Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

staart hulp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• staart hulp

De staart van pipo de caique is nog lelijker dan voorgaand bericht. Er is nog 1 veer over, zwaar gerafeld. De rui ???? het betreft echter alleen zijn staart. We twijfelen nu of het komt door spelen of dat hij zijn staart moedwillig stuk maakt.
    We kunnen geen irritatie plekjes vinden, wel de afgebroken pennen die staan nog in zijn kont.
    Een hobbykweker vertelde mij dat die pennen eruit moesten. Heeft iemand daar eerder van gehoord???

Ik hoor graag van jullie.

grrr Ron

Als de pennen eruit worden getrokken komen er sneller nieuwe pennen door, Maar dit zou ik zelf niet doen. Even naar de vogelarts wellicht ook gelijk een idee om hem helemaal na te laten kijken zodat je kunt uitsluiten dat dit een lichamelijke oorzaak heeft.
    sigpic

Comment

HOI ron,

Bij ons fons hebben ze dat ook moeten doen, Hij had 1 vreselijk slecht gewiekte vleugel en daardoor kreeg hij ook door zijn slechte landingen ook zijn staart helemaal beschadigd. Bij de vogelarts (hedwig van den Horst) zijn zijn slagpennen van vleugel en staart onder narcose getrokken, dit moet een erge pijn gegeven waardoor hij 6 weken pijnstillers heeft gekregen.
      Het groeit wel erg snel! 6 weken later is alles helemaal terug, als je wacht tot de pennen vanzelf vervangen worden kan dat wel een half jaar tot een jaar duren. Bij fons moest het dus wel gedaan worden omdat hij niet kon landen en daardoor gewond raakte maar ik weet niet of ik het wel zou hebben gedaan als het om het mooie ging zeg maar. Fons heeft er echt last van gehad.

Gister toevallig is hij opnieuw gewiekt, deze keer goed gelukkig bij hedwig!
      ( Ron, Deze vogelarts zit in Veldhoven, misschien te combineren binnenkort met een zogenaamde beroemde dierenwinkel, snap je )
      https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Zucht, het zal dus (misschien) een cosmetische ingreep gaan worden. Mits er geen lichamelijke klachten zijn. We gaan van de week een afspraak maken, maar als het alleen cosmetisch is moet ik er heel hard over nadenken. Onze hond is ook al geopereerd, versleten kniebanden. Zo zielig als je je hondje ziet lijden. Ik moet er niet aan denken dat ik nog zo'n zielig beestje in huis heb. Oke als het moet, moet het ik wacht dan ook wel wat de arts zegt.

Ieder geval super bedankt voor jullie reactie........
        En Viv, die dierenwinkel staat hoor.

Groetjes Ron

Comment

hmmm, een van mijn halsbandjes begint ook zijn staart te verliezen.
          ik las eens ergens iets over de kruipersziekte/franse rui,
          heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
          misschien dat dat het kan zijn..
          http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rico paco pipo 123 Bekijk Berichten
            Zucht, het zal dus (misschien) een cosmetische ingreep gaan worden. Mits er geen lichamelijke klachten zijn. We gaan van de week een afspraak maken, maar als het alleen cosmetisch is moet ik er heel hard over nadenken.

Groetjes Ron
            Als het puur cosmetisch is zeker maar de pennen kunnen ook gaan irriteren, wat weer kan resulteren in plukgedrag, heel verstandig om even naar de VA te gaan. Deze is volgens mij het dichtst in de buurt http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl, tenminste als je naar een vogelarts wilt!

Laat je het even weten?
            sigpic

Comment

Hoi,
              Wat vervelend van die staart problemen.
              De dierenkliniek Oost kan ik je zeker aanraden!

Dr.van Doormalen is een zeer goede vogelkenner, In 2003 heeft hij mijn kaketoe geopereerd. Alles is goed gegaan.
              Het is de moeite waard om contact op te nemen.
              Succes, en ik hoop nel wat te horen.

Groetjes,
              Tammie

Comment

Hoi hoi,

Dinsdag ga ik meteen bellen met dierenkliniek oost.

Kruipersziekte/franse rui ??? nooit van gehoord???

Ik hou jullie op de hoogte.

Grrrr Ron

Comment

Hoi hoi,

Ik heb net telefonisch contact gehad met dierenkliniek oost. ieder geval een beetje opgelucht. Volgens de vogelarts is het nu rui tijd, als de staart over 3 maanden nog zo is moeten de pennen er uit getrokken worden.
                  Als de pennen blijven zitten groeit de staart nooit meer zo mooi aan, was het advies.

namens pipo bedankt voor jullie reactie's

Groetjes Ron

Comment

Hoi Rico,

Ben blij dat je contact hebt opgenomen met Dierenkliniek Oost.
                    Ik hoop dat het goed gaat met de staart.
                    Veel succes,
                    Tammie

Comment

Thanks Tammie

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X