Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Witbuik Caique

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onze Witbuik Caique

Hallo mensen.

Wij hebben sinds 6 weken een Witbuik Caique.
    Hij heet Jopie en is 6 en een halve maand oud.
    Jopie komt bij een thuiskweker vandaan 6 weken geleden.
    Oftewel hij was wild en niks gewend.
    In 6 weken tijd dat Jopie bij ons is,is hij bijna handtam.
    Hij komt al op me hand zitten en maakt zich ook wel eens schoon op me hand.
    Wij hebben Jopie nog niet gekortwiekt dat komt wel voor de zomer weer gaat beginnen,
    dan kan hij ook lekker in de tuin spelen.
    Tot die tijd kan nog door de woonkamer vliegen.
    Jopie is een echte clown en wat ook leuk is dat hij ook komt als ik hem roept geweldig.
    Ik en mijn vrouw werken op de dag en met deze resultaten zijn wij heel erg trots op Jopie,
    dat hij het zo goed doet.

Groetjes Jopie,Jolanda en Johan

Geniet lekker van je caique. Ze zijn helemaal geweldig. Mijne is nu 11 maanden oud. Tam en ontzettend lief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miranda zanting Bekijk Berichten
      Geniet lekker van je caique. Ze zijn helemaal geweldig. Mijne is nu 11 maanden oud. Tam en ontzettend lief.
      Dank je wel

Comment

Hallo Jopie2011,

ook wij hebben 2 van die boefjes, het kunnen echte pitbulls zijn en aan de anderen kant ook echte knuffelkonten, onze caiques laten echt maar ook echt alles toe wat het aanraken betreft, ze geven zich daar volledig aan over, het liefst willen ze op onze schouders zitten en vanuit die positie bekijken ze wat we allemaal aan het doen zijn met grote belangstelling. Ze hebben een groot scala aan verschillende geluiden maken, vooral het lachje van onze dochter doen ze perfect na, ik merk bij onze caiques dat het wel meester manipuleerders zijn en gewoontediertjes, ze gaan altijd rond 19.30 terug in de kooi en kruipen standaard rond 20.00 uur in hun tipitentje, dan gaat er een grote donkere handdoek omheen en de volgende morgen worden ze rond 7.30 uur gewekt en gaan op de standaard tot we gaan werken enz. Ze zijn gevoelig voor stemmingen en bij elke verandering hoe klein die ook is, dat hebben ze direct door.
        Ik wens jullie veel plezier met jopie het zijn geweldige papegaaien, knap dat jullie al in zes weken dit hebben bereikt dat belooft nog wat. Ik vindt het alleen jammer dat er minder berichten en reacties komen op het caiquesforum het is hier te rustig naar mijn smaak.

Groetjes Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Volgens mij moet de input van ons komen dan...verder zijn er niet veel caique eigenaren (of medebewoners, ik heb af en toe het idee dat ik bij mijn caique in woon, in plaats van andersom..hahahah) op het forum.

Comment

Hallo Miranda,

grappig dat je dat zegt, ik zelf heb meer het idee of gevoel dat ik een monoloog aan het voeren ben over mijn caiques, er zijn blijkbaar weinig caiques eigenaars.

Comment

Hahaha,ik heb dat gelezen op de zwartkop caique ja,daarom dacht ik de witbuik en/of roestkop te openen
              Maar ben met jullie zeker wel blij om iets te delen of voor vragen te stellen
              Komt nog wel dat er meerderen komen met een Caique

Groetjes Johan

Comment

Onze Witbuikcaique Jopie2011

Hallo Miranda en Julia.

Onze Jopie is ondertussen 7maanden en 7dagen oud.
                Hij doet het super

Van wild naar al heel behoorlijk tam,hij komt al op mijn hand zitten,vervolgens springt hij terug naar zijn kooi of ik kan hem naar zijn Java boom brengen waar hij ook veel lol aan beleef.
                Sinds 2 weken is hij gekortwiekt,omdat hij teveel op andere meubels ging zitten waaronder de tv en dat zag ik niet zitten,want als hij op de tv poept kan ik mijn tv gelijk weg gooien.
                Nu wil ik nog vragen of jullie caique al wat woordjes zegt???
                En hierbij ff een foto van me toppertje.
                IMG_1630.jpg

P.S: wij hadden elke dag vers fruit gegeven geprakt met verschillende fruit erdoor heen.
                Nu zijn we daar maar ff mee gestopt en komt Jopie weer aan,teveel van goede dus bleek achteraf.

Groetjes Johan

Comment

Hoi Johan,

Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat. Ze zijn helemaal super....
                  fruit is wel iets wat een caique iedere dag nodig heeft. Je zou de hoeveelheid fruit wat terug kunnen brengen zodat hij meer zaden e.d. Gaat eten eten, maar bied het Jopie wel iedere dag aan....

