelijk tijdens het poetsen van de veren. als de staart aan de beurt is worden ze gebroken of geheel eruit getrokken.

ik heb wel eens gelezen dat ze dat doen uit verveling. ik kan me dat niet voorstelen. ze zitten in een grote kooi genoeg te doen. speelgoed, altijd grote bos wilgetakken, klimtouwen, speelboom enz. ook paco BB is niet de oorzaak, als die alleen al kijkt naar pipo zijn staart tijdens het poetsen en de rest weet je van een caique.
      tis wel jammer voor de rest is hij zo mooi.

gr Ron

Comment

Kan het niet gewoon de rui zijn?? Anders zou ik eens langs een vogelarts zijn, wellicht is er een irritatieplekje?
        sigpic

Comment

de rui, niet aangedacht.......

ik kijk het nog ff aan, bedankt voor je reactie.

groetjes

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X