Bodhi van mij is op dit moment wat uitgegeten op het fruit, ook op de kiem- en gewelde zaden trouwens. Geeft niet, komt wel weer. Ik bied het hem iedere dag aan (wel minder dan een paar weken geleden) en dan zal het vanzelf wel weer een keer gegeten worden......

Succes...

Miranda en Bodhi..

Comment

Hallo Johan,

Onze beide caiqeus zijn ook gekortwiekt, maar kunnen toch enkele meters vliegen van hoog naar laag, we laten ze zo wieken dat ze niet omhoog kunnen vliegen, maar wel genoeg om nog een aantal meters te kunnen vliegen van de kooi naar de bank en omgekeerd en nog belangrijker dat ze goed kunnen landen. Ze wennen snel aan de nieuwe situatie als ze gewiekt zijn en kunnen na een paar dagen alweer verder vliegen dan direct na het wieken. Je moet hier alert op zijn, met 1 of 2 nieuwe pennen en met een beetje wind en weg zijn ze, wij nemen ze graag mee naar buiten in het zonnetje of voor even lekker uit te waaien en dan moet je zeker zijn dat ze niet bijv. in de tuin van een ander terecht komen en door de kat of de buurhond worden gepakt. Onze rosy is toen we haar kochten door de kweker gekortwiekt, we hadden haar er enkele dagen en ze vloog zo vanuit de achterdeur 17 meter verder de tuin in, we hebben haar toen door een ervaren papegaaien kenner opnieuw laten wieken met als gevolg dat ze als een baksteen neer beneden storte en een stukje van haar bovensnavel afbrak, het bloede hevig en met bloem hebbben we het kunnen stelpen, ze verloor echt veel bloed. We zijn direct naar de D.A gegaan. We hebben haar toen een paar dagen gepureerd eten gegeven, gelukkig is het allemaal goed afgelopen en zie je er niets meer van.

Wat het fruit betreft, caiques hebben inderdaad zoals Miranda zegt dagelijks nodig, wij bieden dagelijks vers fruit in kleine stukjes gesneden aan, afwisseling is heel belangrijk, als wij drie dagen het zelfde aanbieden pakken ze het niet meer, ze lusten werkelijk alles, alleen geen advocado geven deze zijn giftig voor alle papegaaien. Hier eten ze het liefst met de pot mee, wij voegen het zout toe naar ieders behoefte naar de bereiding van het eten, ze zijn dol op stampot, puree, rijst macaroni enz. vooral onze stroganofsaus (veel tomaat, paprika kruiden en knoflook zijn ze dol op). S'morgens krijgen ze geplette pellets, vers ei, pepureerde groente wat ik door elkaar meng in het bakje in het andere krijgen ze hele pellets en gedroogde cranberrys, vijgen of dadels, stukjes noot enz. tegen 16.00uur krijgen ze twee schepjes zaad. Ik geef zoveel mogelijk biologisch fruit en groente, het fruit eten ze met schil en al in kleine stukjes, wat de groente betreft eten ze dit het liefst, dat het net niet gaar is. Verder zijn ze dol op onze soja vanillepap met brinta en beschuit met muisjes een enkele keer krijgen ze zelfgebakken frietjes, dan vliegen de kirrr geluidjes je om de oren.

Wat het praten betreft, Rosy wordt in juli 2 en Jake is van december 2011, 1 jaar geworden, echt duidelijk praten doen ze niet wel doen ze onze karakterestieke geluiden, lachjes, hoestjes na, ze maken veel veschillende geluiden, het bouwvakkersfluitje, miauw, ha, ha en allerlei varianten.

Met electronica moet je inderdaad voorzichtig zijn en laat dat nou net zijn waar hun voorkeur naar uit gaat voordat je door hebt, hebben ze in enkele seconden al een aantal toetsen van het toetsenbord gewipt en de kabels van onze muis half doorgebeten.
                    Het zijn wat dat betreft echte handenbindertjes en je kunt ze beter niet uit het oog verliezen, voordat je het weet zitten ze al ergens anders hun snavel in.
                    Als verrijking maak ik van wc rolltjes spannende speeltjes door er propjes papier met dopjes van spa flesjes in te verstoppen en verse wilgentakjes voor te strippen, die ik in de diepvries bewaar om de versheid te behouden.
                    pennen en rietjes vinden ze hier ook leuk om te slopen vooraf haal ik de wel uit de pen de inktstift.

Een caiqeu verovert echt je hart.

groetjes Julia

Comment

Heerlijk uitgebreid verhaal. Ik vergeet dat altijd .....
                      duidelijk praten doet Bodhi (nog) niet. Hij heeft wel een heel scala aan fluitjes, geluidjes en sinds een paar dagen heeft hij een nieuw geluidje. Nog geen idee wat het is, maar het lijkt op het blaffen van de hond....maar kan net zo goed een geluidje uit de winkel zijn (Bodhi gaat altijd met mij mee als ik moet werken).

Eten doet hij ook graag en veel. Het liefst iedere dag wat anders. Wat zijn grootste liefhebberij is op dit moment, is het omgooien van de glazen waar jus d orange in gezeten heeft. Hij zal en moet het laatste uit het glas opdrinken. Super om te zien.
                      verder is het net een peuter: alles gooit hij van de tafel zodat wij het weer op kunnen pakken en terug op tafel leggen, waarna hij het net zo hard weer op de grond schuift. Dit spelletje kan hij heel lang volhouden....

Ik zal binnenkort de foto's van de iPad op de computer zetten, dan kan ik hier ook weer wat foto's neerzetten..

Groetjes,
                      Miranda

Comment

Ha Miranda,

dat van de tafel afduwen van voorwerpen is heel herkenbaar, glazen, afstandsbediening, maakt niets uit het zal eraf moeten en dan op de rand van de tafel gaan staan en kijken en luisteren naar het vallend geluid, wij rapen het weer op en zij duwen het er weer af en dat gaat net zo lang door tot wij er geen zin meer in hebben. Ook het drinken uit ons glas is bij ons eerder regel dan uitzondering soms proberen ze met hun kopjes tegelijk in een glas te duiken en soms om de beurt, dan lijkt het wel of ze zeggen nu mag jij en dan ik. Ze eigenen zich ook alles met een vanzelfsprekendheid toe, waar de honden eerder afwachtend zijn of op het comando vrij wachten, stappen zij op alles af alsof het allemaal aan hen toebehoord.

groetjes Julia

Comment

Geweldig dat jullie caique's dat allemaal doen en durven.
                          Jopie word aanstaande zaterdag 8 maanden en bij ons is het alweer 12 weken dat Jopie bij ons woont.
                          Onze Jopie is niet echt een held dat zomaar op tafel durft,zijn kooi is hem wel heilig.
                          Ik heb een filmpje gemaakt met mijn foto camera,die kunnen jullie ff bekijken,ik heb hem opgepakt van zijn kooi en op het vensterbank gezet,lekker in het zonnetje.
                          Pak hem ook wel eens mee als ik ga afwassen,vind hij ook leuk,maar als ik dan weer de kamer in loop langs zijn kooi,springt hij wel weer gelijk op zijn kooi terug.
                          Afgelopen weekend is hij mee geweest in de douche,ik wist niet wat ik meemaakten,hij vond dat echt helemaal geweldig,met zijn ogen dicht stond hij met zijn kop onder de warme straal,en dan weer met zijn lijfje,dan weer met zijn koppetje en oogjes weer dicht,dat was echt pure genoot en ervaring hoe hij daar van genoot.
                          Maar goed hier mijn eerste filmpje van Jopie op het vensterbank http://www.youtube.com/watch?v=V6L8ybNdMuM

Groetjes Johan

Comment

Hallo Johan,

Jopie ziet er prachtig uit echt al een stoere man, de ene caique is nu eenmaal wat ondernemender dan de andere, Jake is onderzoekender dan Rosy, zij kijkt eerst de kat uit de boom voordat ze besluit of ze in actie gaat komen.
                            Leuk dat Jopie zo geniet van het douchen, zie het helemaal voor me, Rosy en Jake genieten ook van hun douchebeurten, hun kopjes omhoog half gelsoten ogen en genieten.
                            Het is fijn dat Jopie zich op/bij/in zijn kooi zich veilig voelt en prettig, maar gewoon hem uitdagingen blijven aanbieden, in kleine stapjes, zijn natuurlijke nieuwsgiergheid prikkelen. Als ik thuis ben zitten ze vaak op mijn schouder, tijdens kleine klusjes, ik vertel ze dan wat ik aan het doen ben, dan leunen ze voorover om vooral niets te missen.
                            Ze zitten net als Jopie graag op de vensterbank te genieten van het zonnetje en als plotseling een grote vogel voorbij vliegt, schrikken ze zich een hoedje en vliegen luid schreeuwend alle kanten uit, om dan snel via onze voeten omhoog te klimmen en op onze schouder tegen de nek aan te kruipen en zich zo veilig te wanen en voelen.
                            Leuk om te horen dat het zo goed gaat met Jopie en dat jullie er zo van genieten.

Groetjes Julia

Comment

He Julia

Ben toch wel erg benieuwt naar je foto's,en misschien nog een filmpje erbij ofzo?
                              Heb denk ik alle filmpjes al gezien op youtube

In Mei of Juni komt er weer een nestje met Witbuik caique's,en denken er misschien er 1 bij te nemen.
                              De thuiskweker is zelfs bereid om dan 1 handtam te maken voor ons,een uitzondering dus voor ons,want hij heeft het liever niet,dat vinden wij heel aardig van ze
                              ,wij gaan erover nadenken of we het wel of niet gaan doen om een tweede erbij tenemen.

Groetjes Johan

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X